Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite

Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite

Asa cum bine stim, Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana la numarul accidentelor foarte grave si al mortalitatii pe sosele. Exista doi factori principali din cauza carora are loc aceasta situatie. In primul rand, din cauza drumurilor foarte proasta, iar in al doilea rand din cauza numarului foarte mare de soferi care au un comportament agresiv in trafic.

Dupa ce a fost somat de cateva ori de catre Uniunea Europeana, pare ca guvernul tarii s-a pus pe lucru pentru a modifica legile antice din Codul Rutier. Astfel, la inceputul anului au fost promulgate anumite modificari legislative care inaspreau puternic reglementarile existente si care au majorat in mod semnificativ amenzile pentru diferite contraventii.

Ideea de baza din spatele acestor modificari era reducerea pe cat posibil a numarului de accidente grave care au loc pe sosele si inasprirea sanctiunilor existente. Toate bune si frumoase, dar minunea a durat doar trei luni. Nici nu a inceput bine politia sa scrie primele amenzi, ca alesi si-au dat seama ca sunt deranjati de modificarile facute si au votat pentru realxarea aproape totala a unui numar mare de prevederi legale.

Astfel, ne intrebam care a mai fost sensul primelor modificari, daca dupa doar trei luni alesii au venit cu amendamente care nu doar ca au anulat schimbarile pozitive, dar in unele situatii au facut legea mai relaxata decat era inainte. A fost totul doar o miscare de imagine pentru a pacali populatia? S-au vazut parlamentarii direct vizati de posibilitatea de a primi astfel de sanctiuni?

Parlamentarul care a venit cu propunerea amendamentelor de modificare a Codului Rutier se numeste Ciprian Serban si reprezinta patidul PSD. Acesta a fost sustinut de toti ceilalti membri ai coalitiei, reprezentantii PNL si UDMR. Spre suprinderea tuturor, in momentul in care s-au votat legile, ministrul de interne, plagiatorul Lucian Bode, nu a binevoit sa se prezinte de la sedinta.

Acum insa se ridica o cu totul alta problema, si mai grava. Uniunea Europeana a impus Romaniei sa ia masurile necesare pentru a scadea numarul de accidente rutiere grave si cele cu victime cu cel putin 25% pana in 2026. Avand in vedere prevederile actuale din Codul Rutier, este greu de crezut ca acest lucru va fi posibil.

Aceste decizii sunt cu atat mai greu de inteles, cu cat nu fac nici un sens pentru omul de rand. In mod normal, nu exista nici macar un sofer care sa nu isi doreasca un nivel de siguranta cat mai crescut in trafic. Cu totii uram soferii agresivi si realizam cat de tare ne pun acestia viata in pericol. Astfel, se ridica din nou intrebarea, cine si ce urmareste prin acest modificari aberante.

Chiar si asa, avand in vedere incompetenta si slaba pregatire a celor care conduc forurile legislative si institutiile statului, ni se pare greu de crezut ca se va schimba ceva in bine. Atunci cand cei care reprezinta poporul isi urmaresc doar propriul interes si nu pe cel al cetateanului, este foarte dificil ca legile si reglementarile noi sa fie in interesul acestuia.

Pentru a intelege mai bine sirul evenimentelor, vom expune declaratia venita din partea presedintelui Comisiei Transporturilor, domnul Catalin Drula:

“Guvernul a dat Ordonanta 1/ 2022 prin care a inasprit sanctiunile la contraventiile acestea grave la codul rutier si a inchis niste portite. Acea ordonanta este in vigoare. Este legea din prezent. Dar in legea de adoptare Parlamentul poate face amendamente. Ori in comisia de Transporturi care este intre comisiile de raport, la sedinta de ieri, unde s-au votat amendamentele depuse de PSD, PNL, UDMR si minoritati s-au dat inapoi modificarile introduse prin OUG.

Deocamdata raportul a trecut de Comisia Transporturi, nu a intrat in vigoare. Camera Deputatilor este camera decizionala, dar pana sa ajunga acolo aceste amendamente vor fi dezbatute in celelalte trei comisii. Dar primul pas a fost facut ieri intr-o sedinta care a durat o ora si jumatate unde majoritatea partidelor mentionate a adoptat amendamentele respective“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...