Consecintele rularii autovehiculului cu viteza sub medie

Consecintele rularii autovehiculului cu viteza sub medie

Soferii surprinsi in trafic ruland cu viteze inferioare mediei admise sunt pasibili de sanctiuni majore din partea organelor abilitate.

Astfel, desi in general conducatorii auto care depasesc limitele legale de viteza pe drumurile publice sunt cei sanctionati de organele abilitate, nici cei care ruleaza cu viteze inferioare nu scapa de rigorile legii, acestia putand fi, la randul lor, amendati.

Rularea cu viteza redusa poate aduce cu sine amenzi consistente in trafic

Lasand deoparte amenzile acordate pentru nerespectarea limitelor maxime de viteza legala pe sectoarele de drum, articolul de fata face referire la soferii care aleg sa ruleze deosebit de incet, in aceasta maniera incurcand traficul si devenind pasibili amenzilor aplicate de organele Politiei Rutiere.

Potrivit fanatik.ro, „legislatia prevede, in momentul de fata, ca pe autostrada masinile sa aiba o viteza maxima admisa de 130 km/h, iar minimul trebuie sa fie de 50 km/h. Drumurile expres permit legal deplasarea cu 120 km/h, drumurile nationale 100 km/h, iar in localitati maximul este de 50 km/h“.

Mentionam faptul ca rularea cu viteza sub media legala conduce la acordarea a 2, pana la 3 puncte de amenda, ceea ce face ca sanctiunea pentru acest comportament in trafic sa se ridice la valoarea de 450 ron.

Amintim cititorilor nostri faptul ca Politia Romana nu sanctioneaza conducatorii auto care ruleaza incet, in conditiile in care traficul este ingreunat, nepermitand deplasarea cu viteza minima legala.

Situatia este similara si in conditiile rularii cu viteza redusa pentru cautarea unui loc de parcare, conducatorii auto neputand fi sanctionati pentru un astfel de comportament.

Valoarea punctului de amenda nu a mai suportat modificari inca din anul 2017

OUG nr. 130/17.12.2021, publicata in Monitorul Oficial 1202/18.12.2021, a stabilit continuarea plafonarii punctului de amenda la 145 ron, in conditiile in care acesta urma sa se ridice la valoarea de 225 ron inca din data de 01.01.2022, in baza procentului de 10% din salariul minim brut pe tara.

Valoarea de 145 ron este neschimbata din anul 2017, atunci cand a fost stabilita in baza salariului brut pe economie de la acel moment, respectiv 1450 ron.

Mentionam faptul ca salariul minim brut in Romania a fost stabilit, in anul 2022, inca din luna octombrie, la valoarea de 2550 ron, ca urmare a cresterii acestuia de la 2300 ron. Conform declaratiilor facute in spatiul public, acesta valoare de 2550 ron va creste la 3000 ron, in anul 2023, in conditiile in care atat Marius Budai, cat si Marcel Ciolacu si premierul Nicolae Ciuca au confirmat majorarea, care ar urma sa fie pusa in practica ulterior finalizarii proiectului de buget pe anul viitor.

In aceste conditii, conducatorii auto se pot confrunta in trafic cu un numar de cinci clase de amenda. Patru dintre acestea sunt aplicabile persoanelor fizice, respectiv a cincea face obiectul persoanelor juridice.

Mentionam faptul ca, la ora actuala, sanctiunea maxima in cazul persoanelor fizice se ridica la suma de 2900 ron, pe cand in cazul persoanelor juridice vorbim de un cuantum maxim de 14500 ron.

Enumeram, in cele ce urmeaza, cele cinci clase de amenda:

• Clasa 1 – intre 2 si 3 puncte de amenda;

• Clasa a doua – intre 4 si 5 puncte de amenda;

• Clasa a treia – intre 6 si 8 puncte de amenda;

• Clasa a patra – intre 9 si 20 de puncte de amenda;

• Clasa a cincea (pretabila persoanelor juridice) – intre 21 si 100 puncte de amenda.

