Cum functioneaza keyless entry?

Cum functioneaza pornirea fara cheie- sistemul "intrare fara cheie (keyless entry)"

Daca ati cumparat o masina noua in ultimii zece ani, probabil ca ati primit o mica telecomanda de a controla masina de la distanta. Uneori dispozitivul este atasat de cheia in sine. Veti gasi de obicei 3 butoane pe aceasta mica telecomanda, unul pentru blocarea usilor, unul pentru deblocarea usilor si unul pentru deschiderea portbagajului. Aceasta operatiune este cunoscuta sub numele de "intrare fara cheie (keyless entry)", deoarece va puteti debloca masina fara a utiliza o cheie. Exista varianta ca sistemul sa fie in cheia propriu-zisa a masinii, trebuie practic sa aveti cartela sau cheia la voi si astfel veti putea intra in masina apasand pe un buton amplasat pe usa masinii sau in unele cazuri masina se va debloca/bloca automat.

In plus exista cateva telecomenzi/chei fob care va permit chiar sa porniti motorul fara a introduce o cheie in contact, puteti tine telecomanda in buzunar, apasati butonul de pornire a motorului si motorul va porni automat. Acest lucru se datoreaza faptului ca receptorul din butonul de pornire va receptiona semnalul de la telecomanda. Telecomanda care ofera aceasta "magie" se numeste cheie fob.

 

 

O cheie fob este in esenta un transmitator radio care trimite un cod receptorului radio din interiorul masinii. Cipul de control din interiorul cheii fob genereaza un cod securizat inainte de a fi transmis receptorului. Numele mai tehnic pentru acest cod, este "codul de rulare pe 40 biti". "40 biti" inseamna ca un cod aleatoriu este generat din aproximativ un trilion de coduri posibile. Un generator de numere aleatorii creaza acest cod si acest generator se afla atat in emitator cat si in receptor. 

De fiecare data cand apasati un buton de pe telecomanda, cheia fob transmite acest cod 40 biti aleatoriu si un cod functional la receptorul masinii. Codul 40 biti este un cod de securitate, iar codul de functionare indica actiunea dorita, de exemplu inchiderea sau deschiderea usilor. Deoarece receptorul si transmitatorul sunt sincronizate atunci cand este generat un numar aleator, receptorul va recunoaste codul securizat care ii este transmis.

 

 

De aceea, daca altcineva a incercat sa-si foloseasca cheia pentru a deschide masina sau a porni motorul, nu ar functiona deoarece transmitatorul nu este sincronizat cu receptorul. Ca urmare, receptorul nu va recunoaste numarul si nu va efectua nici o actiune.

Cu aceasta cheie fob, este si mai greu sa va uitati cheile in masina si sa inchideti masina, atat timp cat cheia fob se afla in interiorul masinii, usile nu se vor bloca. In cazuri foarte rare se intampla ca usile sa se blocheze cu cheia fob inauntru, in acest nefericit caz va trebui sa mergeti la reprezentanta, deoarce doar dealer-ul poate genera o noua cheie fob.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate