Bieleta antiruliu: Ce este bieleta antiruliu si ce face?

Bieleta antiruliu: Ce este bieleta antiruliu si ce face?

Inainte sa discutam despre bieleta antiruliu ar trebui sa scriem ceva despre ruliu. Ce inseamna ruliu? Ruliul este miscarea automobilului in jurul axului longitudinal, pe romaneste, atunci cand masina se balangane stanga-dreapta.

Nu este greu sa ne dam seama ca bieleta antiruliu este o parte componenta a suspensiei masinii, ea face legatura dintre amortizorul masinii si bara stabilizatoare.

Ce face bieleta antiruliu?

Fiind legatura dintre amortizoare si barile stabilizatoare, bieletele antiruliu forteaza amortizoarele sa lucreze egal in viraje. O masina fara bieleta antiruliu s-ar inclina mult mai mult in viraje. Daca ne imaginam in viraj puternic la dreapta, toata greutatea masinii se va duce spre rotile din stanga, incercand sa rastoarne masina si rotile din dreapta nu vor mai atinge pamantul.

Bieleta antiruliu, fiind o bara pana la urma, lasa amortizorul sa se miste in voie, dar doar pana in momentul cand bieleta este intinsa la maxim; ea fiind fortata, va trage de amortizor si de bara stabilizatoare in acelasi timp, rezultatul fiind unul simplu, va tine rotile pe sol si centrul de greutate al masinii mult mai jos.

Practic, bieletele antiruliu, au datoria de a tine tot timpul garda masinii paralela cu solul.

Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi bieleta antiruliu?

O poti verifica singur, virand volanul la maxim pe loc si inspectand ambele capete ale bieletei. Verifica ca aceasta sa nu se miste in punctele de prindere cu amortizorul sau bara stabilizatoare. Oricum, daca simti ca masina nu mai este la fel de stabila in curbe si iti da senzatia de aplecare puternica in viraj, poti sa te duci la un mecanic pentru o inspectie mai detaliata.

Sursa foto: amazon.com, ctraceworx.com