Am gasit ulei in rezervorul de antigel

Am gasit ulei in rezervorul de antigel

In cazul in care sunteti proprietarul unei masini, si aveti minime cunostinte in ceea ce priveste masinile, cel mai probabil cunoasteti faptul ca uleiul de motor este extrem de important in ceea ce priveste functionarea motorului masinii. Acesta este considerat a fi una dintre cele mai importante componente ale motorului.

In cazul in care nu detineti prea multe cunostinte in acest domeniu, atunci trebuie sa aflati faptul ca uleiul este lubrifiantul perfect care contribuie la cresterea duratei de viata a motorului.

Indiferent ca discutam despre un motor de la cea mai ieftina masina de pe piata, sau ca discutam despre un motor de la cea mai scumpa masina de pe piata, sau ca discutam despre un motor de camion, toate aceste motoare au acelasi principiu de functionare, chiar daca sunt pe benzina sau pe motorina.

Este de asemenea important sa stiti ca apa si carburantul nu se potrivesc sub nici o forma, asa ca acest lucru inseamna ca uleiul de motor care se regaseste in rezervorul de racire nu aduce semne bune, asa ca in cele ce urmeaza in acest articol vom dezbate mai amanuntit acest subiect, pentru ca in cazul in care va confruntati cu o astfel de problema sa stiti ce aveti de facut.

Uleiul din rezervorul lichidului de racire

Uleiul are rolul important de a contribui la scaderea frictiunii dintre piesele interne. Acesta este de asemenea util si datorita faptului ca ofera si o anumita racire.

In ceea ce priveste agentul de racire, acesta are rolul de a mentine motorul in stare rece si la o temperatura optima, sub control total, motiv pentru care este si denumit astfel “agent de racire”.

Acest agent de racire pentru motor se toarna in radiatorul masinii, iar apoi circula din jurul motorului in interior pentru a pastra o temperatura perfecta astfel incat motorul sa functioneze la capacitate maxima, fara a se supraincalzi. Cu siguranta nu trebuie sa fiti specialist pentru a sti unde trebuie sa turnati lichid de racire.

In cazul in care este necesar sa deschideti rezervorul lichidului de racire fie pentru a-l umple, fie faceti acest lucru doar pentru ca doriti sa efectuati o verificare a nivelului la care se afla lichidul de racire, ce faceti oare daca depistati ca gasiti acolo ulei? In cazul in care depistati ulei in timp ce efectuati o astfel de verificare, atunci este cat se poate de clar faptul ca masina dumneavoastra are nevoie de o vizita la service.

Citeste si despre: cum sa depozitati in siguranta antigelul

In continuare vom vedea care sunt cele mai frecvente motive din cauza carora apare uleiul in rezervorul lichidului de racire:

Garnitura de chiulasa deteriorata

In motorul masinii dumneavoastra se regaseste o garnitura de chiulaasa, care este asezata intre chiulasa si blocul motor. Aceasta are rolul de a furniza o etansare perfecta dat fiind faptul ca, chiulasa este asezata pe blocul motor, astfel ca acestea sunt doua parti diferite.

O garnitura de chiulasa are rolul de a se asigura ca presiunea aerului pentru combustie nu evadeaza, iar uleiul de motor este blocat pentru a nu se scurge si pentru a nu provoca alte pagube.

In cazul in care motorul masinii este supraincalzit si ramane incalzit pentru mai mult timp, atunci un lucru este cat se poate de clar, si anume ca garnitura de chiulasa urmeaza sa se defecteze de tot, iar astfel se scurge uleiul in sistemul de racire.

In acest caz, este necesar sa va indreptati cat mai rapid atentia spre o garnitura de chiulasa noua, pentru ca in caz contrar, veti gasi ulei in rezervorul destinat lichidului de racire al masinii.

In functie de marca si de modelul masinii, atunci cand veti ajunge in service pentru inlocuirea garniturii de chiuloasa va fi nevoie sa cheltuiti mai putini sau mai multi bani, dat fiind faptul ca in cele mai multe cazuri trebuie scos motorul din caroserie.

Tocmai de aceea, este indicat sa fiti sigur ca aceasta este problema, inainte de a merge in service si inainte de a fi indepartat motorul de pe masina.

Citeste si despre: probleme cu garnitura de chiulasa

Racitor de ulei defect/garnituri defecte

In zilele noastre pe strada circula o multime de masini noi si moderne, care sunt dotate cu un racitor de ulei, care este racit la randul sau de catre lichidul de racire. Exista situatii in care poate exista o fisura in interiorul racitorului de ulei, sau o garnitura deteriorata, care sa provoace amestecul de ulei cu agent de racire. 

Cu situatie orice sofer si-ar dori sa se confrunte cu o asemenea problema decat cu schimbarea garniturii de chiulasa, pentru ca o garnitura de acest gen este si ieftina dar si simplu si usor de inlocuit, asa ca pretul reparatiei va fi unul mult mai mic.

In cazul in care depistati ca aveti o asemenea garnitura deteriorata, este necesar sa o inlocuiti cat mai repede, pentru a nu permite sa se produca combinatia de ulei cu agent de racire.

Citeste si despre: principalele avantaje ale folosirii uleiului obisnuit

Fisuri in capetele pistoanelor

Odata cu trecerea timpului, din cauza caldurii se pot deteriora pistoanele sau segmentii pistoanelor in anumite locuri, motiv datorita caruia se poate scurge atat aer cat si ulei.

Remedierea unei astfel de probleme nu este atat de simpla precum am crede dat fiind faptul ca este necesar sa se inlocuiasca pistoanele, iar costurile unei asemenea interventii pot fi mai mici sau mai mari in functie de marca si de modelul masinii.

