Ai probleme cu bateria masinii?

Ai probleme cu bateria masinii?

Fara baterie, masina nu va mai porni. Tot fara ea niciun sistem al masinii care se bazeaza pe curent electric nu va mai functiona.

 

Ce faci daca masina ta nu mai porneste?

Bateria poate fi cauza, dar cum poti sa fii sigur ca doar bateria trebuie schimbata?

Daca ai uitat farurile pornite peste noapte, bateria se poate consuma. Chiar si un bec din interior care sta aprins toata noaptea poate consuma toata bateria. Dupa ce parchezi masina, asigura-te ca nu ai lasat ceva aprins din greseala.

Probleme pot aparea si la mufele de conectare ale cablurilor la bornele bateriei. Acestea pot coroda cu timpul sau in cazuri rare se pot rupe.

Sunt cazuri in care aceste mufe se slabesc cu timpul si se pot desprinde, asa ca asigura-te ca sunt curate tot timpul si verifica daca sunt stranse corespunzator.

Atunci cand bateria se corodeaza, o sa vezi bucati albe, verzi sau chiar albastre care trebuie curatate. Se pot curata simplu cu apa si bicarbonat de sodiu.

Partea corodata o poti curata cu amestecul de apa si bicarbonat si cu o perie de sarma. Am oferit in alt articol mai multe detalii despre cum poti curata bateria masinii.

Daca ai adus modificari la interior, cum ar fi un sistem audio nou sau leduri si beculete care nu vin din fabrica, asigura-te ca acestea nu consuma baterie cand masina este oprita.

Nu lasa camere sau gps-uri conectate peste noapte; chiar daca nu ai contactul pus ele, acestea pot consuma energie.

La bateriile auto mai vechi poti sa verifici chiar tu nivelul acidului. Un nivel scazut inseamna ca bateria este pe moarte. Poti sa completezi cu apa distilata daca este necesar.

Atentie: acidul este daunator pentru piele asa ca ai grija cum manevrezi capacele.

Citeste si despre: semne ca bateria masinii te lasa

Pentru a te asigura ca bateria masinii tale este in conditii optime de functionare, poti sa testezi voltajul. Daca nu te pricepi sa il masori tu sau nu ai aparate de testat, te poti duce la o firma care vinde baterii, testarea costa undeva la 50 de lei.

Daca afisajul aparatului indica 12.45 volti sau mai mult inseamna ca bateria este in conditie buna. Pe langa testarea bateriei, ei iti vor testa si alternatorul. Este bine sa le testezi pe amandoua mai ales daca se apropie iarna.

Citeste si despre: masina nu mai porneste, ai probleme cu bateria sau cu alternatorul

Sursa foto: readersdigest.ca, youtube.com, yourmechanic.com

Articole similare

Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE

Sa puneti mana pe partea metalica a usii si sa simtiti o mica ciupitura? Un soc static de energie va loveste degetul si simtiti o ciupitura dureroasa.

Acest cod se refera la eroarea turbocompresorului - performanta slaba a acestuia.

Poate ai auzit si pana acum de acest concept de franare regenerativa. Mai ales daca esti pasionat de motoare si curse cu masini.