Ce reprezinta cifrele de pe recipientul cu ulei de motor?

Ce reprezinta cifrele de pe recipientul cu ulei de motor?

Asa cum bine stiti deja, fiecare autoturism are nevoie de ulei de motor pentru a putea circula. Pe piata auto deja regasim un numar foarte mare de producatori de uleiuri de motor si foarte multe tipuri de ulei din care putem alege. Fiecare dintre acestea este diferit si este special conceput pentru un anumit model de motor, asa incat acesta sa obtina performante maxime.

Cum aflam care este uleiul potrivit si ce reprezinta cifrele de pe recipient?

Avand in vedere numarul foarte mare de tipuri de ulei, este necesar a se face o diferentiere cat mai clara intre acestea, asa incat sa il putem alege cu usurinta pe cel corect. Pentru a determina ce fel de ulei are nevoie motorul dumneavoastra, aveti doua posibilitati: sa va consulati cu mecanicul dumneavoastra sau sa cautati informatia in manualul de utilizare al autovehiculului.

In general, pe orice tip de ulei vom intalni patru caractere inscriptionate. Spre exemplu, vom vedea tipuri de ulei 5W-20, in timp ce altele sunt 5W-30. Primele doua caractere ne indica vascozitatea uleiului pe timp de iarna (sau la rece), in timp ce ultimele 2 caractere ne arata vascozitatea la caldura (pe timp de vara), adica grosimea fluidului propriu-zis. Este foarte important sa acordam atentie acestui aspect. Cu cat temperatura din interiorul motorului este mai mare, cu atat vascozitatea uleiului scade, asa incat in unele situatii va trebui sa folosim uleiuri cu un grad de vascozitate diferit.

Aceste aspecte sunt foarte important, deoarece la fel ca si in cazul oricaror alte lichide, uleiul de motor se ingroasa atunci cand este cald si se subtiaza atunci cand este rece. Astfel, inainte ca un ulei sa ajunga pe piata se vor face nenumarate teste pentru a determina daca motorul va porni chiar si atunci cand afara sunt -15 grade si in acelasi timp daca uleiul nu va deveni prea lichid atunci cand sunt 40 de grade. Atunci cand este foarte frig se poate ajunge chiar si pana la solidificarea uleiului, in timp ce pe caldura mare este posibil ca uleiul sa se scurga prin garniturile de etansare.

sursa foto: shell.ro

Citeste si...
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...