Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai

In aceasta situatie, repararea masinii poate fi foarte simpla: uneori se poate intampla sa fie deconectat un cablu alteori sa fie nevoie sa schimbati o siguranta sau chiar poate fi nevoie sa schimbati o componenta importanta a motorului.

demarorul

In functie de tensiunea pe care o are baterie in mod normal, aceasta poate poate porni sau nu. Tensiunea corespunzatoare a sa este de 12,6 volti.

Daca nu aveti suficienta tensiune si putere de actionare, masina dumneavoastra nu va porni pur si simplu. Bateriile auto pot fi testate utilizand un multimetru simplu.

Acest multimetru poate fi gasit in mai multe magazine hardware. Testul va poate asigura daca bateria are suficient amperaj pentru a porni motorul.

Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa atasati cablurile la baterie. Daca motorul pare sa se roteasca mai incet decat in ​​mod normal, uitati-va la starea conexiunii cablului bateriei. Conexiunile corodate sau pierdute la bornele bateriei vor impiedica pornirea bateriei.

Daca bateria pare incarcata si motorul demarorului inca nu porneste motorul masinii sau nu il activeaza suficient de repede pentru a porni motorul, problema ar putea fi chiar in motorul starterului. Schimbarea starter-ului nu este prea complicata.

Asadar, daca decideti sa incercati chiar dumneavoastra schimbarea acestuia, va sfatuim sa va interesati la cineva care a mai facut acest lucru inainte;

Daca motorul masinii se roteste destul de repede dar nu da semne ca ar si porni, verificati alimentarea cu combustibil catre motor.

Este important sa verificati sistemul de alimentare cu combustibilul

Asigurati-va ca aveti combustibil in rezervor.

Desi unele indicatoare de carburant functioneaza, majoritatea pierd calibrarea si vor inregistra prezenta combustibilului, cand, de fapt, rezervorul este gol.

Nu puteti deschide un sistem de injectie directa cu combustibil pentru a cauta combustibil. Totusi, pe autovehicule mai vechi, puteti scoate filtrul de aer din carcasa ventilatorului prin luarea penei sau a altui element de fixare de pe partea superioara si ridicarea capacului.

Aici, atunci cand apasati pedala de acceleratie, ar trebui sa vedeti spray de benzina in corpul acceleratiei carburatorului. Multe motoare pe benzina cu injectie de combustibil au un port de testare pe linia de alimentare cu combustibil.

Deoarece presiunea combustibilului poate atinge 70 PSI la unele vehicule, utilizarea unui instrument de masurare este cel mai sigur mod de a va asigura ca aveti suficient combustibil pentru a porni motorul.

Unele masini au pompe de combustibil electrice situate in rezervorul de carburant.

Daca aveti pe cineva care sa asculte la capacul de umplere in timp ce dumneavoastra rotiti cheia de contact in pozitia de pornire, va auzi ciclul pompei pentru cateva secunde.

Acest lucru va poate spune daca pompa intr-adevar nu functioneaza.

Verificati filtrul de combustibil pentru a va asigura ca permite circularea combustibilul prin el. Filtrele de combustibil pot fi infundate in timp si este posibil sa nu primeasca suficient combustibil pentru a permite motorului sa functioneze.

Schimbarea filtrelor de combustibil este mult mai usoara si mai putin costisitoare decat schimbarea unei

De asemenea, schimbarea pompei de combustibil este un proiect destul de dificil si periculos.

O alta alternativa ar mai fi achizitionarea unor manuale in care sa gasiti explicit atat pasii de urmat cat si imagini.

Testati si sistemul de aprindere

Scoateti un fir de bujie (de la bujie) si folositi o surubelnita izolata pentru a impamanta fitingul metalic in interiorul borcanului cu bujii la motor si rugati pe cineva sa porneasca motorul in timp ce dumneavoastra trebuie sa urmariti prezenta unei scantei.

Daca nu vedeti nicio scanteie, problema este cu circuitul de aprindere si in functie de vechimea masinii dumneavoastra, va trebui sa inlocuiti ceva de la un fir de bobina la un procesor de aprindere sau un computer.

Cautati componente de aprindere deteriorate sau pierdute

In cazul vehiculelor mai noi, ar fi dificil sa descriem in detaliu toate componentele sistemului de aprindere. Exista putine lucruri pe care le puteti face. V-ar fi de folos sa va uitati la fire, furtunuri si alte componente de sub capota.

De cele mai multe ori poate fi vorba de o singura conducta deconectata, de un vid spart sau de o linie de combustibil. Aceste probleme au cea mai simpla si necostisitoare rezolvare.

Verificati manualul de utilizare pentru sigurante, relee si intrerupatoare de circuit legate de combustibil sau de aprindere. V-ar fi mai simplu sa puteti localiza aceste lucruri pentru a va putea asigura ca nu sunt declansate sau arse.

In blocul de relee, puteti schimba releele care au aceeasi dimensiune de la o alta componenta, cum ar fi suflanta AC, pentru a testa releul de aprindere.

Daca auziti un sunet de bataie sau rasucire in timp ce incercati a porni motorul, este posibil sa aveti un carburator infundat sau o problema serioasă a motorului: supapele pot fi blocate sau sparte.

De asemenea, poate aparea un “cod” sau informatii stocate in computer (indicatoare) care pot fi accesate cu usurinta de un tehnician pentru a gasi sursa problemei, el va folosi un scanner OBD2.

Unele masini pot avea o pompa de combustibil mecanica, iar singura modalitate de a verifica este sa scoateti o conducta de combustibil si sa porniti motorul pentru a vedea daca benzina iese.

Va rugam sa fiti atenti la firele de bujii expuse, deoarece acestea contin tensiuni inalte si pot fi periculoase! Nu indepartati firele sau alte componente electrice fara a deconecta pozitia negativa (-) a bateriei.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face este sa aveti un mecanic bun care sa va verifice masina in fiecare luna, astfel incat sa puteti anticipa orice problema deoarece, in acest articol, ne este cu neputinta sa acoperim toate motivele pentru care o masina nu poate porni.

Sursa foto: ebay.com, motoraty.com, autowise.com

Citeste si...
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?
Care este recordul pentru cel mai mic consum de combustibil?

Introducere: Eficiența energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon au devenit priorități majore în industria auto în ult...

Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...