Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc de aer? In acest articol o sa exploram diferentele dintre azot si aer pentru umplerea anvelopelor.

Stabilitate

Moleculele de azot sunt mai mari ca cele de oxigen, ceea ce inseamna ca daca ai azot in anvelope sunt sanse mai mici ca ele sa se desumfle fara motiv. Azotul ramane stabil chiar si in conditii de temperaturi extreme (motiv pentru care este folosit la masinile de curse), in timp ce oxigenul la temperaturi inalte creste presiunea din interiorul pneului, in cazul azotului presiunea ramane constanta.

Presiunea in anvelope este foarte importanta pentru ca afecteaza direct pozitia pneului in contact cu solul, franarea masinii, stabilitatea si tractiunea.

Daca nu ne credeti si aveti un manometru acasa, masurati presiunea din anvelope dimineata si dupa pe zi, dupa ce ati mers ceva timp cu masina.

Citeste si despre: anvelopele late sunt mai bune

Economie de combustibil

O masina care are azot in anvelope va consuma cu 3-6% mai putin fata de cazul in care are aer. De ce? Datorita presiunii constante.

Cand ai oxigen, presiune variaza, o presiune prea mare sau prea mica va face consumul masinii sa creasca, pe langa asta si pneurile se vor uza neuniform.

Disponibilitate si accesibilitate

In timp ce azotul are multe beneficii importante, este costisitor si nu la fel de disponibil ca oxigenul. Comparativ cu aerul, azotul este costisitor. Aerul este, de obicei, 1 leu sau gratuit (la benzinarii), in functie de locatie, dar umplerea cu azot poate costa 10-15 lei pe anvelopa.

De asemenea, azotul necesita intretinere si va necesita verificari constante ale presiunii si reumplere cand este cazul, ceea ce face ca costul si disponibilitatea sa fie o problema.

Concluzie

Este evident ca azotul are mai multe beneficii, insa daca nu sunteti un vitezoman innascut (ceea ce nu recomandam), nu merita investitia.

Citeste si despre: anvelopele all-season, sunt bune pentru masina

Sursa foto: pakwheels.com, autoguide.com, thoughtco.com

Articole similare

Care este durata de viata a placutelor de frana?

Tot ce trebuie sa stii despre durata de viata a placutelor de frana. Afla cum iti poti feri placutele, dar si discurile de frana de o uzura prematura.

Cod eroare OBD2 P0444

Acest cod se refera la eroarea sistemului EVAP - probleme la supapa de control - circuit deschis.

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.

Instalatii GPL. Ce trebuie sa stii inainte sa montezi una

In continuare, iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre instalatiile GPL, inainte sa iti montezi una pe masina ta.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.