Cele mai importante motive pentru care poți face pană

Cele mai importante motive pentru care poți face pană

O pană la mașină este un mod foarte prost de a începe o zi, mai ales în momentul în care te grăbești foarte tare sau ești deja în întârziere. Desigur, pana nu este un eveniment fericit nici atunci când nu te grăbești, iar dacă ești în concediu și ai portbagajul plin, chiar dacă nu ai nicio urgență faptul că trebuie să dai totul jos pentru a ajunge la roata de rezervă și că trebuie să stai prin vulcanizări, îți va strica toată buna dispoziție. De cele mai multe ori pana nu poate fi evitată și nu depinde de tine, însă poți lua unele măsuri pentru a o evita.

Dacă totuși faci pană, evită să mergi cu roata de rezervă foarte mult timp sau cu anvelopa dezumflată. Alege o vulcanizare locală pentru a remedia rapid problema. Spre exemplu, în cazul în care ești în trecere prin Brașov și ai descoperit că ai pană, caută o vulcanizare în Brașov și nu încerca să mergi până la destinație așa pentru că există riscul de a distruge complet anvelopa sau de a rămâne imobilizat pe șosea.

Iată ce poți face pentru a evita penele de cauciuc:

Evită pe cât posibil obstacolele de pe carosabil

Numeroase pene de cauciuc apar din cauza contactului cu obiectele ascuțite. Astfel de obiecte pot fi sticle, cuie, tablă și șuruburi. De asemenea, bordurile, liniile de tramvai, gropile, șinele de tren și pietrele pot fi periculoase. Conform normelor de conduită preventivă este important să eviți aceste pericole pe cât posibil. În cazul în care trebuie să treci peste șina de tramvai sau de tren, redu viteza cât mai mult. De asemenea, diminuează viteza și atunci când treci pe lângă șantiere pentru că există riscul ca pe carosabil să fie materiale care pot să îți strice roțile.

În cazul în care totuși faci pană, montează roata de rezervă până la vulcanizare, unde vei afla dacă mai poți salva anvelopa sau este necesar să o scimbi. Este ideal să schimbi anvelopele în seturi de două pentru că altfel vor exista diferențe între axe sau pe axe.

Fii atent la drumurile care nu sunt bine întreținute

În România, starea drumurilor este legendară și știm cu toții că poți găsi drumuri complet neamenajate acolo unde te aștepți cel mai puțin. Această stare a drumurilor determină defecțiuni ale sistemului de direcție, dar și pene. Toate gropile prin care treci sunt o provocare pentru mașina ta. Treci prin gropi cu viteză cât mai mică și evită-le atunci când poți, astfel încât mașina ta să rămână în siguranță. Atunci când treci cu viteze mari prin gropi este foarte posibil să ai in mod instantaneu o pană. Cu cât starea drumului pe care circuli este mai proastă, cu atât va crește și riscul de a face o pană de anvelopă. Cea mai bună soluție este să circuli cât mai prudent pe astfel de drumuri și să respecți distanța față de vehiculele aflate înaintea ta pentru că doar așa vei reuși să vezi la timp gropile.

Ai un service auto și vrei să știi cum să ajungi la +100,000 de vizitatori organici pe site în doar 9 luni, creșterea afacerii de X3 și peste 25,000 vizitatori unici pe lună? Vizionează și interviul cu Paul Rădulescu, managerul service-ului AUTO VROM din Brașov cu Mihai Chițoiu, head of SEO la CLIENTIPEVIATA.RO

Stilul de condus poate influența starea anvelopelor

Anvelopele au o anumită durată de viață anunțată de producător, dar totul depinde în final de modul în care anvelopele sunt exploatate. Pentru a te bucura pentru cât mai mult timp de eficiența lor este bine să eviți să demarezi puternic și să frânezi violent. De asemenea, nici virajele bruște nu sunt sănătoase pentru mașina ta. Un stil de condus foarte agresiv duce la uzura prematură a anvelopelor și astfel, va trebui să le schimbi mai des sau să te aștepți la o pană. Cea mai bună soluție este să respecți indicii de viteză și sarcină și să eviți derapajele. Respectând viteza regulamentară vei rămâne în siguranță, vei economisi carburant și consumabile și vei salva cauciucurile.

Fii atent atunci când parchezi

Poți face pană și în momentul în care parchezi greșit. În cazul în care vrei să te urci pe brodura, ar trebui să faci asta încet, doar în treapta 1 de viteză, pentru ca mașina să simtă cât mai puțin șocul. De asemenea, atunci când bordura este foarte înaltă, ține cont de faptul că, dacă roata este prea aproape de bordură există riscul de a zgâria janta sau chiar de a disloca anvelopa de pe jantă, caz în care vei face instant pană. În cazul în care marginea bordurii este denivelată sau este prea ascuțită riși să tai cauciucul.

Sunt mai multe motive pentru care poți face o pană, unele dintre ele fiind greșeli de condus, în timp ce altele țin de starea precară a drumurilor și de alte elemente independente de tine. Chiar și atunci când mergi cu viteză mică nu ai cum să vezi cuiele de pe asfalt, mai ales că ele sunt la fel de gri ca asfaltul și de aceea, noi recomandăm inclusiv cumpărarea unor anvelope de foarte bună calitate, care par a fi mai rezistente la astfel de obiecte contondente.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...