5 semne pe care ti le da masina cand trebuie sa schimbi uleiul

5 semne pe care ti le da masina cand trebuie sa schimbi uleiul

Vom incepe prin a spune ca uleiul de motor este cel mai important lichid pe care il regasim in angrenajul unui motor, fara de care acesta nu va putea functiona. La fel cum oamenii nu pot trai fara aer, nici motorul nostru nu poate functiona fara ulei.

Rolul uleiului de motor este sa lubrifieze corespunzator piesele metalice din motor, sa absoarba caldura excesiva produsa in cadrul procesului de ardere si sa elimine particulele de funingine si alte depuneri create in urma arderii de combustibil.

In cazul in care nivelul de ulei este sub minimul acceptat sau acesta este foarte uzat, motorul dumneavoastra se poate deteriora foarte rapid, iar pagubele pot deveni semnificative. Desigur, cel mai important sfat ar fi sa respectati intervalele de schimb de ulei si sa va asigurati ca verificati mereu calitatea si nivelul acestuia, dar daca vreti sa va asigurati ca prelungiti durata de viata a motorului dumneavoastra, ar trebui sa va schimbati stilul de condus si sa fiti atenti la semnele pe care le transmite autoturismul atunci cand considera ca este necesar sa inlocuiti uleiul, pentru a putea realiza operatiunea in timp util.

Schimbari in culoarea uleiului

In mod normal, cu mici diferente de nuanta in functie de producator, uleiul de de motor are in general o culoare asemanatoare chihlimbarului si este stralucitor. Atunci cand uleiul este prea uzat va deveni tot mai gros, iar culoarea acestuia va fi tot mai neagra datorita gradului mare de impuritati adunate si a arderii repetitive. In cazul in care uleiul se contamineaza cu antigel sau lichid de transmisie, cel mai probabil va deveni laptos si va avea un miros dulceag. Oricare ar fi situatia, ar trebui sa inlocuiti uleiul dumneavoastra de urgenta.

Crestere semnficiativa a consumului de combustibil

O alta situatie care apare frecvent atunci cand calitatea uleiului este scazuta este cresterea semnificativa a consumului de combustibil. Asa cum am mentionat anterior, cu cat uleiul este mai uzat acesta va fi mai gros si va lubrifia mai slab piesele metalice din cadrul motorului. Acestea fiind spuse, motorul va trebui sa depuna un efort suplimentar pentru a furniza aceeasi putere, iar consumul de combustibil va creste foarte tare.

Supraincalzirea motorului

Un fapt care este stiut de catre putini soferi este ca uleiul are un rol foarte important si in sistemul de racire al motorului. Este adevarat ca antigelul are rolul principal in aceasta operatiune, dar si uleiul aduce un aport semnificativ, preluand o cantitate mare din caldura produsa in camera de ardere a motorului. Atunci cand nivelul de ulei este scazut, nu numai ca uleiul nu va mai prelua caldura din motor, dar din cauza proastei lubrifieri a pieselor metalice, frecarea dintre acestea va produce un grad si mai mare de temperatura.

Zgomote ciudate de la motor

Un motor care functioneaza corespunzator nu are voie sa scoata nici un fel de zgomote ciudate atunci cand functioneaza. Desigur, un motor diesel nu va fi la fel de silentios ca unu pe benzina, dar atunci cand motorul scoate un sunet ciudat din cauza lipsei de ulei acesta se datoreaza frecarii care are loc intre piesele metalice si cu siguranta vom observa acest lucru.

Aparitia martorului de bord

Majoritatea automobilelor produse in ultimii 10-15 ani sunt echipate cu un martor de bord specific care ne va indica imediat ce inregistreaza o scadere a uleiului de motor sub nivelul minim. In cazul in care masina dumneavoastra nu are un astfel de martor, problema va fi semnalata prin aparitia martorului “Check-Engine”. Cu toate acestea, daca verificati constant uleiul si efectuati schimburile la timp, nu ar trebui sa ajungeti niciodata in aceasta situatie.

Schimbarea uleiului este o operatiune foarte simpla pe care o putem realiza chiar si singuri, fara a fi nevoie de echipamente speciale sau cunostiinte de specialitate. Daca nu considerati ca va descurcati sa faceti acest proces, apelati la cel mai apropiat service auto, pentru ca asa cum am mentionat la inceputul articolului, uleiul de motor este un lichid vital atunci cand vine vorba de buna functionare a motorului nostru.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...