Ce inseamna presiunea din pneuri?

Daca ati facut vreodata pana la masina, poate ati observat ca roata nu este in totalitate lipsita de aer.

Ce s-a intamplat: atat de mult aer a iesit dinauntrul pneului, incat greutatea masinii n-a mai fost suportata.

Presiunea pneurilor este presiunea atmosferica din interiorul sau, de obicei masurata in kilograme/metru patrat (psi - pounds/square inch) sau kilopascali (kPa).

 

Care e scopul acestei presiuni?

 

Aerul din interiorul pneului serveste la mai multe scopuri

Amortizeaza socurile cu asfaltul. Un pneu supraumflat ofera o tinuta de drum mult mai rigida decat unul desumflat.

Un pneu subumflat poate cauza senzatia de plutire, el avand o suprafata mai mic de contact cu solul, plus ca performantele masinii vor scadea dramatic.

Asigura rotirea cat mai eficienta a ansamblului roata, scade coeficientul de frecare al pneului cu solul si asigura o generare cat mai mica de caldura atunci cand roata se misca.

Previne deformarea pneurilor. Frecarea excesiva care apare in cazul pneurilor subumflate cauzeaza caldura si toceste suprafata de rulare mult spre exterior. Pneurile supraumflate uzeaza partea lor centrala.

 

Citeste si despre: 5 avantaje la achizitionarea de pneuri noi

 

Cum sa determinati presiunea optima pentru pneurile masinii dumneavoastra?

Presiunea optima a cauciucurilor este scrisa pe o placa localizata in portiera soferului in majoritatea cazurilor. Uneori, placutele sunt in torpedou sau la capatul usii. Presiunea inscriptionata acolo ar trebui respectata.

Atentie: Exista un maxim de presiune inscriptionat pe pneu, dar este recomandat sa nu il atingeti niciodata.

 

Citeste si despre: tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

 

 

Sursa foto: boardwalkacura.com, shutterstock.com, consumerreports.org

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate