Eroarea senzorului pedalei de acceleratie

Eroarea senzorului pedalei de acceleratie

Semnele obisnuite ale unui senzor al pedalei de acceleratie aflat in pozitie proasta sunt: un raspuns incoerent al motorului, eficienta scazuta a consumului de carburant si martorul “check engine” (verifica motorul) in bord aprins.

Zilele in care cablul de la pedala de acceleratie trebuie verificat din cauza unei piulite desprinse la carburator s-au dus demult.

Masina moderna de azi, camioanele si SUV-urile sunt toate echipate cu un sistem electronic de control al acceleratiei care contine un senzor de pozitie al pedalei de acceleratie (APP).

Sarcina primara a acestui senzor este sa monitorizeze pozitia pedalei de acceleratie si sa trimita un semnal electronic pentru a permite trecerea combustibilului prin sistem atunci cand apesi pedala.

Desi acest senzor teoretic ar trebui sa nu se defecteze pe durata intregii vieti a masinii, exista ocazii in care inceteaza sa mai functioneze si trebuie inlocuit.

Senzorul APP in esenta ii spune motorului cat de repede sau cat de incet trebuie sa mearga masina atunci cand tu apesi pe acceleratie.

Atunci cand apesi pedala sau iei piciorul de pe ea, senzorul trimite un semnal electric catre unitatea de comanda a motorului (ECU – engine control unit) pentru ca apoi sa transmita mai departe semnalul catre sistemul de alimentare cu combustibil. Motivul principal pentru care acest senzor se strica se datoreaza expunerii la caldura foarte ridicata, deoarece acesta este plasat in general aproape de podeaua masinii, foarte aproape de motor.

Din pacate acest sistem nu este reparabil, asa ca atunci cand un mecanic iti spune ca s-a defectat, el trebuie schimbat in intregime.

Ca majoritatea componentelor unui vehicul, un senzor APP defect sau in curs de a se defecta va afisa cateva simptome care sa te avertizeze, acestea pot fi coduri de eroare, lumini aprinse in bord, si cateva simptome fizice care ar trebui sa alerteze soferul de existenta unei probleme. Mai jos sunt prezentate cateva dintre aceste semne de avertizare.

1. Rapunsul motorului este inconsecvent

Cand apesi pe pedala de acceleratie motorul ar trebui sa raspunda direct si instantaneu. Totusi, cand exista o problema cu senzorul APP, abilitatea vehiculului de a accelera sau de a decelera in mod consecvent la cererea soferului, este afectata.

Acest aspect poate fi foarte periculos deoarece afecteaza siguranta soferului care nu va putea sa mai controleze viteza sau acceleratia masinii. Cand se intampla acest lucru, este bine sa trageti masina pe dreapta, intr-un loc sigur si sa contactati un mecanic de urgenta pentru a inspecta motivele pentru care masina se comporta asa.

2. Motorul nu mai functioneaza eficient

Atunci cand senzorul APP nu functioneaza corespunzator, va provoca de asemenea probleme legate de eficienta consumului de combustibil.

Pe langa monitorizarea si aplicarea presiunii asupra acceleratiei, senzorul ajuta de asemenea la stabilizarea controlului asupra acceleratiei.

Este conceput pentru a lua informatia de la sofer, dar sa echilibreze de asemenea consumul de combustibil preluand informatia de la ECU (unitatea de comanda a motorului) si trimitand-o catre accelerator.

Daca senzorul nu reuseste sa transmita aceasta informatie in mod corect din cauza unui cablu slabit, uzat, sau rupt de tot, vei observa o diferenta foarte mare la consumul de carburant.

3. In bord se va aprinde martorul motor (check engine)

Deoarece senzorul APP este monitorizat de ECU, acesta este unul dintre acele componente care va declansa un cod de eroare in ECU atunci cand exista o problema. Senzorul va semnaliza ca becul “check engine” sa se aprinda in bord.

Oricand acest bec este aprins trebuie luat in serios deoarece exista componente multiple care pot declansa aprinderea acestui bec. Contacteaza un mecanic local certificat care poate spune cu exactitate de unde este problema si pentru a o solutiona rapid. Pentru o functionare eficienta toti senzorii din interiorul masinii trebuie sa functioneze 100%.

Cand senzorul APP cedeaza, acesta afecteaza functionalitatea intregului vehicul. Ori de cate ori observati simptomele de mai sus sau semnele de avertizare, trebuie sa contactati un mecanic local.

Sursa foto: acurazine.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...