In cazul in care aveti o asemenea problema, cu siguranta trebuie sa mergeti cu masina cat mai repede in service.

Fisuri in blocul motor

In cazul in care in urma unei verificari vizuale constatati faptul ca in blocul motor al masinii dumneavoastra exista fisuri, atunci sansele ca blocul motor sa trebuiasca inlocuit sunt extrem de mari. Aceasta situatie nu se prea intalneste, insa atunci cand blocul motor este crapat, fisurile apar in mai multe locuri, asa ca este firesc faptul ca lichidul de racire se va combina cu uleiul de motor.

O eventuala reparatie de acest gen va va costa foarte mult dat fiind faptul ca va fi nevoie sa va indreptati atentia spre un alt bloc motor, deoarece blocul motor vechi nu mai poate fi reconstruit, iar un bloc motor costa multi bani. Cu cat masina este mai noua si de la un producator auto mai cunoscut precum Mercedes, Audi, BMW, cu atat pretul pentru blocul motor este mai mare.

Cum sa afli daca ai ulei in lichidul de racire?

Testarea uleiului din sistemul de racire este o operatiune simpla si care se efectueaza foarte rapid. Cea mai simpla solutie pentru a face acest lucru este aceea de a exercita presiune asupra sistemului de racit, pentru a constata daca se scurge in baia de ulei.

In cazul in care doriti sa efectuati o asemenea testare, este necesar sa aveti la dispozitie un instrument de presiune special construit pentru sistemul de racire.

In cazul in care aveti deja la dispozitie un asemenea dispozitiv, in continuare veti descoperi ce aveti de facut pentru a efectua o astfel de testare.

Asadar, mai intai de toate indepartati capacul lichidului de racire, dupa care trebuie sa puneti presiunea de 1.5 bar folosind instrumentul amintit anterior.

Este necesar sa lasati instrumentul sa stea aproximativ 10 minute, iar in cazul in care in acel moment pierde presiunea, trebuie sa stiti ca exista o scurgere in sistemul de racire, iar aceasta poate sa fie scurgere interna sau poate sa fie de asemenea scurgere externa.

In acest caz, este foarte important sa va aplecati jos langa masina, pentru a vedea daca exista scurgeri de lichid sub masina. In cazul in care nu gasiti urme de lichid scurs de la masina, inseamna ca trebuie sa verificati baia de ulei a masinii cu joja.

Puteti de asemenea sa scoateti uleiul de motor din baia de ulei, iar in acest fel veti depista daca se gaseste lichid de racire in ulei.

De asemenea, in cazul in care masina dumneavoastra este dotata cu un racitor, este foarte important sa il indepartati si sa verificati apoi garniturile acestuia. In acest fel veti descoperi daca exista sau nu fisuri. Daca racitorul de ulei este vechi, atunci ar fi mult mai indicat sa il inlocuiti cu unul nou decat sa il folositi in continuare, pentru ca va putea sa va cauzeze probleme.

Este important de asemenea sa verificati si garnitura de chiulasa pentru a vedea daca nu exista anumite deteriorari ale acesteia. In cazul in care nici aici nu gasiti deteriorari si nici semne clare ale unui amestec de ulei cu agent de racire, atunci este necesar sa mergeti cu masina cat mai repede in service, pentru ca specialistii sa vada despre ce este vorba.

Din ce cauza aceste lichide pot afecta motorul?

Cu siguranta v-ati pus deja aceasta intrebare, asa ca in cele ce urmeaza veti descoperi si raspunsul. Ei bine, atat uleiul de motor cat si agentul de racire sunt doua lichide care sunt total diferite si care de asemenea au roluri total diferite, asa ca acestea nu trebuie sa se amestece niciodata datorita proprietatilor chimice ale fiecaruia dintre lichide.

Agentul de racire se aseamana cu apa, in timp ce uleiul de motor este vascos. Acesta din urma are rolul de lubrifiere, in timp ce agentul de racire nu poate fi utilizat in acest sens, asa ca nu trebuie sa se permita amestecul acestor doua lichide.

Care este rolul uleiului de motor in masina?

Motorul este compus din diferite piese care au diferite dimensiuni si care lucreaza toate pentru un scop comun, si anume pentru ca masina sa se deplaseze. Aceste parti ale motorului sunt axul cu came, angrejane de dimensiuni diferite, rulmenti si pistoane.

Exista diferite componente cum ar fi de exemplu pistoanele sau angrenajele care au o relatie stransa de colaborare pentru ca motorul sa functioneze si care in momentul in care motorul functioneaza provoaca o foarte mare caldura din cauza frecarii lor, acestea lucrand unul impotriva celuilalt.

Pentru ca fractiunea sa fie redusa si pentru a se reduce din temperatura foarte mare, se foloseste uleiul, care lubrifiaza piesele suficient de mult incat acestea sa aiba o mai buna functionare. In acest caz, uleiul poate avea si atributiile agentului de racire pentru aceste componente din interiorul motorului.

Ei bine, pentru ca motorul sa poata avea totusi o temperatura optima de functionare, este necesara si utilizarea agentului de racire care va raci motorul suficient de mult incat acesta sa ruleze la capacitate maxima.

Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul de motor

Sursa fotot: mobiloil.com, freepik.com, gobdp.com, reddit.com, carkeys.co.uk

Articole similare

Cand trebuie sa verifici conductele de alimentare cu combustibil, rezervorul, injectoarele si pompa de combustibil? Cum afli cand se strica?

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - bancul 1 - debit insuficient.

Acest cod se refera la eroarea supapei de control a presiunii de evacuare - tensiunea circuitului ridicata.

Acest cod se refera la eroarea circuitului solenoidului de control al supapei de admisie – cilindrul 1 ( nivel scazut ).