Ce trebuie sa stie toti soferii care au masini diesel?

Ce trebuie sa stie toti soferii care au masini diesel?

Este un lucru stiut ca majoritatea romanilor au masini diesel. Asa ca, ce este important sa stie toti cei care folosesc masini diesel? Cu toate ca masinile care functioneaza cu energie electrica au devenit considerabil mai accesibile in ultimii ani, oamenii inca stramba din nas, din cauza pretului destul de ridicat. Din acest motiv, multi raman la prima varianta.

Si masinile care merg pe benzina au fost mereu luate in vizor. Indiferent daca e vorba despre probleme si scandaluri precum Dieselgate sau proiectele europene a caror tina este interzicerea lor, au fost mereu inconjurate de diverse semne de intrebare.

Stiai aceste informatii importante pentru toti soferii cu masini diesel?

Desi pretul masinilor diesel este mult mai rezonabil decat cel al masinilor electrice, iar consumul lor este convenabil asta nu inseamna ca cei care le cumpara nu mai au nicio grija. Cresterea numarului de masini de acest gen nu inseamna ca nu exista cateva lucruri la care trebuie sa fii atent.

Una dintre erorile majore facute de soferi este sa neglijezi un aspect important, si anume turatia motorului. O asemenea greseala iti poate face multe probleme. In momentul in care conduceti, exista o limita de rotatii pe care motorul le poate suporta. Din pacate, daca limita superioara de 3500-4000 de rotatii este depasita constant, motorul va fi afectat cu timpul. Intr-o asemenea situatie nefavorabila, nu doar ca reparatiile te costa mult, dar ai putea ramane fara masina pe termen nelimitat.

Expertii auto pasionati de masini diesel sugereaza ca, in anumite situatii, o turatie mai mica, cum ar fi cea de 1700 de rotatii, nu este neaparat o problema. Totusi, nici aceasta varianta nu este mai indicata. Cu timpul, o asemenea turatie duce la blocarea dpf-ului sau a supapei EGR.

Unii soferi, dorind sa evite asemenea probleme, opresc acest sistem al masinii prin scoaterea mufei sau il anuleaza din soft, insa aceasta actiune, in loc sa ajute, va determina o problema de proportii. Pentru ca motorul sa aiba rezistenta pe termen lung si sa nu cedeze in scurta vreme, cea mai buna varianta este sa il incalzesti timp de jumatate de minut, apoi inca de doua ori atat timp, si abia apoi sa il turezi la 3000 de rotatii.

De asemenea, greutatea care se afla in masina trebuie luata in considerare. Cuplul de motor poate fi folosit in functie de asta. In cazul in care drumul este drept, iar soferul nu este insotit de nimeni, masina poate merge si cu 1800 de turatii.

In concluzie, acestea sunt turatiile de baza la care trebuie sa conduceti o masina diesel. Chiar si asa, in functie de modelul de autovehicul si tipul de motor, pot exista diferente, dar acestea nu sunt notabile. Atunci cand conduceti corespunzator autoturismul dumneavoastra diesel, prelungiti durata de viata a acestuia semnificativ si scadeti si consumul de carburant.

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Uite care este pretul unei masini Dacia 1300 care are un milion de kilometri la bord in Germania
Uite care este pretul unei masini Dacia 1300 care are un milion de kilometri la bord in Germania

Ani de zile in Romania s-au condus cu precadere autoturisme din marca Dacia, singurele pe care romanii si le permiteau sa le cumpe...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...