De cate ori nu ti s-a intamplat sa schimbi un bec de la far si la o saptamana sa se arda iar? Sau sa-l schimbi pe cel din stanga si la cateva zile sa se arda si cel din dreapta?
Ce probleme poti avea cu becurile de la faruri?
Becurile pe halogen sunt destul de populare pentru ca sunt simple, ieftine si durabile, garantate 1000 de ore in conditii normale de utilizare. Daca mergi 10.000-15.000 de km pe an, poti sa te astepti sa le inlocuiesti o data la 5-6 ani.
Inainte de a schimba becul, verifica conectorul electric care intra in spatele becului. Nu pune mana pe suprafata din sticla a becului, incearca sa folosesti manusi sau o carpa.
Pielea umana secreta un ulei care protejeaza pielea, acest ulei in contact cu suprafata becului il va face sa se supraincalzeasca atunci cand becul este aprins.
Daca nu ai manusi la indemana, tine-l de partea metalica tot timpul si atunci cand il montezi. Daca becul nou montat nu se aprinde inseamna ca problema este una de natura electrica, conectorul defect sau poate cablul este taiat undeva pe drum.
Becurile HID sau High Intensity Dischrage sunt surse de iluminat bazate pe tehnologia arcului electric generat intre electrozi aflati intr-un dispozitiv, transparent sau translucid, cu gaz la inalta presiune. Becurile HID pentru autoturisme emit un flux luminos decat cele cu halogen.
Ca la instalatiile de neon, becurile HID au un starter si un bec, de multe ori amandoua se gasesc in acelasi ansamblu, cand unul se arde amandoua trebuie schimbate.
Exista si tipuri cu becul si starterul separat, problema le ele este atunci cand unul din elemente se arde. Efectul este acelasi, becul nu se mai aprinde, dar nu stii exact ce nu mai merge, starterul sau becul. Cel mai bine ar fi sa apelezi la un mecanic in astfel de situatii.
proiectoarele
Sursa foto: liveabout.com, popularmechanics.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!