Ce este simeringul si ce face?

Ce este simeringul si ce face?

Simeringul arborelui cotit se numara printre cele mai importante parti ale unei masini. El este practic o garnitura de cauciuc, mare, rotunda care se pozitioneaza intre motor si transmisie. Prin constructie el este gandit sa impiedice scaparea uleiul din motor si se afla in spatele arborelui cotit.

Exista mai multe tipuri de simering de arbore cotit. Primul tip etanseaza arborele frontal, iar cel de-al doilea din spate.

Ce face simeringul?

Acesta etanseaza carterul, in ambele parti ale arborelui cotit. Este foarte important ca aceste garnituri sa fie fabricate din materiale extrem de durabile, deoarece lucreaza intr-un mediu cu multe abuzuri, temperaturi si presiuni ridicate.

Cum se schimba simeringul de la arborele cotit?

Partea din fata este usor de schimbat. In spate insa sunt probleme si in functie de masina aceasta operatie poate dura si o zi intreaga.

Aceasta problema apare pentru ca simeringul din spate este cel de langa transmisie si pentru a fi inlocuit trebuie demontata transmisia, ambreiajul si volanta.

Pentru un simering care costa cateva zeci de lei, manopera poate ajunge la cateva mii.

Potentiale probleme la semringul arborelui cotit

Problema cea mai intalnita este scurgerea de ulei pe langa simering. De-a lungul timpului materialul din care este facut simeringul se invecheste si devine uscat. Se poate sparge sau rupe.

De aceea este recomandat sa nu lasati masinile abandonate in parcare sau garaj, chiar daca aveti grija de ele si le tineti iarna la caldura, porniti masina la cateva zile si doar lasati-o sa mearga motorul cateva minute.

Daca simeringul dinspre transmisie are probleme acesta poate afecta si face sa patineze ambreiajul in cazul in care uleiul ajunge la acesta.

Multi repara scurgerile prin sigilarea lor. In cazul indepartarii transmisiei, reparatiile sunt mai usoare pe masinile cu tractiune spate.

Sursa foto: pedparts.co.uk, w124performance.com

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...