Cum sa-ti intretii anvelopele noi?
Ti-ai echipat masina cu un set de anvelope noi, inlocuind setul uzat. Anvelopele vechi faceau zgomot si de fiecare data cand trebuia sa franezi brusc, pierdeai controlul asupra tractiunii. Acum ai cheltuit banii greu castigati pentru a-i investi in masina ta.
Anvelopele noi sunt importante pentru ca-ti asigura siguranta si confort in timpul calatoriei.
Iata cum trebuie sa aveti grija de anvelopele noi, astfel incat acestea sa reziste cat mai mult timp posibil, in acelasi timp oferind siguranta pe toata durata de exploatare.
Rotirea regulata a pneurilor
Uzarea anvelopelor este un proces inevitabil. Acesta este un produs secundar al experientei de frecare a anvelopelor cu suprafata drumului. Rotirea anvelopelor asigura rezistenta si previn uzarea, precum craparea.
Fiecare producator auto are un interval stabilit pentru rotirea pneurilor in functie de programul de intretinere, majoritatea recomandand rotirea anvelopei la fiecare 10.000 de km. Urmati indrumarea de rotire a anvelopelor, pentru a asigura cea mai lunga durata de viata a pneurilor.
Citeste si despre: cum imi dau seama daca anvelopele mele sunt intr-o stare buna
Verificati si reglati presiunea in anvelope
O autoverificare precum ajustarea presiunii in anvelope trebuie facuta des. Aceasta reprezinta o specificatie stabilita de producatorul masinii pe baza unor criterii, precum greutatea masinii, distributia greutatii, suspensia si designul directiei.
Presiunea anvelopei prescrisa pentru autovehiculul tau este mentionata pe un autocolant galben si alb de pe marginea usii soferului.
Daca presiunea in anvelope este scazuta doar cu cinci kilograme pe un cm patrat, marginile exterioare ale anvelopei vor fi uzate mai repede decat in mod normal, economia de combustibil va fi redusa cu cativa kilometrii per plinul de carburant, distanta de oprire se va extinde si vei masina se va balansa excesiv in curbe sau in conditii de vant puternic.
Daca presiunea anvelopelor este de cinci sau mai multe kg pe un cm patrat, centrul benzii de rulare va fi solicitat excesiv, distanta de oprire va fi extinsa datorita contactului scazut cu soseaua, suspensia va fi mult mai pronuntata si anvelopele vor face zgomot mai mare.
In general, este recomandat sa verifici presiunea in anvelope o data cu fiecare alimentare de carburant.
Efectuati o ajustare anuala a rotilor pentru a combate efectele condusului zilnic
Indiferent de tipul suprafetei de drum pe care conduci, nu exista o suprafata perfect neteda. Exista limitatoare de viteza, gropi, pauze rutiere si borduri cu care esti nevoit sa te confrunti.
Este nevoie doar de un singur impact cu bordura sau o groapa mare si alinierea rotilor (unghiul de fuga) iese in afara specificatiei. Daca unghiul de fuga este dereglat, pneurile se vor uza mai mult.
Deseori, se intampla, sa nu stii ca alinierea rotilor nu este in parametrii, deoarece volanul poate fi inca drept si masina e nemiscata. Efectuati o aliniere anuala a rotilor pentru a combate efectele condusului de zi cu zi.
Ingrijirea adecvata a pneurilor le va prelungi viata. Daca banuiti ca aveti probleme cu uzura, verificati anvelopele cat mai curand.
Citeste si despre: pareri VW Golf V
Sursa foto: allstate.com, liveabout.com, goauto.ca
- Alfa Romeo MiTo (2008-2018) pareri si probleme comune
- Cat costa sa restaurezi turbina la Alfa Romeo 4C?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Alfa Romeo 156?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Alfa Romeo Brera ?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Alfa Romeo Mito ?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi A2?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi A5?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi A8?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi Q3?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi Q6?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi R8?
- Cat costa sa restaurezi turbina la Audi RS4?