Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?

Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?

Toate lucrurile in viata vin cu bune si cu rele … iar perioada comunista nu face exceptie de la regula. Nu ne vom permite sub nicio forma sa facem un elogiu Romaniei comuniste, din respect pentru suferintele si neajunsurile acelor vremuri, pentru educatia primita in democratie si nu numai … insa este dureros sa recunoastem ca discutia implica un mare „dar daca?!“

La 33 de ani de la caderea regimului Ceausescu, respectiv de la incheierea regimului comunist, „tara noastra multe drumuri are“ … dar deosebit de proaste!

Astfel, cei de la impact.ro au dat recent publicitatii vesti dintre cele mai proaste legate de calitatea drumurilor din Romania, cea mai proasta din intreg spatiul UE. Aceasta in conditiile in care tara noastra se situeaza in fruntea topului tarilor europene cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu morti la mia de locuitori.

Astfel, pana si bulgarii stau mai bine in ceea ce priveste soselele, acestia ocupand pozitia 34 dintr-un total de 40 de natiuni.

Cat despre autostrazi … numai de bine cui le detine … ca noi nu avem cu siguranta sau mai degraba avem putin si prost!

A existat insa, candva, o „viziune a Romaniei cu autostrazi“ … nu a vreunui intelept sau savant de renume, ci a sefului de stat al Republicii Socialiste Romania, secretarul general al Partidului Comunist Roman, Nicolae Ceausescu, iar viziunea arata ca in figura de mai jos.

Sursa foto: magazinsalajean.ro

Stim bine ce insemna o astfel de viziune: restrictii, neajunsuri, greseli, DAR mai stim ca insemna si INITIATIVA SI MUNCA, ceea ce prezentului ii lipseste cu desavarsire! E drept … de initiativa nu ducem lipsa nici acum … doar ca pe foaie.

Pe scurt, dictatorul avea in plan sa construiasca 3200 de kilometri de autostrada care sa lege toate regiunile Romaniei intre ele, dupa anul 1990.

Potrivit soferidinromania.ro, „planul a fost intocmit intre anii 1967-1969 de catre cei mai de seama ingineri ai Romaniei, alesi de Nicolae (…). Ceausescu isi dorea o autostrada care sa lege Timisoara de Vama Veche si care sa treaca prin Drobeta Turnu Severin, Craiova, Alexandria si Bucuresti.

O alta autostrada trebuia sa lege Muntenia de Moldova, pornind din Ploiesti si trecand prin Buzau, Focsani, Bacau, pana la Suceava si mergand mai departe pana aproape de granita cu Ucraina (pe atunci URSS). Si asta nu era tot. Muntenia avea sa fie legata de Transilvania, la fel cum Transilvania avea sa fie legata, la randul ei, de Moldova“.

Desi a aparut in timpul regimului comunist, acest plan pare sa isi gaseasca originile undeva inaintea celui de-Al Doilea Razboi Mondial. Constructia autostrazilor mai sus amintite ar fi implicat o cheltuiala a statului roman in valoare de aproximativ 19 miliarde de euro.

Amintim cititorilor nostri faptul ca, in anul 1989, ulterior executiei cuplului, tara noastra dispunea de 117 kilometri de autostrada (96 pe ruta Bucuresti – Pitesti si 17 spre mare). La data de 28 iulie 2022, Romania avea aproximativ 981 kilometri de autostrazi si drumuri expres (988 kilometri conform CeSTRIn).

Dupa Revolutie, ritmul de constructie al autostrazilor a incetinit puternic si chiar s-a oprit pentru o lunga perioada, abia in anul 2004 fiind finalizat primul tronson de dupa ’89, pe ruta Bucuresti – Fundulea - Drajna … in aceste conditii, sa mai vorbim de tari precum Spania (16204 kilometri), Germania (12845 kilometri), Franta (11882 kilometri)?!?

Citeste si...
Cat costa in realitate un kilometru de autostrada?
Cat costa in realitate un kilometru de autostrada?

Pret real kilometru de autostrada Atunci cand vine vorba despre pretul real al unui kilometru de autostrada, pareri sunt foarte im...

Cum se circula corect pe autostrada?
Cum se circula corect pe autostrada?

Prea multe accidente in Romania pe un drum atat de scurt si care nu intampina trafic din fata. In acest articol va vom sfatui cum...

Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km/h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km/h!
Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km/h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km/h!

Culmea vitezei – sa rulezi pe autostrada in Olanda cu 183 km./h si sa te depaseasca un Trabant care venea din spate cu 200 km./h!...

Conducator auto sanctionat pentru condus agresiv pe autostrada, amendat cu aproape 10.000 ron, DUPA CE A INTRAT NEINVITAT IN MASINA POLITIEI PENTRU A ISI RECUPERA DOCUMENTELE!
Conducator auto sanctionat pentru condus agresiv pe autostrada, amendat cu aproape 10.000 ron, DUPA CE A INTRAT NEINVITAT IN MASINA POLITIEI PENTRU A ISI RECUPERA DOCUMENTELE!

TUPEU DE BORFAS: Conducator auto sanctionat pentru condus agresiv pe autostrada, amendat cu aproape 10.000 ron, DUPA CE A INTRAT N...