Ce este EGR-ul si de ce multi il anuleaza?

Ce este EGR-ul si de ce multi il anuleaza?

In speranta de a reduce emisiile de dioxid de carbon, din 2007 toate masinile diesel fabricate noi au venit echipate cu o supapa egr.

Aceasta supapa reduce emisiile dar dupa multe studii s-a arata ca ea reduce si eficienta motorului cu 3%, ceea ce inseamna ca motorul consuma cu 3% mai multa motorina pentru a oferi aceleasi performante.

Practic orice masina cu supapa EGR consuma cu 3% mai multa motorina deci si emisiile de dioxid de carbon vor creste cu 3%.

Care este principiul de functionare al supapei EGR?

Supapa recircula o parte din gazele de evacuare, ea preia o mica cantitate de gaze arse si le trimite catre galeria de admisie unde aerul de afara se amesteca cu gazele de evacuare inainte de a ajunge in cilindri. Inginerii sustin ca astfel masina polueaza mai putin, dar de fapt acest lucru afecteaza motorul propriu-zis.

Primul lucru negativ este consumul mai mare. Aerul amestecat cu gaze arse arde mai ineficient decat un aer cu mai mult oxigen, arderea incorecta duce la mai mult consum de combustibil.

Un al doilea aspect negativ este faptul ca gazele nearse aduc cu ele si carbon care cu timpul se depune in interiorul motorului dar si a galerie de admisie.

Aceste depuneri vor scadea cu timpul performantele masinii dar pot genera si costuri mari de reparatie in cazul in care o supapa ramane blocata din cauza depunerilor excesive de carbon.

Supapa EGR doar redirectioneaza gazele arse nu le si curata prin intermediul unui filtru de aer, asa ca depunerile sunt garantate cu timpul.

In al treilea rand, gazele parasesc cilindrul la o temperatura de peste 700 de grade Celsius. Sistemul de recirculare are nevoie de un radiator pentru a le raci inainte de a reintra in motor. Daca acest sistem de racire cedeaza, motorul il va urma in mai putin de un minut.

Are motorul nevoie de EGR?

Raspunsul este nu, el a fost introdus fortat pentru a respecta regulatii la nivel mondial, introduse si ele destul de fortat. Daca decizi ca anulezi EGR-ul sunt sanse mari sa nu treci inspectia ITP, deci gandeste-te bine inainte.

Cat de greu este sa anulezi EGR-ul?

Este plin internetul de baieti care pot face asta, dar retine ca este oarecum “ilegal” sa faci asta. Ei iti vor monta o placa in interiorul EGR-ului pentru a bloca accesul gazelor si vor face un update la soft prin care ii vor spune motorului ca supapa EGR nu mai este prezenta.

Masina ta va consuma mai putin si va functiona mai corect, motorul va rula la temperaturi mult mai mici. Daca nu vrei sa anulezi EGR-ul trebuie sa iei in considerare o verificare si o curatare a supapei.

Sursa foto: dannysengineportal.com, svtperformance.com

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...