DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine.
Daca nu vrei sa citesti tot articolul, poti intra direct cu noi in contact folosind una din cele doua iconite din josul ecranului, sau telefonic 0790449291.
Toate lucrarile noastre vin cu o garantie de 12 luni, fara limita de kilometri.
Daca vrei sa te contactam noi, lasa datele in formularul de mai jos.
[[turbo-lead-generator]]
Turbocompresoarele sunt dispozitive extrem de fiabile, iar posibilitatea ca acestea sa se defecteze singure sau din cauza unei erori din fabrica s-a dovedit a fi mai mica de 1%. In majoritatea cazurilor, turbocompresorul este un dispozitiv cu durata lunga de viata, in ciuda complexitatii sale interne si a vitezei incredibile la care functioneaza. Totusi, pentru a nu avea probleme, trebuie sa ai grija de el si sa il intretii corect.
Cu toate acestea, turbosuflantele sunt ceva mai solicitante cand e vorba de intretinere, deoarece au mai multe piese care se uzeaza in timp, deci trebuie inlocuite mai des. In plus, exista multe alte modalitati prin care un vehicul va poate „anunta“ ca un turbocompresor are nevoie de service sau revizie.
Fii atent la modul in care „trage“ masina
Orice sofer care isi cunoaste bine masina poate observa cu usurinta in rampa sau la viteze mai mari ca masina lui accelereaza mai incet, ca este „lenesa“ la accelerare sau are pierderi de putere. Daca observi ca vehiculul tau cu turbocompresor accelereaza mai incet decat de obicei sau nu reuseste sa atinga viteza dorita, ar putea fi un semn ca turbina nu functioneaza.
Luminile de avertizare
La tipurile de vehicule moderne, computerul va detecta defectiunile si neregulile de pe turbocompresor si se va aprinde o lumina care va va avertiza sa verificati motorul. Desigur, aceasta lampa nu acopera doar defectiunile turbinei si va trebui sa efectuati verificari mai detaliate pentru a determina exact care este problema motorului.
Ascultarea functionarii motorului
Un turbocompresor care nu functioneaza corect va face adesea un sunet puternic.Acest sunet poate semana cu o freza dentara sau cu o sirena de politie daca rotorul compresorului este deteriorat. Daca auzi acest sunet, este timpul sa mergi la un service!
Uita-te in oglinda retrovizoare pentru a vedea fumul din spate
Daca in timp ce conduci, observi un fum masiv alb, albastru sau negru care iese din teava de esapament a vehiculului, acesta este, de obicei, un semn ca turbina a fost deteriorata. Daca carcasa turbo este crapata, sau daca garniturile interne au defectiuni, uleiul va incepe sa curga in sistemul de evacuare si va aparea fumul alb.Pe de alta parte, cand uleiul incepe sa curga spre motor, apare fumul albastru.
Atunci cand circuitul turbinei sau compresorului este deteriorat, exista de obicei o reducere a alimentarii cu aer, ramane mai mult combustibil si apoi apare fumul negru. Cu toate acestea, poate aparea fum negru daca un furtun se rupe sau garnitura este deteriorata, dar si atunci cand supapa de siguranta a turbinei se rupe sau filtrul de aer se infunda.
Scurgere de ulei
In 95% din cazuri, defectiunile turbocompresorului sunt cauzate de urmatorii factori: lipsa de ulei, calitatea slaba a acestuia sau ulei murdar, dar si intrarea unui corp strain. Pentru o functionare eficienta, o turbina are nevoie de o circulatie constanta de ulei curat, iar pentru a o pastra intr-o stare impecabila, se recomanda schimbarea uleiului si a filtrului de ulei in mod regulat. Acest lucru ajuta la prevenirea depunerilor de carbon si a diferite substante care, cu timpul, scad eficienta acestuia si pot duce la daune ireparabile.
Obiecte ajunse la turbo
Exista cazuri in care obiecte precum parti rupte ale motorului, pietricele, particule de nisip, frunze, etc. pot sa ajunga in interiorul turbocompresorului, fie prin intrarea compresorului, fie prin cea a turbinei. Acestea pot cauza stricaciuni la nivelul rotilor si al lamelor turbinei. Pentru a preveni aceasta cauza, este recomandat sa iti supui filtrul de aer unui serviciu de control intr-un mod regulat.
Cu toate acestea, chiar daca aceste defectiuni le puteti urmari si singuri,intotdeauna este recomandabil sa verificati turbina intr-un serviciu turbo specializat pentru a beneficia de instrumente speciale de control pe care soferul nu le detine.
Diagnosticarea defectiunilor turbocompresorului, asa cum am vazut, este o sarcina extrem de dificila si complexa, care necesita un control extins atat al turbocompresorului, cat si al motorului vehiculului si, prin urmare, orice operatiune mai complexa pe turbina trebuie sa fie lasata pe seama profesionistilor.
Ce garantam:
- Ce garantam?
- Personal calificat in domeniu
- Aparatura de ultima generatie
- Experienta vasta in domeniu
- Garantie a lucrarii 12 luni, fara limita de kilometri
- Livrare rapida
[[turbo-whatsapp-call]]