Cheia nu intra in contact: cauze si solutii

Cheia nu intra in contact: cauze si solutii

Exitsa momente in care ne urcam in autoturismul nostru si dupa ce nu am avut nici o problema in ultimii cinci ani cu pornirea acestuia, cheia pur si simplu refuza sa mai intre in contactul masinii. Oricat am incerca sa intoarcem cheia pe toate partile, sa cautam pozitii diferite sau sa apelam la tehnici speciale, nu reusim sa introducem cheia in contact. Trebuie sa stiti ca nu sunteti nici primul si nici ultimul sofer care trece prin aceasta experienta, asa incat in acest articol va vom prezenta cauzele pentru care o astfel de defectiune poate sa apara si modurile in care puteti sa o remediati pentru a conduce din nou automobilul dumneavoastra.

Indiferent de motiv, situatia este una foarte neplacuta si pare ca nu are nici o solutionare, mai ales ca astfel de probleme apar in cele mai nepotrivite momente, atunci cand ne grabim sau cand nu gasim o cheie de rezerva. Motivele pentru care o astfel de defectiune apare sunt multiple, printre care: murdaria acumulata in cilindru, blocarea sau deteriorarea cilindrului din diferite cauze, deteriorarea cheii sau ruginirea unui element din interiorul butucului.

Primul lucru pe care trebuie sa il facem atunci cand observam ca cheia nu intra in contactul autoturismului este sa verificam cu atentie schimbatorul de viteze, volanul si pedalele autoturismului. In cazul in care vorbim de o transmisie automata, schimbatorul de viteze ar trebui sa fie in parking, in timp ce la transmisiile manuale unele masini necesita sa fie in viteza atunci cand introducem cheia. Mai departe, exista pozitii in care volanul autoturismului se blocheaza, atunci cand servodirectia nu mai merge, motiv pentru care ar trebui sa incercam sa rotim volanul stanga-dreapta, pentru a ne asigura ca reusim sa deblocam butucul cheii.

In cazul in care problemele apar dupa ce am reusit sa introducem cheia in cilindru, dar aceasta nu ne permite rotirea pentru a porni motorul, defectiunea este fie din cauza unui blocaj, care poate fi provoca de murdarie, rugina sau un obiect infiltrat in butuc sau din cauza defectarii unui dinte din interiorul cilindrului.

In aceasta situatie, putem incerca sa remediem situatia invartind cheia si volanul in acelasi timp, fie spre aceeasi directie, fie spre directii diferite.

Chiar daca la prima vedere situatia pare neplacuta si vom tinde sa ne agitam, asa incat nu ne vom mai putea concentra propriu-zis pe rezolvarea problemei, trebuie sa stiti ca foarte multi soferi isi pastreaza cheile autoturismului in conditii improprii, motiv pentru care acestea se pot murdarii sau pot ruginii foarte usor si rapid. Dupa ce am curatat cu atentie cheia si am verificat ca aceasta sa nu fie indoita sau deformata (situatie in care s-ar putea sa avem mai mult de munca si va fi necesar sa obtinem o copie a cheii pentru a putea sa continuam sa folosim automobilul),iar apoi s-ar putea sa avem surpriza ca putem porni fara probleme autoturismul nostru.

Pe de alta parte, atunci cand este vorba de acumulare de murdarie in interiorul butucului, glisarea cheii inauntru si in afara poate indeparta destul de rapid orice resturi care blocheaza portul de intrare al cheii. Deoarece cilindrul este foarte ingust, orice obiect cat de mic poate sa produca probleme, iar indepartarea acestuia poate fi destul de dificila in unele cazuri.

Portul de intrare al cheii si butucul masinii pot fi curatate prin doua modalitati: prin curatare chimica sau prin utilizarea aerului sub presiune. Pentru prima varianta, exista un lichid special care este plasat pe aparatul de curatare si este pulverizat in interior. Aceasta solutie actioneaza in mod direct asupra murdariei si o elimina. In cazul celei de a doua variante, operatiunea se face foarte usor, utilizand aerul comprimat care va fi suflat catre intrarea portului, presiunea ridicata a acestuia va indeparta toate mizeriile.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...