Avarie in peretele lateral al anvelopei?

Avarie in peretele lateral al anvelopei?

Avariile survenite la nivelul portiunii laterale a anvelopei reprezinta probleme care iti pot afecta siguranta. Pentru a evita astfel de probleme este indicat ca, in cazul depistarii unor astfel de avarii, sa fie instituite masuri corespunzatoare si imediate.

Reparatiile la acest nivel sunt destul de dificil de realizat chiar si de personalul specializat, pe langa faptul ca sunt procese care prezinta un grad scazut de siguranta. Un studiu a indicat faptul ca circa 88% dintre reparatii sunt realizate incorect.

Desi ingrijoratoare, aceste statistici nu trebuie sa fie luate in seama in cazul in care nu apelezi la astfel de solutii aparent rapide si necostisitoare si preferi in schimb sa rezolvi problema in cadrul unei unitati specializate, care detine informatii de ultima ora cu privire la tehnicile cele mai noi disponibile.

Indiferent de motivul pentru care se intervine la nivelul unei anvelope, manopera trebuie sa fie precedata de o analiza minutioasa a cauciucului in cauza, pentru ca, de obicei, avariile de acest gen sunt determinate de o pana de cauciuc. Orice avarie/deterioare a zonei laterale a anvelopei este extrem de greu de sesizat in cazul in care anvelopa nu este scoasa de pe janta.

Cat de sigura este manopera de reparare a peretelui lateral al anvelopei?

De cele mai multe ori, specialistii in domeniu indica evitarea acestor manopere de reparare la acest nivel, deoarece n-ar mai fi o anvelopa sigura. Acest lucru se datoreaza numeroaselor riscuri la care ne putem expune.

Zona laterala este una extrem de solicitata si este posibil sa se comporte usor diferit fata de celelalte zone ale unei anvelope. Din aceasta cauza, orice reparatie la acest nivel trebuie vazuta doar ca o solutie de scurta durata, intrucat specialistii apreciaza ca exista un risc crescut ca anvelopa in cauza sa se defecteze sau sa explodeze.

Cum putem repara avariile din zona laterala?

Nefiind o solutie permanenta, specialistii sunt de parere ca aceasta manopera nu este deloc eficienta pe termen lung si ca este o manopera in care nu putem avea incredere. Ceea ce poate face insa un mecanic profesionist este sa foloseasca o anvelopa la mana a doua, sa vulcanizeze zona respectiva sau sa se repare strict zona afectata.

In cazul in care cauciucul este perforat se poate folosi o bucata de cauciuc de dimensiuni mari in interior. Acest cauciuc plasat la interior va indeplini un rol de protectie. Solutia este de scurta durata insa, pentru ca exista riscul ca acest material sa se deplaseze de pe pozitie si sa genereze probleme suplimentare.

In cazul in care se foloseste o anvelopa second hand, este bine sa stii ca aceasta solutie este una eficienta din punct de vedere al costului dar ramane totusi o solutie de scurta durata pentru a inlocui o anvelopa avariata. Dar avand in vedere ca anvelopele au o anumita durata de viata si ca isi pierd proprietatile odata cu trecerea timpului, este bine sa folosim aceasta solutie ca varianta intermediara pana achizitionam noi cauciucuri.

Vulcanizarea zonei afectate

Personalul specializat din cadrul atelierelor de reparatii sau service-urilor auto pot opta pentru aceasta varianta. Acest proces presupune sigilarea perforatiei aparute prin folosirea de cauciuc din interiorul anvelopei. Si aceasta solutie este una cu caracter temporar, si chiar una destul de costisitoare.

Verificari tehnice periodice

Pentru a te asigura de buna functionare a masinii este necesar ca periodic sa efectuezi verificarile tehnice care se impun. In acesta verificare este bine sa fie inclusa si verificarea starii anvelopelor, mai ales atunci cand planuiesti o calatorie mai lunga. Un aspect important de retinut este acela ca la nivelul unei anvelope pot fi efectuate maxim doua reparatii, si numai daca avariile nu depasesc 10 cm lungime si 2.5 cm latime.

Sursa foto: irsst.qc.ca, thewirecutter.com, tireindustry.org, autorepairpa.com

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...