Buton avarie: care e scopul lui?

Buton avarie: care e scopul lui?

Scopul butonului de avarie este de ai anunta pe ceilalti participanti la trafic atunci cand masina ta are anumite probleme, precum o banala pana sau ceva mai grav la motor.

In general, in Romania acest buton este utilizat prea des, chiar si cand nu este cazul, insemnand un fel de "revin, o las doar cinci minute’’, cand de fapt acele minute se pot transforma usor si in ore.

Cum functioneaza butonul de avarie?

Simultan pornesc ambele semnalizari ale masinii prin actionarea butonului. Pozitionarea butonului difera de la un model de masina la altul, in general fiind amplasat cat mai evidentiat fata de celelalte butoane, deoarece este un buton de urgenta.

Unele autovehicule mai performante pornesc automat luminile de avertizare in cazul unei franari bruste pentru a-i instiinta pe ceilalti participanti la trafic de periculoasa manevra si de a preveni o eventuala tamponare.

Citeste si despre: avarie in peretele lateral al anvelopei 

In cazul in care nu functioneaza semnalul de avarii, cauza poate fi bateria, aceasta fiind descarcata total sau iesita total din uz, putand fi becuri de semnalizare arse sau sigurantele arse.

Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi becurile masinii 

Autoturismele provenite din America au semnalizarile rosii in locul celor cu care ne-am obisnuit, cele portocalii. Acest lucru le permite autoturismelor importate din America sau construite acolo sa nu mai aiba nevoie de aprobare speciala de la RAR, ele fiind deja omologate.

Sursa foto: videoblocks.com, shutterstock.com

Articole similare

Asta e problema legata de uzura neuniforma a cauciucurilor. Poate nu observati cand se intampla, dar anvelopele se uzeaza constant.

Acest cod se refera la eroarea senzorului pozitiei arborelui cotit - tensiune ridicata.

Cu totii stim ce efecte are gainatul asupra caroseriei. Ceea ce nu stim insa este ca efectele pot sa difere in functie de pasarea de la care provin.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea scazuta a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).