Senzorul pedalei de acceleratie transforma miscarea pedalei intr-un semnal electric, care ajunge mai apoi la ECU ( calculatorul masinii ). Acum multi ani, aceasta informatie se transmitea direct catre motor prin intermediul unui cablu.
Desi multi se sperie, crezand ca acest senzor al pedalei ar putea da erori si s-ar putea defecta afectand masina, exista foarte putine cazuri de genul acesta.
Senzorul calculeaza tot timpul procentul de apasare al pedalei, transmitand motorului intentia soferului. La masinile care au mai multe moduri de condus ( sport, normal, confort, economic ) acest senzor este foarte important.
De exemplu, masinile sport, au cu totul alta reactie atunci cand apesi acceleratia cand esti in modul economic fata de atunci cand esti in modul sport.
Aici senzorul de pe pedala de acceleratie joaca un rol important. In modul economic, la o apasare pana la jumatate a pedalei ( 50% ) senzorul transmite motorului un procent mai mic, sa spunem 20%.
In modul sport la o apasare, sa spunem la fel 20%, senzorul ii spune motorului ca de fapt soferul a apasat mai mult pe acceleratie, de aici apare si demarajul mai puternic si senzatia diferita atunci cand apesi pedala in ambele moduri la fel.
De asemenea, senzorul transmite diferit calculatorului atunci cand masina merge in marsarier pentru a nu avea prea multa putere in marsarier si sa ajungi sa lovesti masina.
Sursa foto: made-in-china.com, youtube.com