Dacia 2000 este o masina care a fost produsa din ordinului lui Nicolae Ceausescu. Astazi, numai doua modele mai au aspectul exemplar. Acest model are specificatii tehnice si dotari impresionante pentru perioada in care a fost produs, insa, tinand cont de faptul ca masina a fost creata in serie restransa la comanda lui Nicolae Ceausescu, acest aspect este explicabil.
Modelul Dacia 2000 era, in realitate, un Renault 20 produs la Mioveni, cu capacitate cilindrica mare. Masina avea un motor de 2000 cmc, ce producea 109 CP si atingea o viteza de 180 km/h.
Modelul a fost produs in doar doua culori – negru si albastru inchis, caroserie hatchback cu 5 usi, avand geamuri electrice, regulator de viteza, scrumiera cu iluminare, aer conditionat, directie asistata, instalatie audio, computer de bord, motoare cu injectie.
Cat de revolutionar era modelul Dacia 2000?
Dacia 2000 era un model exotic pentru vremea sa atat prin dotarile suplimentare pe care le avea, cat si prin faptul ca intretinerea sa era costisitoare. Accesul la consumabile, uleiuri de calitate si piese de schimb era destul de greu, tocmai de aceea, echipele de service se descurcau destul de greu. Mai mult, pentru prima data la noi in tara, a fost folosita si diagoza computerizata, aceasta procedura fiind una noua si dificila pentru mecanici.
Daca in timpul regimului comunist, doar Ceausescu si apropiatii aveau acces la acest model de masina, dupa caderea regimului, modelele au fost puse la vanzare pentru toata lumea. Dintre modelele vandute, exista doua exemplare Dacia 2000 restaurate si mentinute in stare foarte buna.
Pasiunea lui Nicolae Ceausescu pentru masini nu se rezuma doar la Dacia 2000. De-a lungul timpului, el a primit astfel de cadouri de la diferiti oficiali, precum modelul Paykan Hillman Hulter daruit de sahul Iranului in 1974, care a fost apoi scos la licitatie pentru 95.000.