Ce este EGR-ul si de ce multi il anuleaza?

Ce este EGR-ul si de ce multi il anuleaza?

In speranta de a reduce emisiile de dioxid de carbon, din 2007 toate masinile diesel fabricate noi au venit echipate cu o supapa egr.

Aceasta supapa reduce emisiile dar dupa multe studii s-a arata ca ea reduce si eficienta motorului cu 3%, ceea ce inseamna ca motorul consuma cu 3% mai multa motorina pentru a oferi aceleasi performante.

Practic orice masina cu supapa EGR consuma cu 3% mai multa motorina deci si emisiile de dioxid de carbon vor creste cu 3%.

Citeste si despre: cum sa cureti singur supapa egr

Care este principiul de functionare al supapei EGR?

Supapa recircula o parte din gazele de evacuare, ea preia o mica cantitate de gaze arse si le trimite catre galeria de admisie unde aerul de afara se amesteca cu gazele de evacuare inainte de a ajunge in cilindri. Inginerii sustin ca astfel masina polueaza mai putin, dar de fapt acest lucru afecteaza motorul propriu-zis.

Primul lucru negativ este consumul mai mare. Aerul amestecat cu gaze arse arde mai ineficient decat un aer cu mai mult oxigen, arderea incorecta duce la mai mult consum de combustibil.

Un al doilea aspect negativ este faptul ca gazele nearse aduc cu ele si carbon care cu timpul se depune in interiorul motorului dar si a galerie de admisie.

Citeste si despre: metode de a reduce emisiile masinii

Aceste depuneri vor scadea cu timpul performantele masinii dar pot genera si costuri mari de reparatie in cazul in care o supapa ramane blocata din cauza depunerilor excesive de carbon.

Supapa EGR doar redirectioneaza gazele arse nu le si curata prin intermediul unui filtru de aer, asa ca depunerile sunt garantate cu timpul.

In al treilea rand, gazele parasesc cilindrul la o temperatura de peste 700 de grade Celsius. Sistemul de recirculare are nevoie de un radiator pentru a le raci inainte de a reintra in motor. Daca acest sistem de racire cedeaza, motorul il va urma in mai putin de un minut.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Motorul tau are nevoie de EGR?

Raspunsul este nu, el a fost introdus fortat pentru a respecta regulatii la nivel mondial, introduse si ele destul de fortat. Daca decizi ca anulezi EGR-ul sunt sanse mari sa nu treci inspectia ITP, deci gandeste-te bine inainte.

Cat de greu este sa anulezi EGR-ul?

Este plin internetul de baieti care pot face asta, dar retine ca este oarecum "ilegal" sa faci asta. Ei iti vor monta o placa in interiorul EGR-ului pentru a bloca accesul gazelor si vor face un update la soft prin care ii vor spune motorului ca supapa EGR nu mai este prezenta.

Masina ta va consuma mai putin si va functiona mai corect, motorul va rula la temperaturi mult mai mici. Daca nu vrei sa anulezi EGR-ul trebuie sa iei in considerare o verificare si o curatare a supapei.

Citeste si despre: ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Sursa foto: dannysengineportal.com, svtperformance.com

Articole similare
Segmenti piston: Ce sunt segmentii si ce rol au?

Segmenti piston: Ce sunt segmentii si ce rol au?

Cate tipuri de segmenti de piston exista si ce face fiecare? Cum iti dai seama ca trebuie resegmentat motorul?

Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Acest control electronic al clapetei de acceleratie este de fapt partea electronica care ataseaza clapeta de acceleratie la pedala de acceleratie.

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

Pentru codul de eroare P0003, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai joasa decat cea normala, mult sub medie.

Cod eroare OBD2 P0421

Cod eroare OBD2 P0421

Acest cod se refera la eroarea catalizatorului - temperatura crescuta - bancul 1.