Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, un combustibil menit sa reduca in mod considerabil consumul automobilelor. Cu toate acestea, majoritatea soferilor care l-au folosit sunt de parere ca in timp ce consumul este mai mic si performantele automobilului scad in mod considerabil.
In cazul in care nu stiti despre ce este vorba, combustibilul E10 este un combustibil care are pana la 10% etanol. Poate fi inteles gresit, uneori, ca insemnand exact 10% etanol, dar nu este cazul. In mod similar, combustibilul E5 reprezinta pana la 5% etanol.
In septembrie 2021, in Marea Britanie, nivelul standard de etanol pentru benzina fara plumb a crescut de la E5 la E10, astfel ca a intrat in uz pe scara mai larga la pompa. Prin urmare, efectele sale sunt resimtite de mai multe persoane. In timp ce unii soferi au spus ca nu au observat nici o diferenta folosind noul tip de combustibil, altii nu au fost multumiti de acesta.
Aici mai intervine un aspect foarte important ce trebuie luat in considerare si anume cifra octanica. In timp ce pentru carburantul E10 englezii folosesc o cifra octanica de 97, in Franta si in Germania aceasta este de 95. Cifra octanica arata rezistenta la autoaprindere a unui combustibil.
In mod teoretic, cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat raportul de compresie din interiorul motorului este mai mare. Astfel, acelasi motor poate sa obtina performante mai bune si sa ofere putere mai mare. Cu toate acestea, se pare ca in cazul combustibilului E10 lucrurile nu stau astfel, chiar daca asta se intentiona.
Acestea fiind spuse, avand in vedere cresterile fulminante de pret la combustibil, este greu de crezut ca cineva va alege sa plateasca mai mult pentru un carburant, care la final sa se dovedeasca mai slab si mai putin eficient. Nu se stie inca cu exactitate de ce E10 functioneaza atat de rau, dar cu siguranta are nevoie de imbunatatiri serioase.
Chiar daca opiniile soferilor si ale specialistilor din domeniu sunt atat pozitive, cat si negative, in mod clar cele rele sunt mai multe. Ideea de a oferi un carburant mai performant si mai economic este foarte buna, dar pana in momentul de fata E10 nu reuseste sa faca acest lucru.
sursa foto: https://www.automoto.it/