De ce curge apa pe evacuarea masinii?

De ce curge apa pe evacuarea masinii?

In mod normal, daca evacuarea retine o anumita cantiate de apa nu putem spune ca avem de-a face cu o situatie oarecum periculoasa, insa, daca e vorba de o cantitate destul de mare de lichid ce se scurge pe evacuare, ei bine, trebuie luate rapid masuri.

Tocmai de aceea, pe parcursul acestui articol urmeaza sa stabilim de ce anume curge apa de pe evacuarea masinii.

In cele mai multe cazuri si in mod normal, procesul intern de ardere poate sa duca si la aparitia anumitor gaze pe teava de esapament. In momentul in care exista o aprindere intre combustibil si amestecul de aer, fluxul de gaze va fi impins pe esapament, ajungand sa fie eliminate pe teava, stingandu-se ulterior, odata ce acestea ajung in mediul extern. In mod normal, se va crea o poluare a mediului inconjurator iar astfel va exista mereu o oarecare problema intre activistii ce militeaza pentru mediu si cei mai mari producatori de masini.

In marea majoritate a cazurilor nu veti observa apa iesind direct de pe evacuarea masinii, daca aceasta este in stare buna de functionare, insa exista posibilitatea ca apa sa patrunda oarecum si in sistemul de evacuare al masinii. Chiar si asa, nu trebuie sa va panicati, pentru ca prezenta unei cantitati de apa pe esapament nu ar trebui sa reprezinte o problema prea mare, care sa solicite investitii majore sau sa dea mari batai de cap.

In momentul in care aveti de-a face cu o astfel de problema, trebuie sa treceti direct la contactarea unui mecanic specializat care sa studieze cu mare atentie aceasta problema. In caz contrar, exista posibilitatea sa sa te trezesti cu probleme mai grave care sa aiba rezolvai destul de costisitoare. In cele mai multe dintre cazuri, nu vei fi nevoit sa scoti o suma prea mare din buzunar, iar tot ceea trebuie sa faci tine de inlocuirea unei mici componente ce are un cost de doar cateva zeci de lei. Ramaneti in continuare cu noi, deoarece mai jos urmeaza sa trecem in revista principalele motive pentru care ar putea sa apara apa pe evacuarea masinii.

Condens

In momentul realizarii procesului de post-combustie, exista o probabilitate destul de mare sa se formeze un amestec de dioxid de carbon si apa. Odata ce motorul se raceste, marea majoritate a reziduurilor de pe teava de esapament vor fi eliminate. Pe parcursul acestui proces exista probabilitatea de a observa o anumita cantitate de apa care sa se scurga pe teava de esapament, iar in mod normal acesta reprezinta rezultatul condensului format.

In momentul in care sistemul de evacuare al masinii functioneaza in cea mai buna stare si la capacitate maxima, va face un bine inclusiv mediului inconjurat.

Convertorul catalitic lucreaza

In momentul in care sunt eliminate anumite gaze toxice mediului inconjuratorul, acea piesa denumita convertizor catalic are misiunea de a reducea nocivitatea acestor gaze, inainte ca acestea sa fie eliminate pe teava de esapament si implicit sa ajunga in mediul inconjurator.

Putem spune ca in acest fel masina va ramane in stare cat mai buna si nu va cauza deloc mediului inconjurator, provocand daune minime mediului. In timpul acestui proces ce tine de reducerea emisiilor toxice, proces de care este responsabil convertorul catalic, asa cum am mentionat si mai sus, exista probabilitatea ca o anumita cantitate de apa sau de vapori de apa sa se formeze si sa fie eliminati prin teava de esapament a autoturismului tau.

Tocmai de aceea, nu putem spune ca aceasta scurgere de apa reprezinta un motiv de ingrijorare, deoarece acest lucru inseamna ca respectivul convertor isi face treaba si inca functioneaza la capacitate optima.

Caldura motorului

Ei bine, atunci cand vine vorba de caldura motorului, putem spune ca acest lucru ar putea sa fie caracterizat drept un motiv si o problema oarecum serioasa pentru care apa ajunge sa se scurga pe evacuarea autoturismului tau.

Daca, de exemplu, locuiesti intr-un mediu ceva mai rece, este ceva normal ca anumite scurgeri de apa sa isi faca prezenta pe teava de esapament, deoarece acest lucru tine de faptul ca multe din componentele motorului au nevoie de o scurta perioada de timp pentru a putea da drumul uleiului sa circule, astfel incat sa se poata faca racirea. Chiar si asa, exista posibilitate de a se genera caldura de anumite componente imediat dupa ce masina este pornita.

Totodata, exista si varianta ca sistemul de evacuare sa fie incalzit. Astfel se va ajunge la formarea unor vapori de caldura care sa se amestece cu aerul rece de afara, formandu-se astfel anumite picaturi de apa, picaturi ce vor incepe sa fie eliminate pe teava de esapament. Va trebui doar sa astepti cateva momente cu motorul pornit, astfel incat scurgerile de apa sa se opreasca.

Un piston defect

Probabil cel mai serios motiv ce ar putea cauza aceste scurgeri de apa pe teava de esapament ar tine de faptul ca unul din pistoane s-ar putea sa fie defecte. In mod normal, este destul de usor sa realizezi daca problema provine de la pistonul propriu-zis sau e vorba de acele inele care pot cauza fum si apa ce se scurg in acelasi timp pe teava de esapament. In momentul in care este o problema destul de grava, incepe sa isi faca aparitia si un miros neplacut, un miros de care ce va ajunge pana la sofer.

Indiferent daca avem de-a face cu un miros oarecum placut sau unul de-a dreptul insuportabil, in combinatie cu apa si fumul ce sunt eliminate pe teava de esapament, se recomanda prezentarea in timp cat mai scurt la cel mai apropiat service, astfel incat sa puteti repara masina si circula din nou cu ea pe drumurile publice in conditii de siguranta.

De obicei, problema consta in inlocuirea pistonului defect sau a respectivului segment. Se recomanda rezolvarea problemei cat mai rapid, astfel incat sa puteti evita costurile ulterioare ce pot sa fie destul de costisitoare.