Ce se strica mai intai la un kit de ambreiaj?

Ce se strica mai intai la un kit de ambreiaj?

Kit-ul de ambreiaj al oricarui autoturism este o componenta esentiala pentru acesta, deoarece ambreiajul face conexiunea intre motorul masinii si rotile acestuia. Atunci cand ambreiajul este tot mai uzat sau cand este defect soferul va simti o vibratie ciudata atunci cand ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj.

In acest articol vom vorbi despre defectiunile care pot sa apara la sistemul de ambreiaj al masinii, cum sa le identificam in timp util si cum sa le remediem.

Unul dintre principalele motive pentru care ambreiajul tau vibreaza atunci cand ridici piciorul de pe el este atunci cand cilindrul principal sau secundar prezinta scurgeri. Majoritatea masinilor au sistem de ambreiaj hidraulic, care se bazeaza pe fluidul din cilindri pentru a actiona ambreiajul. Atunci cand exista o defectiune la una din aceste componente, lichidul se va scurge si nu se va mai produce presiunea hidraulica necesara bunei functionari a sistemului de ambreiaj. Scurgerile sunt foarte usor de observat, deoarece sub masina se vor acumula pete de lichide atunci cand este parcata si vom simti un miros ciudat.

In momentul in care ambreiajul este apasat, rulmentul acestuia se deplaseaza pe arborele de intrare pentru transmisie spre volanta, actionand placa de presiune a autoturismului. Cu cat aceasta piesa se roteste mai mult, cu atat se uzeaza mai tare si periodic poate sa isi piarda corecta lubrifiere. In cazul in care auzim un scartait in timp ce masina merge, dar sunetul dispare atunci cand apasam ambreiajul, cel mai probabil rulmentul este deteriorat sau nu mai functioneaza corespunzator.

O problema destul de grava care poate duce si la patinarea ambreiajului este atunci cand discul de ambreiaj este uzat sau defect. Discul de ambreiaj se afla canelat pe arborele de transmisie al autoturismului si are un rol foarte important in buna functionare a sistemului. Cu cat vom conduce mai agresiv si vom pune presiune mai mare asupra ambreiajului cu atat si discul va functiona mai prost. Cu cat discul este mai uzat, cu atat punctul de eliberare al ambreiajului va fi mai sus si cu atat va fi mai greu sa schimbam vitezele corespunzator.

Mergand mai departe, in kitul de ambreiaj exista o legatura directa intre placa de presiune si volanta. Rolul placii de presiune este sa fixeze discul de ambreiaj pe volanta si sa se asigure de buna functionare a intregului angrenaj. Aceasta placa este cea mai grea piesa din kit si suporta cea mai mare presiune, motiv pentru care poate fi prima care se strica. Atunci cand placa de presiune are o defectiune sau nu functioneaza corect, nici sistemul de ambreiaj nu va functiona.

Nu in ultimul rand, atunci cand la kitul de ambreiaj este o problema, volanta se poate defecta foarte usor si nu vom mai putea folosi autoturismul. Volanta este pozitionata la capatul arborelui cotit si este conectata cu suruburi de acesta precum rotoarele pe osii. De cele mai multe ori defectiunile volantei apar ca urmare a supraincalzirii sau a folosirii incorecte a sistemului. Atunci cand volanta devine neuniforma, initial vom simti vibratii, dupa care vom auzi sunete ciudate de sub capota, iar vibratiile vor creste in intensitate.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...