Cat mai poti conduce cu martorul de la baterie aprins?

Cat mai poti conduce cu martorul de la baterie aprins?

Fiecare masina contine o baterie reincarcabila de 12 volti. Aceasta baterie alimenteaza tot ce este electric: computerul de control al motorului, farurile, aerul conditionat, radioul, geamurile electrice etc. Astfel, bateria este vitala pentru functionarea masinii.

Ca toate bateriile, bateria de 12 volti a unei masini s-ar consuma in cele din urma daca nu ar fi reincarcata, asa ca masina dumneavoastra are un sistem de reincarcare incorporat. Alternatorul si regulatorul de tensiune incarca bateria si furnizeaza energie electrica vehiculului atunci cand acesta este in functiune. Un alternator tipic poate produce intre 500 si 1.000 de wati atunci cand este necesar.

Pentru ca masina ta depinde atat de mult de baterie, orice masina cu motor cu ardere interna si baterie de 12 volti are un martor pe tabloul de bord care te avertizeaza daca sistemul de reincarcare se defecteaza. Arata ca o baterie mica iti va aparea in bord sau, uneori, langa martor vei gasi scris chiar „Baterie“. Un circuit simplu verifica constant tensiunea pe care o produce alternatorul si aprinde martorul de la baterie in bord daca aceasta tensiune este scazuta. Deci, „acumulatorul tau nu se incarca corect“.

Atunci cand apare martorul masina nu vrea sa ne transmita ca bateria este distrusa si ca trebuie inlocuita de urgenta. Nu are inca toate informatiile pentru a transmite asta. Este de obligatia ta ca sofer sa verifici atat bateria cat si alternatorul.

Martorul de la baterie se aprinde cand porniti masina si poate ramane in bord iluminat o secunda sau doua, dar de obicei se stinge destul de repede. Daca ramane aprins in timp ce masina functioneaza, probabil inseamna ca e ceva in neregula cu alternatorul. Ar putea insemna, de asemenea, ca exista o problema minora cu bateria insasi. Oricum ar fi, este ceva ce vrei si trebuie sa verifici.

Daca a fost suficienta energie pentru a porni masina, atunci puteti conduce masina in siguranta cu oricat de multa sarcina mai ramane in baterie, dar nu va dura mult calatoria - poate 30 pana la 60 de minute maxim. Daca bateria nu este incarcata, sistemele electrice vor incepe sa se defecteze pe rand.

Utilizati orice sarcina electrica ramasa in baterie pentru a ajunge intr-un loc in siguranta, fie la un atelier de reparatii auto, fie acasa. Odata ce opriti motorul, este posibil sa nu se mai porneasca din nou. Pentru a stinge folosi cat mai mult din curentul ramas in baterie, opreste: radio, aer conditionat, scaune incalzite, chiar si farurile daca este zi. Deconectati-va si telefonul, deoarece fiecare mic volt conteaza.

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...