Componentele care trebuie supuse verificarilor echipelor RAR din trafic si spaga de la Registrul Auto Roman

Componentele care trebuie supuse verificarilor echipelor RAR din trafic si spaga de la Registrul Auto Roman

Potrivit romasig.ro, controalele efectuate de RAR si Politia Rutiera din toata tara sanctioneaza serios conducatorii auto, in conditiile in care „Romania este tara cu foarte multi soferi care circula cu niste „harburi“ de vehicule care pot in orice moment sa ia vieti nevinovate. Daca si-ar face treaba corect, Romania nu ar mai fi ultima la capitolul siguranta in Europa. Asadar, RAR este responsabil cu verificarea masinilor si omologarea lor. Ei fiind responsabili si statiile ITP si controlul lor“.

Registrul Auto Roman (RAR) este institutia de specialitate numita de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii drept organismul competent in ceea ce priveste conditia vehiculelor rutiere, siguranta in trafic, protectia mediului, respectiv asigurarea calitatii.

Registrul Auto Roman a fost infiintat in anul 1991, de atunci exercitandu-si atributiile in domeniul rutier pe teritoriul Romaniei. Daca la inceput institutia avea un numar foarte mic de angajati, la ora actuala isi desfasoara activitatea aproximativ 1600 de specialisti in domeniu.

Potrivit sursei citate, „O data sau de doua ori pe an serviciul RAR face publice rezultatele obtinute la companiile de verificare in trafic a masinilor, dar ce uita insa sa spuna RAR, este ca opreste impreuna cu Politia Rutiera numai vehicule vechi. Insa, problema cea mare ar fi la masinile fabricate dupa 2005.

Verificarea mult mai atenta a statiilor ITP, nu controalele RAR in trafic sunt solutia.

Sunt statii ITP, care, si in 2019, dau ITP-ul autobuzelor fara frane, masini fara directie, cu conducte de frana sparte sau neomologate. ITP-ul, in Romania, daca s-ar face 100% pe bune, din totalul masinilor de azi in trafic, am avea numai 50% si, probabil, rata mortalitati ar fi mai mica in accidentele grave“.

In baza celor mentionate de sursa citata, spaga reprezinta o reala problema, aceasta fiind o practica des intalnita la statiile ITP si la RAR. Mai mult, controalele s-ar face superficial, frecventa acestora neputand oferi rezultate reale in conditiile fenomenului de amploare intalnit in trafic.

Componentele care trebuie supuse verificarilor echipelor RAR din trafic

Printre componentele auto care ar trebui supuse verificarilor amanuntite ale RAR se numara anvelopele, adevarate bombe in trafic in multe dintre situatii.

De asemenea, becurile din bord necesita verificari amanuntite, existenta martorilor aprinsi indicand reale probleme ale masinilor implicate in trafic.

O alta componenta care trebuie supusa verificarilor este filtrul de particule, piesa asupra carora multi dintre conducatorii auto realizeaza interventii neautorizate.

Potrivit romasig.ro, „Serviciul RAR ar trebui sa opreasca mai multe masini luxoase, cum ar fi Mercedes, Audi, BMW, de orice fel. La toate masinile scumpe mai vechi de 10 ani vor avea surprize“.

Amintim cititorilor nostri faptul ca, in luna iulie 2022, atrageam atentia asupra unui fenomen descris pe larg de cei de la 4tuning.ro, avand drept subiect problema spagilor de la ITP – RAR. Astfel, potrivit sursei amintite, nu este o noutate in presa faptul ca ITP-ul este asociat cu spaga, unele statii auto in care se demareaza astfel de verificari cunoscand practic mai mult decat am putea noi banui despre cum merg cu adevarat lucrurile.

Sa spunem ca nu ar fi nicio problema si „ar merge si asa“, pe principul dictonului romanesc, daca aceasta practica nu ar avea ca rezultat accidente si pierderi de vieti omenesti, totul sub binecuvantarea statiilor ITP si Registrului Auto Roman.

Din proprie experienta si din experienta celor de la 4tuning, tindem sa credem ca suntem la curent cu datele problemei si intelegem fenomenul national la justa lui valoare.

