Conducatorii auto profesionisti sunt ademeniti, in Germania, cu sume de 3.000 euro

Conducatorii auto profesionisti sunt ademeniti, in Germania, cu sume de 3.000 euro

Romania are de a face cu o adevarata criza de conducatori auto profesionisti, desi meseria in sine produce venituri consistente. Este adevarat ca riscurile si sacrifiicile sunt mari, problema fiind una internationala, deficitul la nivelul tarilor UE fiind de aproximativ 40%, potrivit unei analize recente a Uniunii Internationale a Transportatorilor Rutieri.

Potrivit surselor, organizatiile si federatiile iau in calcul o propunere legislativa cu rol de reducere a varstei de obtinere a permisului de conducator auto profesionist de la 21, la 18 ani. Un studiu recent arata ca varsta medie a soferilor de camion din Europa este de peste 47 de ani. Proiectul in discutie se afla, in prezent, pe masa celor de la Camera Deputatilor.

Cei de la stirileprotv.ro au prezentat opiniei publice cateva cazuri particulare (persoane interesate de obtinerea permisului auto de sofer profesionist), din ce in ce mai multe cupluri fiind interestare de imbratisarea acestei meserii.

Astfel, Mariana Varga, candidata la examenul de obtinere a permisului pentru soferi profesionisti, mentioneaza faptul ca isi doreste sa devina conducator auto profesionist pentru a strabate toata Europa alaturi de sotul ei, si el sofer de TIR.

„Mariana Varga, candidata: “Vrem sa plecam impreuna. Mi se pare cam greu la salariile de aici si avem alte oportunitati acolo”.“

Din ce in ce mai multe familii sunt interesate de imbratisarea acestei meserii

Alina este colega de cabina cu sotul ei, Andrei, de aproape 6 ani. Cei doi castiga, impreuna, mai mult de patru mii de euro. Aceasta recunoaste ca inceputul a fost deosebit de greu, distanta fiind insuportabila; in timp, insa, lucrurile s-au asezat.

„Andrei si Alina, soferi de camion: “Este meserie grea. Este nevoie de atentie, la furturi, accidente. Am avut cateva incidente. Au intrat hotii peste noi in camera de hotel la pauza de 45, ni s-a spart remorca, ne-au furat paletii din lazi”.“

Aceeasi este si situatia Paulei, care a hotarat sa mearga alaturi de sotul ei, inca de la inceputul pandemiei. A durat cateva luni pana a invatat cum trebuie incarcata sau descarcata marfa, respectiv cum trebuie completate avizele de marfa. Si in cazul ei, distanta fata de copii a fost si este cel mai dificil lucru de indurat.

„Paula Dinu, sofer de camion: “M-am convins eu singura sa urmez meseria asta de cand a inceput pandemia. Nu a mai mers lucrul acasa, am avut o mica afacere si a trebuit sa pun lacat pe afacere si sa plec pe camion”.“

Potrivit declaratiilor instructorilor auto, in marile orase, la scolile de soferi profesionisti, cei care candideaza la examen sunt din ce in ce mai multi, an de an. „In cei doi ani de pandemie au fost eliberate peste 80 de mii de permise de conducere. Insa chiar si asa pe piata muncii exista un deficit enorm“.

Cei de la stirileprotv.ro aduc in atentia cititorilor cateva puncte de vedere cu referire la subiect, respectiv:

„Alexandru Bentea, administrator societate comerciala: “Este nevoie de soferi. Salariul este mare. Pentru omul de rand. Poate sa ajunga si la trei mii de euro. Nu ai unde sa obtii banii aceia, oriunde ai lucra in Romania.”

Robert Lacatus, candidat: “Am prieteni care lucreaza in diferite locuri. Mi-au zis ca este ok. Eu zic ca merita sa incerc pentru un trai mai bun.”

