Masinile diesel: ce se elimina pe teava de esapament?

Masinile diesel: ce se elimina pe teava de esapament?

Exista tot mai multe persoane care militeaza pentru eliminarea autovehiculelor diesel din circulatie. Unii dintre acestia urmaresc un profit direct, cum ar fi cei care desfasoara afaceri in sectorul vehiculelor electrice. Altii vor acest lucru pentru a reduce cat mai mult poluarea si pentru a proteja mediul inconjurator.

In mod clar exista un razboi intre automobilele electrice si cele pe combustie interna. Uniunea Europeana a hotarat ca din anul 2035 nu se vor mai comercializa masini noi pe benzina sau motorina. Astfel, mai sunt foarte putini ani pana cand autoturismele clasice vor deveni istorie si toata lumea va conduce doar vehicule electrice.

Ce se elimina pe teava de esapament al unui motor diesel?

Dioxidul de carbon (CO2) reprezinta cea mai mare parte a emisiilor de la teava de esapament a autovehiculului, care a stat la baza politicii de impozitare a autovehiculelor in ultimii ani si, prin urmare, a fost cel mai mult mediatizata. In Europa, emisiile de CO2 ale masinilor noi trebuie sa ajunga in medie la 95g/km pana in 2021.

Monoxidul de carbon (CO) este un alt poluant bine cunoscut de la gazele de esapament ale masinilor, un poluant care contribuie la smog, dar pe care convertizoarele catalitice au contribuit la reducerea considerabila a emisiilor din masini. Reglementarile UE6 privind emisiile impun limite de emisii de CO de 0,5g/km pentru motoarele diesel si de 1,0g/km pentru cele pe benzina, care produc o cantitate mai mare.

Oxizii de azot (NOx) - care includ oxidul de azot (N2O) si dioxidul de azot (NO2) - au ajuns pe prima pagina a ziarelor, deoarece VW a trisat sistemul de testare a emisiilor in SUA si in alte tari, facand ca masinile sa produca de pana la 40 de ori mai putin NOx atunci cand sunt supuse testelor de emisii decat in conditii reale. AdBlue si alte sisteme de solutii apoase de uree sunt concepute pentru a reduce emisiile de NOx, care sunt limitate la 0,08g/km in cazul motoarelor diesel si la 0,06g/km in cazul celor pe benzina.

Este timpul sa renuntam la motorul diesel?

Particule minuscule de materie solida sau lichida - sunt produse in principal de motoarele diesel, iar in cantitati infime la cele pe benzina. Acestea variaza de la funinginea obisnuita la substante mult mai toxice si reprezinta o problema majora pentru sanatate, pe care filtrele de particule au incercat sa o reduca. EU6 le limiteaza la 0,005g/km.

Hidrocarburile (THC si NMHC), inclusiv benzenul si izooctanul, se gasesc, de asemenea, in gazele de esapament. Acestia sunt, de fapt, molecule de combustibil nearse si multe dintre ele sunt foarte toxice. Alte emisii gasite in cantitati mici includ dioxidul de sulf (SO2), azotul (care nu este daunator) si vaporii de apa.

Avand in vedere toate aceste aspecte, ar fi bine sa renuntam la motorul diesel cat de curand. Aceasta decizie nu trebuie sa fie privita din punct de vedere economic, ci pentru a proteja sanatatea umana si mediul inconjurator. Chiar si asa, consideram ca nu se va renunta la motoarele diesel la fel de usor cum pare la prima vedere si procesul va fi unul de lunga durata.

La final, mai trebuie sa amintim faptul ca toate camioanele si masinile de mare tonaj functioneaza in acest moment pe motoare diesel. In momentul de fata nu exista inca solutii viabile pentru a schimba acest lucru. Acestea fiind spuse, vor mai trece multi ani pana cand poluarea realizata de masinile diesel va fi eliminata, chiar daca pentru inceput se va renunta la montarea acestora pe autovehiculele de mici dimensiuni.

Citeste si...
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...

Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...

Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?
Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?

Observam un numar de vehicule electrice tot mai mare pe zi ce trece in trafic si cel mai probabil majoritatea soferilor se intreab...