Aveti idee cum se rezolva problemele legate de franare sau de directie la ITP? Cu spaga

Nu vrem sa stricam cheful celor care, din corectitudine sau necunoastere, considera ca absolut nimeni nu are posibilitatea trecerii inspectiei tehnice periodice fara frane sau o directie corespunzatoare. Adevarul este cu totul altul, iar problema majora este ca aceia care ofera spaga devenind pericole publice pe soselele tarii se vor intalni in trafic cu oamenii de buna credinta, punandu-le in pericol atat sanatatea si integritatea corporala, cat si viata.

Exista atatea probleme tehnice la masini, unele legate de furtunurile de frana crapate, altele legate de discurile sparte s.a.m.d. ; sa cobori un tronson de drum precum Dealu Negru fara frane, punand in pericol viata participantilor la trafic, nu este altceva decat o inconstienta asumata, ca sa nu o numim omor cu premeditare.

Din pacate, surse ale 4tuning.ro confirma faptul ca in tara noastra s-au intamplat multe astfel de nenorociri, multe dintre ele clasate prin vina conducatorului auto decedat; bineinteles, vorbim despre conducatorul auto care nu a mai beneficiat de directia propriului autoturism si a sfarsit in primul copac.

Aceasta si din cauza faptului ca expertizele se fac deseori in scurt, varianta invinovatirii decedatului fiind cea mai la indemana (a adormit la volan, nu a adaptat viteza la conditiile de trafic etc). De ce ne permitem sa emitem astfel de judecati de valoare? Raspunsul este simplu, in conditiile in care „pierderea controlului“ autoturismului are rareori alte cauze decat problemele tehnice ale masinii. Sa mai adaugam ca in multe dintre situatii respectivele autoturisme doar ce trecusera ITP-ul? Oare cum? Este de la sine inteles ca tot cu spaga. Aceasta deoarece exista statii ITP unde se poate obtine aviz favorabil pentru orice „caricatura“ de autoturism.

Potrivit 4tuning.ro, situatia sta in felul urmator: „Audi A8 cu furtunele de frana crapate, putandu-se sparge in orice clipa, frane la pamant, anvelope crapate vechi, noxe varza si asa mai departe. ITP obtinut pentru suma de 100 de lei la buzunar. Am mai fost cu cineva care avea un Jeep mai ruginit decat o epava lasata pe fundul marii, nu mai avea un lonjeron intreg, ce sa mai vorbim de frane, anvelope sau bucsaraie … Aceeasi poveste: 100 de lei ciubuc, plecat acasa fericit. Data viitoare filmam cu camera ascunsa.“

Nici taxiurile nu par a face nota discordanta. Astfel, in conditiile in care aceste autovehicule sunt supuse ITP-ului an de an, nicidecum la 2 ani precum in cazul persoanelor fizice, firmele de taximetrie au gasit metode inventive de rezolvare a problemei.

Astfel, surse ale 4tuning.ro mentioneaza faptul ca „firmele de taximetrie au blaturi la anumite service-uri de ITP, care, la randul lor, au combinatia facuta la RAR. Si mai jos va voi explica, tot din propria experienta acumulata in cateva statii ITP, cum se procedeaza. Asadar, masinile de TAXI, ai zice ca daca au ITP valabil la 12 luni sunt in stare mai buna. Ei bine, nu. Pentru ca ITP-ul este luat cu spaga, iar investitiile in masina sunt minime, mai mult carpeli decat reparatii ca la carte. Iar piesele folosite sunt, cum altfel, decat cele mai ieftine si mai proaste de pe piata, asa ca e normal sa se strice des.“

Citeste si...
Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?
Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?

Majoritatea persoanelor aleg sa isi intretina autoturismele cat mai bine, pentru ca inteleg ca acestea reprezinta o investitie si...

Conducerea auto în timp ce ești distras este mult mai periculoasă decât cred oamenii, potrivit unor cercetări recente.
Conducerea auto în timp ce ești distras este mult mai periculoasă decât cred oamenii, potrivit unor cercetări recente.

În anul 2021, peste 3.500 de șoferi din Statele Unite au pierit în accidente rutiere asociate cu conducerea distrasă, fiind princi...

Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto
Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto

Intrebarea din chestionar este formulata in felul urmator si ai 3 variante de raspuns. Intoarcerea este interzisa: 1.A: pe drumur...

Oprirea este interzisa: raspuns corect chestionar auto
Oprirea este interzisa: raspuns corect chestionar auto

Cauti varianta corecta dar si o explicatie pentru chestionarul auto care se refera la: Oprirea este interzisa? Daca da, ai ajuns u...