In continuarea acestui articol veti putea descoperi o multime de informatii importante despre ce sunt si cum functioneaza turbocompresoarele, asa ca va invitam sa parcurgem pas cu pas acest articol.
Turbocompresoarele au aparut in showroom-urile auto undeva prin anii 1980, atunci cand Porsche a venit cu o masina sport care era dotata cu un turbocompresor.
Pentru a avea un mai mare lipici la public, era necesar in perioada respectiva ca atunci cand ieseau pe portile fabricii, masinile sa vina cu inscriptia TURBO.
Citeste si despre: totul despre turbina auto
Din acele vremuri si pana in prezent, masinile TURBO au ajuns sa fie din ce in ce mai cautate, iar acest lucru este logic daca tinem cont de faptul ca un turbocompresor mareste performantele unui motor si vine cu o economie in ceea ce priveste carburantul.
Aceasta componenta deosebit de importanta a masinii se gaseste in zona dintre motor si sistemul de evacuare, si foloseste toata acea energie care se piede prin teava de esapament.
In interiorul turbocompresorului se regasesc doua roti, cea de turbina laterala care stocheaza puterea de evacuare si celalta roata care capteaza energie din partea rece a compresorului cu scopul de a forta aerul inapoi in motor.
Rezultatul acestui proces este unul spectaculos, pentru ca aerul combinat cu combustibil ajuta motorul sa fie mult mai puternic decat unul fara turbo.
Exista situatii in care soferii circula incet cu masinile lor si nu au nevoie de putere aditionala, asa ca in acele momente pentru ca turbo nu functioneaza, masina are un consum de combustibil scazut.
In ciuda faptului ca turbocompresorul si principiul sau de functionare sunt relativ simple, atunci cand sistemul turbo al unei masini este defect, inlocuirea acestuia poate fi foarte scumpa, in functie de marca si modelul masinii.
Exista masini scumpe, de la branduri auto de lux care au nevoie de turbocompresoare noi si care pot avea preturile de cateva mii de euro, iar aici trebuie precizat ca si manopera privind inlocuirea turbocompresoarelor va fi costisitoare.
Tinand cont de aceste detalii, este foarte important ca soferii sa evite defectarea sistemului turbo al masinii, asa ca este necesar sa mearga periodic cu masina in service pentru ca specialistii sa verifice starea sistemului turbo.
Durata de viata a acestui sistem poate fi influentata si de uleiul de motor al masinii, asa ca schimbarea uleiului la timp este obligatorie.
Atunci cand uleiul de motor este de cea mai buna calitate, sistemul turbo functioneaza fara probleme, iar durata sa de viata poate creste considerabil.
Soferii care insa nu vor lua acest sfat in considerare si care nu vor face la timp schimbul de ulei, vor avea sanse mari sa ajunga apoi cu masina in service pentru inlocuirea prematura a sistemului TURBO.
Cei aflati intr-o astfel de situatie cu siguranta vor regreta apoi ca nu au schimbat uleiul la timp si ca nu au avut grija de sistemul lor TURBO.
De ce? Ei bine, inlocuirea tubocompresorului poate avea un pret urias iar multi soferi probabil prefera sa schimbe masina decat sa schimbe turbocompresorul acesteia.
In cazul in care insa defectiunea TURBO s-a produs datorita uzurii, atunci se poate discuta despre o reconstructie.
Partea buna este ca se poate discuta despre reconstructie, dar partea mai putin placuta este ca dezasamblarea TURBO se face doar cu masinarii speciale si poate fi facuta doar de catre specialist.
Rezultatul insa este unul bun, pentru ca un turbo reparat poate avea o durata de viata indelungata, la un cost mai mic decat un turbo nou.
Citeste si despre: masina scoate fum pe evacuare
Mai intai de toate, este necesara dezasamblarea TURBO. Specialistii care se ocupa de aceasta operatiune pot constata faptul ca uleiul incalzit a lasat urme de carbon in urma, iar acesta a infundat canalele si a impiedicat fluxul uleiului. Aceasta situatie nu este prea placuta pentru turbo.
Dupa finalizarea primei etape, urmeaza curatarea si inspectarea TURBO, se vor masura diametrele interioare si diametrul arborelui exterior.
Aceasta operatiune este necesara pentru a se sti care piese pot fi folosite in continuare si care trebuiesc schimbate cu altele noi. In cazul in care de exemplu carcasa de evacuare este sparta, aceasta trebuie schimbata cu o carcasa de evacuare noua.
Dupa finalizarea acestei etape, urmeaza etapa de echilibrare atat pentru TURBO cat si pentru rotile turbinei, dupa care se echilibreaza intreg ansamblul.
