Scopul butonului de avarie este de ai anunta pe ceilalti participanti la trafic atunci cand masina ta are anumite probleme, precum o banala pana sau ceva mai grav la motor.
In general, in Romania acest buton este utilizat prea des, chiar si cand nu este cazul, insemnand un fel de “revin, o las doar cinci minute’’, cand de fapt acele minute se pot transforma usor si in ore.
Cum functioneaza butonul de avarie?
Simultan pornesc ambele semnalizari ale masinii prin actionarea butonului. Pozitionarea butonului difera de la un model de masina la altul, in general fiind amplasat cat mai evidentiat fata de celelalte butoane, deoarece este un buton de urgenta.
Unele autovehicule mai performante pornesc automat luminile de avertizare in cazul unei franari bruste pentru a-i instiinta pe ceilalti participanti la trafic de periculoasa manevra si de a preveni o eventuala tamponare.
In cazul in care nu functioneaza semnalul de avarii, cauza poate fi bateria, aceasta fiind descarcata total sau iesita total din uz, putand fi becuri de semnalizare arse sau sigurantele arse.
Autoturismele provenite din America au semnalizarile rosii in locul celor cu care ne-am obisnuit, cele portocalii. Acest lucru le permite autoturismelor importate din America sau construite acolo sa nu mai aiba nevoie de aprobare speciala de la RAR, ele fiind deja omologate.
Sursa foto: videoblocks.com, shutterstock.com