Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km/h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km/h!

Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km/h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km/h!

Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km./h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km./h!

Stim ca patania nu este tocmai recenta, insa nu am putut sa nu amintim acest eveniment, in conditiile in care, recent, am vorbit cu oarecare mandrie despre istoria Trabantului, articol pe care va invitam cu incredere sa il parcurgeti pe site-ul nostru.

Potrivit auto-bild.ro si promotor.ro, imensa i-a fost mirarea unui conducator auto de Honda Civic, care a trecut printr-o situatie de unu la un milion atunci cand, ruland pe autostrada cu 183 km./h in timp ce se filma, a surprins un Trabant care il depasea, fiind astfel nevoit sa elibereze banda autoturismului „din carton“ care „decola“ cu 200 km./h.

Este de la sine inteles faptul ca „bolidul“ era cu siguranta modificat serios, dispunand de cu totul alt motor si tren de rulare, insa chiar si in aceste conditii, sa fii depasit de un Trabant la 200 km./h nu este lucru usor de trecut cu vederea.

C:\Users\Marilena\Desktop\trabant-1024x638.jpg

Sursa foto: auto-bild.ro

Patania este demna de umorul bancurilor cu masini Trabant, unul dintre acestea smulgandu-ne un zambet ori de cate ori il auzim: „Soferul unui Ferrari si cel al unui Trabant au vrut sa faca intrecere ca sa vada care e mai tare. Au pornit simultan si cel cu Ferrari a ajuns la 80 de km/h. Trabantul il ajunge. Ferrariul atinge 150 km/h. Trabantul il ajunge din nou. Conducatorul masinii Ferrari, cand vede ca a fost ajuns iar, baga 250 km/h. Trabantul il ajunge din nou. In timpul acesta, soferul Trabantului deschide geamul, ii bate celuilalt in geam si il intreaba: „nu stii cum se baga in a-2-a?“.“

Scurt istoric al Trabantului

Trabantul sau autoturismul „din carton“ a fost inventat, in anul 1957, reprezentand practic un raspuns al Germaniei de Est la celebrul Volkswagen Beatle, model deosebit de accesibil publicului la acele vremuri.

Trabantul a fost produs, in Germania, pana in anul 1991, la fabrica VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. In timp, acesta a facut deliciul conducatorilor auto, in conditiile in care beneficia de un design simplu, fiind recunoscut inclusiv pentru usurinta cu care putea fi reparat; reparatiile nu obligau intotdeauna proprietarii la detinerea unui instrumentar special, astfel ca acestia nu apelau foarte des la mecanici.

C:\Users\Marilena\Desktop\Trabant_P50_front.jpg

Sursa foto: wikipedia.org

Potrivit fanatik.ro, „Primul Trabant construit de fabrica din Germania a fost P50. Este cunoscut si sub denumirea de Trabant 500, avea un motor racit cu aer, in doi timp si cu 2 cilindrii de 18 CP. Acest model a fost construit in mai multe variante.

A iesit pe portile fabricii in varianta breck, berlina si van, in perioada 1957-1962, si au fost vandute aproximativ 132.000 de exemplare. Durata medie a unui Trabant era de circa 28 de ani, asadar reprezenta o investitie foarte buna.

Acest model a fost un mare succes pana cand s-a lansat pe piata urmatorul tip, Trabantul 500, cu un rezervor de carburant de 20 de litri. Acesta era montat sub capota, langa motor. Din pacate, soferul nu avea un ceas cu indicator de nivel pentru carburant, ci numai o simpla joja.

Ulterior, in anul 1960 masina a fost modernizata si a primit inca 2 cai in plus, avand 20. Ceea ce este uimitor pentru acea vreme este ca toate autovehiculele firmei germane aveau suspensie independenta si tractiune fata“.

Referitor la tractiune, cei de la 4tuning.ro au sesizat faptul ca acest lucru reprezenta o raritate pentru acele vremuri, in conditiile in care autoturismele Volkswagen beneficiau de tractiune spate.

Modelul cel mai cunoscut de Trabant este modelul 601, pornit de la modelul P60 imbunatatit. Masina beneficia de facelift, faruri redesenate, o alta capota, un bord deosebit de interesant si linii placute. Masina ajungea la 650 kg., fiind capabila sa transporte un numar de 5 persoane, inclusiv bagaje.

Iulie 1990 a reprezentat momentul in care a iesit, pe poarta fabricii din Zwickau, ultimul model de Trabant P601, urmand ca, ulterior caderii Zidului Berlinului, germanii sa cumpere autoturisme din zona de vest a Germaniei.

Trabantul mai poate fi vazut foarte rar pe drumurile publice din intreaga lume, acesta existand inca in posesia anumitor colectionari. Istoria a facut ca, in prezent, sa existe adevarati pasionati care au infiintat cluburi ale colectionarilor acestei marci auto.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Au fost patronii Euroins finantati de serviciile secrete?
Au fost patronii Euroins finantati de serviciile secrete?

In cadrul acestui articol vom prezenta o ancheta realizata de catre cei de la Libertatea. Acestia au incercat sa “ia urma banilor”...

Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite
Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite

Asa cum bine stim, Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana la numarul accidentelor foarte grave si al mortalitatii pe sose...

Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?
Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?

Toate lucrurile in viata vin cu bune si cu rele … iar perioada comunista nu face exceptie de la regula. Nu ne vom permite sub nici...

Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.

In fiecare zi vedem mesaje din partea politiei care ne atentioneaza cu privire la condusul sub influenta bauturilor alcoolice sau...