Mihai Olaru, candidat: “Am o familie de intretinut si de asta, chiar daca este greu, aleg sa fac acest pas”.“

Necesarul de conducatori auto profesionisti, in Romania

Tara noastra are nevoie urgenta de 71000 conducatori auto de camion. Germania ocupa pozitia fruntasa in top, cu un deficit de o suta de mii de locuri neocupate, urmata de Polonia, cu 80 de mii.

Potrivit Roxanei Ilies, reprezentant al UNTRR: „La acest moment faptul ca legislatia romaneasca impune varsta minima de 21 de ani pentru obtinerea permisului de conducere necesar unui conducator auto profesionist dezavantajeaza transportatorii romani fata de competitorii lor din alte state membre.“

Criza soferilor de camion din Germania - conducatorii auto de pe camioane sunt „momiti“ cu bonusuri de angajare de 3000 euro daca se transfera la concurenta

Aminteam, acum nu multa vreme, faptul ca, potrivit ziarulromanesc.de, conducatorii auto de camioane erau ademeniti cu sume deloc de neglijat, in parcarile din Germania, pentru a fi convinsi sa se mute la concurenta.

Recent, o companie de logistica din Germania, avand in dotare un numar de aproximativ 300 de camioane, a oferit un punct de vedere referitor la deficitul mare de soferi cu care se confrunta.

Astfel, directorul general al Langgönser Spedition Bork GmbH & Co. KG a declarat, pentru cotidianul „Die Welt“, faptul ca „soferii polonezi sunt din ce in ce mai mult curtati cu oferte de munca din tara lor de origine. In plus, concurenta pentru soferii de camion in Germania este atat de acerba incat unii soferi de camion sunt ademeniti chiar in parcari cu oferte de la companii concurente care promit un bonus de angajare de 3.000 euro“.

Articolul citat de ziarulromanesc.de facea mentiunea faptului ca, recent, potrivit unui manager din familia Bork (companie de logistica din Germania, avand in dotare un numar de aproximativ 300 de camioane), un numar de cateva zeci de camioane nu aveau sofer, fiind trase pe dreapta, cu toate ca cererile pentru transport exista din abundenta in piata.

Potrivit lui Steffen Bork, fiul directorului general Wolfgang Bork, „nu mai este atat de usor pentru transportatorii germani sa angajeze soferi polonezi cum era inainte“.

Polonia nu mai are ce oferi in domeniu

Potrivit lui Steffen Bork, „datorita ajustarii constante a conditiilor de viata si de munca, tara de origine devine din ce in ce mai atractiva pentru soferii [polonezi]“. Interesant este faptul ca undeva la 60% dintre conducatorii auto de camion vin din Polonia, un sfert din Germania, iar restul din alte 28 de tari.

Conducatorii auto sunt ademeniti, in Germania, cu sume de 3.000 euro

In baza sursei citate, „Stefan Bork sustine si ca in lunile de vara, in parcari si in locurile de odihna, soferii sunt ademeniti cu bonusuri de pana la 3.000 de euro pentru a se muta la o companie concurenta“.

In plus, Stefan Bork a declarat pentru Die Welt ca, din cauza situatiei dinamice de pe piata muncii, compania sa a crescut salariile lunare cu intre 100 si 250 de euro. Salariul de inceput la aceasta companie este de 2.750 euro“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur
Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Exista anumite probleme sau defectiuni auto pentru a caror rezolvare este bine sa obtineti asistenta din partea unui mecanic autor...

Leasing auto sau credit: care este varianta mai buna?
Leasing auto sau credit: care este varianta mai buna?

Chiar daca majoritatea soferilor aleg sa cumpere o masina din fonduri proprii sau cu ajutorul unui credit, tot mai multe persoane...

Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?
Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?

Majoritatea persoanelor aleg sa isi intretina autoturismele cat mai bine, pentru ca inteleg ca acestea reprezinta o investitie si...

Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto
Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto

Intrebarea din chestionar este formulata in felul urmator si ai 3 variante de raspuns. Intoarcerea este interzisa: 1.A: pe drumur...