Ce reprezinta martorul albastru de la antigel?

Ce reprezinta martorul albastru de la antigel?

Antigelul este un lichid foarte important pentru orice autoturism deoarece are un rol activ in procesul de mentinere a temperaturii motorului sub control, iar daca lichidul lipseste poate avea loc foarte usor supraincalzirea motorului.

Majoritatea soferilor stiu ca atunci cand nivelul lichidului de racire este sub minim, in tabloul de bord al masinii se va aprinde un martor luminos portocaliu/rosu care ne va indica sa remediem aceasta problema.

Cu toate acestea, mai exista un martor de bord aferent unui senzor care verifica antigelul si anume cel albastru, care ne indica ca lichidul de racire este prea rece. Chiar daca ni se pare destul de ciudat acest fapt, deoarece in esenta lichidul trebuie sa raceasca motorul asa ca nu vedem care este problema, trebuie sa stim ca un antigel cu o temperatura foarte scazuta va bloca radiatorul si acesta nu va mai permite pornriea motorului.

In cazul in care pornim motorul autoturismului si vedem acest martor de bord pentru cateva secunde nu este nici o problema, iar acesta doar ne indica sa lasam motorul sa se incalzeasca putin inainte de a porni la drum. Dupa ce sistemul inregistreaza o temperatura corecta a motorului si a lichidului de racire, martorul de bord se va stinge. Acestea fiind spuse, problema apare atunci cand martorul de bord este aprins la zece minute dupa pornirea motorului, cand temperatura acestuia este deja in jur de 90 de grade celsius.

Trebuie sa stim ca la unele autoturisme acest martor de bord albastru este chiar unul general, care nu face referire directa la antigel si care ne indica sa asteptam putin timp inainte de a pleca la drum pentru ca toate piesele si lichidele din angrenajul motorului sa se afle in starea perfecta de functionare.

In momentul in care martorul se stinge, inseamna ca uleiul de motor a lubrifia corect toate piesele, lichidul de racire se afla la presiunea corecta si masina poate fi utilizate la performante maxime. In cazul in care pornim inainte ca martorul sa se stinga vom uza inutil anumite componente ale sistemului de racire si nu numai.

In cazul in care martorul de bord ramane aprins chiar si dupa 1-2 minute, cand observam deja ca sunetul motorului este unul lin si ca acesta incepe sa se incalzeasca, inseamna ca deja avem o problema destul de serioasa la nivelul lichidului de racire. In acest caz, ar trebui sa oprim imediat motorul si sa verificam dupa racirea acestuia situatia sistemului de racire si nivelul lichidului antigel.

Cele mai des intalnite probleme la nivelul antigelului apar atunci cand acesta a fost contaminat sau este prea uzat si atunci cand datorita unei scurgeri nivelul este sub minimul recomandat. Deoarece procesul de racire al motorului este unul foarte important si supraincalzirea acestuia poate produce daune semnificative, va recomandam sa verificati constant nivelul de antigel si sa efectuati o revizie tehnica atunci cand observati o problema a sistemului de racire.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...