Simeringul arborelui cotit se numara printre cele mai importante parti ale unei masini. El este practic o garnitura de cauciuc, mare, rotunda care se pozitioneaza intre motor si transmisie. Prin constructie el este gandit sa impiedice scaparea uleiul din motor si se afla in spatele arborelui cotit.
Exista mai multe tipuri de simering de arbore cotit. Primul tip etanseaza arborele frontal, iar cel de-al doilea din spate.
Ce face simeringul?
Acesta etanseaza carterul, in ambele parti ale arborelui cotit. Este foarte important ca aceste garnituri sa fie fabricate din materiale extrem de durabile, deoarece lucreaza intr-un mediu cu multe abuzuri, temperaturi si presiuni ridicate.
Cum se schimba simeringul de la arborele cotit?
Partea din fata este usor de schimbat. In spate insa sunt probleme si in functie de masina aceasta operatie poate dura si o zi intreaga.
Aceasta problema apare pentru ca simeringul din spate este cel de langa transmisie si pentru a fi inlocuit trebuie demontata transmisia, ambreiajul si volanta.
Pentru un simering care costa cateva zeci de lei, manopera poate ajunge la cateva mii.
Potentiale probleme la semringul arborelui cotit
Problema cea mai intalnita este scurgerea de ulei pe langa simering. De-a lungul timpului materialul din care este facut simeringul se invecheste si devine uscat. Se poate sparge sau rupe.
De aceea este recomandat sa nu lasati masinile abandonate in parcare sau garaj, chiar daca aveti grija de ele si le tineti iarna la caldura, porniti masina la cateva zile si doar lasati-o sa mearga motorul cateva minute.
Daca simeringul dinspre transmisie are probleme acesta poate afecta si face sa patineze ambreiajul in cazul in care uleiul ajunge la acesta.
Multi repara scurgerile prin sigilarea lor. In cazul indepartarii transmisiei, reparatiile sunt mai usoare pe masinile cu tractiune spate.
Sursa foto: pedparts.co.uk, w124performance.com