Urmatoarea etapa consta in asamblarea cu garnituri si rulmenti noi a cartusului turbocompresorului, dupa care arborele trebuie sa se roteasca pe un strat subtire de ulei, asa cum se roteste arborele cotit al motorului.
Atunci cand se repara TURBO, rulmentii uzati pot sa provoace un joc al arborelui, motiv pentru care uleiul poate trece de garnituri, iar rezultatul este fumul de culoare albastra iesit din toba de esapament.
Ei bine, ultimul pas in ceea ce priveste reparatia unui sistem TURBO este legat aducerea cartusului turbocompresorului intre carcasele laterale calde si reci.
Dupa ce se efectueaza aceasta operatiune, trebuie sa se verifice presiunea de ulei pentru a descoperi daca zona de evacuare este deschisa la presiunea corecta.
Un sfat extrem de important este acela ca de fiecare data, toti cei care lucreaza cu motoarele autovehiculelor sa foloseasca echipamente de protectie (incaltaminte, casti, manusi sau ochelari de protectie), dat fiind faptul ca in acest fel vor putea scapa nevatamati in cazul unor accidente de munca.
Citeste si despre: pareri Renault Scenic II
Sursa foto: contest.techbriefs.com, carthrottle.com, speedsociety.com
Ce este drept acest sistem de tractiune integral creste consumul, nu cu mult dar il creste. Dar din experienta propie va putem spune ca acest sistem merita.
Conform statisticilor, cel putin o treime dintre accidente sunt cauzate de schimbarea patrunderea pe o drum cu trafic intens sau schimbarea benzii de mers.
Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.
Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.
In acest caz catalizatorul se va demonta de pe masina, si se va curata cu o solutie speciala, sau daca aveti ceva cunostinte de mecanic
Presiunea uleiului este forta care actioneaza impotriva unui volum de ulei pompat prin circuitul de lubrifiere al motorului.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Cum sa repari acasa un injector de combustibil. Afla care sunt problemele comune care apar la injectoare si care sunt simptomele lor.
Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.
Mai rau de atat, in zilele caniculare, unele lucruri tind sa ia foc, din nefericire acest lucru se poate intampla inclusiv cu masina ta.
Anvelopele se tocesc prin contact cu solul. Orice derapaj, controlat sau nu, pierdere a aderentei solicita mult anvelopa.
In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.
Coroziunea poate interupe conexiunea dintre baterie si restul masinii, asadar este important sa remediati aceasta problema.
Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.
Daca ceva nu este in regula cu sistemul electric al masinii dumneavoastra, sunt sanse mari ca releul sa fie de vina.
Cati dintre noi nu visam sa vizitam cele mai frumoase locuri din Romania sau Europa fara sa avem grija cazarii?
Convertoarele catalitice sau mai pe scurt catalizatoarele sunt usor accesibile hotilor care doresc sa obtina profit din metalele pretioase din interiorul acestora.
Bateriile moderne de astazi sunt fiabile si durabile. Cand inceteaza sa functioneze corespunzator este cel mai probabil din cauza sulfatarii.
Cum sa previi supraincalzirea motorului? Ce faci daca motorul masinii este foarte incins?
vMajoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.
Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE
In continuare iti prezentam unele dintre cele mai frecvente cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului.
Pentru a se racori in zilele calde de vara, motorul dvs. trebuie sa aiba un flux constant de lichid de racire furnizat de radiator peste tot prin motor.
Daca ti-a expirat permisul auto, sau e pe cale sa expire, sau ai avut ghinionul sa il pierzi, trebuie sa urmezi o procedura detaliata pentru a-l inlocui.
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
Motorul de 1,6 litri face parte dintr-o familie de motoare diesel cu patru cilindri numita DLD, care include si DLD-414 de 1,4 litri, DLD-418 de 1,8 litri.
Probleme ale motorului EJ20 si fiabilitate. Consumul de ulei. Motivul este segmentii blocati. Acest lucru este foarte comun pentru EJ20 cu turbocompresor.
Inchirierea auto este un proces care implica destui pasi si destule aspecte la care trebuie sa tii cont, pe care ti le vom prezenta in continuare.
Doar pentru ca masina arata minunat la prima vedere, nu inseamna ca este intr-o stare excelenta si la motor.
O spartura in parbriz poate aparea oricand, iar motivele pot fi numeroase: pietre care sar de la alte masini, schimbari de temperatura sau de presiune etc.
Pot fi controlate de sofer. Indiferent de cate ori ii spui unui copil neastamparat sa nu se mai joace cu intrerupatorul geamului automat.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login