Cele cinci categorii de amenzi sunt, dupa cum urmeaza:

Clasa 1 - 290 sau 435 ron;

Clasa a doua - 580 sau 725 ron;

Clasa a treia - de la 870 la 1160 ron;

Clasa a patra - de la 1305 la 2900 ron;

Clasa a cincea (pretabila persoanelor juridice) - de la 3045 la 14500 ron.

Limitele legale admise pe sectiunile de drum expres

Incepand cu data de 21.04. a.c. , tara noastra beneficiaza de primii kilometri de drum expres. Astfel, in jurul datei de 12.05. a.c. , Presedintele Romaniei a procedat la semnarea Decretului pentru promulgarea Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului privind circulatia pe drumurile publice.

Noile prevederi legale au drept scop aducerea de completari Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Cu alte cuvinte se pune problema unui regim distinct de rulare cu autoturismele pe sectoarele de drum expres prin majorarea vitezei de la 100 km./h. la 120 km./h. , in ciuda statisticilor care pozitioneaza tara noastra in varful ierarhiei evenimentelor cu final nefericit in trafic.

Odata cu instituirea noilor norme legale s-a procedat la actualizarea tabelului cu limitele legale admise de viteza in afara localitatilor pentru vehiculele din categoriile A si B, astfel:

• 130 km./h. viteza maxima admisa pe autostrazile din Romania;

• 120 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile expres, prin majorarea vechii limite instituite de 100 km./h.;

• 100 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile nationale europene (E);

• 90 km./h. viteza maxima admisa pe celelalte categorii de drumuri.

In ceea ce priveste limitele legale admise de viteza in afara localitatilor pentru vehiculele din categoriile C, D si D1, acestea se prezinta, dupa cum urmeaza:

• 110 km./h. viteza maxima admisa pe autostrazile din Romania;

• 100 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile expres, prin majorarea vechii limite instituite de 90 km./h.;

• 90 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile nationale europene (E);

• 80 km./h. viteza maxima admisa pe celelalte categorii de drumuri.

In ceea ce priveste limitele legale admise de viteza in afara localitatilor pentru vehiculele din categoriile A1, B1 si C1, acestea se prezinta, dupa cum urmeaza:

• 90 km./h. viteza maxima admisa pe autostrazile din Romania;

• 85 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile expres, prin majorarea vechii limite instituite de 80 km./h.;

• 80 km./h. viteza maxima admisa pe drumurile nationale europene (E);

• 70 km./h. viteza maxima admisa pe celelalte categorii de drumuri.

sursa foto: dailydriven.ro

Citeste si...
Soc pentru un cuplu care au primit o amenda de viteza acasa, in timp ce se aflau la 2500 de km distanta de casa
Soc pentru un cuplu care au primit o amenda de viteza acasa, in timp ce se aflau la 2500 de km distanta de casa

Se pare ca lucrurile traznite nu au loc doar in Romania si exista si alte tari in care politia face greseli inacceptabile si amend...

Cine sunt conducătorii auto din România care nu vor avea voie să circule cu viteze peste 90 km pe oră și nici în timpul nopții? De la ce dată va fi aplicabilă această restricție?
Cine sunt conducătorii auto din România care nu vor avea voie să circule cu viteze peste 90 km pe oră și nici în timpul nopții? De la ce dată va fi aplicabilă această restricție?

Un segment al conducătorilor auto români nu va mai avea permisiunea de a circula cu viteze mai mari de 90 de kilometri pe oră și n...

Simptome ale senzorilor de viteza defecti
Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Exista doua tipuri de senzori de viteza cu care un vehicul este echipat. Exista senzorul de turatie a motorului si senzorul de vit...

La ce viteza este sigura moartea in caz de accident?
La ce viteza este sigura moartea in caz de accident?

Scopul articolului nu este acela de a va speria ci mai degraba, de a incepe sa conduceti mult mai preventiv si sa adaptati tot tim...