Sa mai schimb uleiul din cutia de viteze daca nu a fost schimbat niciodata?

Sa mai schimb uleiul din cutia de viteze daca nu a fost schimbat niciodata?

In angrenajul unui autoturism exista o multitudine de fluide care sunt folosite si fiecare are un rol diferit, cel putin la fel de important ca si restul, iar de obicei lipsa unui fluid sau uzarea acestuia poate produce daune semnificative asupra unui autoturism, iar buna functionare a acestuia poate fi grav afectata. Unul dintre cele mai importante lichide este lichidul de transmisie, care se regaseste in cutia de viteze a unui autoturism. Chiar daca parerile in ceea ce priveste modul corect de intretinere si inlocuire a acestui lichid sunt diferite, toti producatorii sunt de acord ca trebuie sa il inlocuim periodic pentru o buna functionare.

In mod normal, majoritatea producatorilor recomanda inlocuirea lichidului de transmisie incepand cu 150.000-200.000 de km. Acest lucru difera semnificativ in functie modelul de autoturism, tipul de lichid si calitatea pieselor utilizate si modul in care conduceti. Alti mecanici sustin ca ar fi indicat sa faceti schimbarea chiar la fiecare 100.000 de km pentru a va asigura ca totul functioneaza in parametri optimi, deoarece reparatia unei cutii de viteze este foarte costisitoare. Transmisia unei masini cu cutie automata este mult mai pretentioasa si necesita un ulei mai special si intretinere mai atenta.

Ca si orice alt fluid utilizat in angrenajul unei masini, acesta are o durata de viata limitata si se deterioreaza in timp. In cazul in care conducem cu preponderenta in oras, pe distante scurte si viteza se schimba foarte des, iar asupra cutiei de viteze se exercita o presiune mult mai mare sau daca transportam incarcaturi grele constant, aceste lucruri vor accelera semnificativ deteriorarea lichidului. In cazul in care conducem in acest mod, temperatura din interiorul cutiei de viteze va fi mult mai mare, iar aceasta caldura va pune o presiune suplimentara atat asupra lichidului, cat si a sistemului de transmisie.

Trebuie sa stim, ca lichidul de transmisie are un dublu rol si serveste atat ca si lubrifiant pentru piesele metalice din interiorul cutiei de viteze, cat si pe post de fluid hidraulic, care ajuta la facilitarea schimbarii vitezelor in timpul condusului. In aceasta situatie, va recomandam sa verificati constant nivelul de lichid de transmisie si sa interveniti imediat ce observati aparitia unei probleme a acestui sistem.

Asa cum am mentionat anterior, durata de viata a lichidului este influentata in mod direct de modul in care conduceti si de numarul de kilometri parcursi. Unii soferi il vor inlocui de 2 ori la o masina, in timp ce altii vor conduce pe viata cu acelasi lichid. Cu cat un autoturism este mai vechi si mai rulat, cu atat posibilitatea aparitiei unei defectiuni devine mai mare. Acestea fiind spuse, va recomandam ca la fiecare 150.000 de km sa incepeti sa fiti atenti la lichidul de transmisie si sa il inlocuiti la primele semne de uzura, deoarece un astfel de comportament este mult mai profitabil decat inlocuirea sau reparatia cutiei de viteze.

Pe de alta parte, nu va asteptati ca schimbarea acestui lichid sa produca evenimente magice. In continuare exista si alte piese importante in interiorul cutiei de viteze sau alte sisteme care daca se defecteaza pot influenta buna functionare a acesteia. Inlocuire lichidului uzat o recomandam doar pentru a mentine masina dumneavoastra intr-o stare buna, pentru a prelungi durata de viata a acesteia si pentru ca imbunatateste considerabil performantele autoturismului.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...