MAFIA „tepelor” de la SERVICE-URILE auto din Romania ia amploare - culmea e ca esti pacalit si nu stii ca ti-ai luat teapa!

MAFIA „tepelor” de la SERVICE-URILE auto din Romania ia amploare - culmea e ca esti pacalit si nu stii ca ti-ai luat teapa!

MAFIA „tepelor“ de la SERVICE-URILE auto din Romania ia amploare - culmea e ca esti pacalit si nu stii ca ti-ai luat teapa!

CUM ALEGI un service auto BUN?!

Iata ca a venit si momentul unui astfel de articol, in conditiile in care intotdeauna ne-am exprimat punctul de vedere referitor la necesitatea apelarii la servicii specializate, in eventualitatea aparitiei oricaror probleme cu grad ridicat de risc la autoturism.

Astfel, vizita efectuata intr-un atelier specializat impune, in prealabil, selectarea acestuia, in asa fel incat sa corespunda, pe cat posibil, cerintelor masinii, producatorului si implicit pretentiilor dumneavoastra.

Temerile conducatorilor auto referitoare la interventiile la autoturism sunt justificate, in conditiile in care oferta service-urilor auto abunda in personal nu intotdeauna calificat sau specializat in anumite marci de masini (fara sa mai luam in calcul neputinta sau reaua vointa a anumitor mecanici in ceea ce priveste reparatia in sine).

De asemenea o reala problema a unora dintre service-urilor auto din Romania este aceea a tepelor practicate, ora de manopera ajungand la un tarif realmente exagerat.

Necesitatea inlocuirii unor componente la masina presupune un intreg proces, de la diagnosticarea problemei pana la remedierea acesteia, calitatea si corectitudinea interventiei fiind un deziderat nu intotdeauna usor de atins.

Indiferent ca ati intampinat probleme la autoturism sau nu ati trecut vreodata pragul unui atelier auto (cu exceptia reviziilor periodice si schimbului de cauciucuri), neprevazutul isi poate face aparitia oricand, motiv pentru care se impune identificarea unei variante de rezerva in eventualitatea oricarei urgente.

Acestea fiind spuse, necesitatea identificarii unui service pe masura asteptarilor devine o obligativitate pentru propria liniste, dar si pentru siguranta bugetului dumneavoastra; astfel, in vederea luarii unei decizii pertinente se impune recunoasterea unui atelier auto de calitate, care practica preturi corecte, dintr-o intreaga oferta din piata.

Astfel, una dintre recomandarile noastre consta in a apela la ateliere auto care ofera o diagnosticare completa a masinii in momentul luarii acesteia in evidenta, banala inlocuire de componente fara verificare amanuntita prealabila sau ulterioara interventiei in sine putand fi efectuata de oricine.

Bineinteles ca una dintre metodele ce pot fi utilizate in vederea selectarii unui service bun consta in verificarea opiniilor din mediul online, nu intotdeauna relevante (in unele cazuri) din cauza numarului prea mic de recenzii care nu pot contribui indeajuns la formarea unei imagini clare.

Totusi, este de la sine inteles faptul ca un numar mare de recenzii pozitive va conferi mai multa liniste conducatorului auto, mai ales in ceea ce priveste practica tepelor de la service-urile auto.

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca, in anul 2021, in baza statisticilor, in tara noastra circulau mai mult de 8 milioane de autovehicule. In aceste conditii, romanii s-au dovedit a fi inventivi si au constituit o adevarata mafie a service-urilor care practica majorarea nejustificata a tarifelor, indiferent ca ne referim la service-uri auto sau la companii de inchiriat masini / companii de asigurari.

Cei de la soferideromania.ro si antena3.ro au prezentat cateva nereguli, dupa cum urmeaza:

„(…) Sunt unele service-uri care au ajuns sa practice si peste 700 de lei pret de manopera pe ora. E mult peste ceea ce se intampla in tari din Vest, mult peste ceea ce se intampla la reprezentante ale celor mai luxoase marci de masini. ATENTIE, deci, la ora de manopera umflata in service. Este discrepanta mare de la 151 de lei/ ora (media nationala) pana la 480 de lei pe ora sau chiar 661 lei/ora.

Tarifele pentru inchiriere masinilor de schimb furnizate de service-urile auto sunt umflate de la 233 lei/zi la 814 lei/zi. (…)“

Mai mult, la Exces de putere, Adrian Ursu a declarat urmatoarele: „(…) Am mai descoperit ca celebra operatiune va dam masina la schimb a generat si ea un castig absolut fabulos pentru cei care dau masina la schimb si care ulterior deconteaza acest serviciu catre compania de asigurare si ajunge ca o masina de inchiriat de la 223 de lei pe zi, cat ar fi o medie rezonabila pentru o marca buna de masina pe care ti-o da la schimb, sa coste 814 lei/ zi.

Ati fost, banuiesc, in strainatate si ati inchiriat o masina. Ati platit vreodata suma asta, 814 lei pe zi? Nu cred (…)“.

Aberatia decontarilor dupa accident [costul decontat pentru doua usi de Ford Focus - 28.297 ron (5433 euro)]

In cadrul emisiunii Exces de putere, Adrian Ursu a dezvoltat inclusiv problema decontarilor dupa accident: „Pentru reparatia unei usi dreapta fata si inlocuirea unei usi dreapta spate, la un Ford Focus s-a platit 28.297 lei, adica 5.433 euro“.

Potrivit lui August Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) „Acum 3 ani si jumatate, aproape 4 ani, dupa disparitia celor doua mari companii cu cota de piata mare in piata RCA din Romania, Astra si Carpatica, eram intr-un moment in care ajunsesera tarifele RCA, pe zona mea de activitate, spre exemplu, oferta la clasa B0, deci un autovehicul comercial, un cap-tractor pentru camion care nu fusese rulat, ajunsese la 20.000 de lei.

Au fost proteste in Piata Victoriei la vremea respectiva, am obtinut un tarif de referinta, zic eu, care si-a dovedit ulterior functionalitatea, a picat din fruntea ASF presedintele si Parlamentul a procedat la modificare legii RCA si, pe cale de consecinta, si la modificarea normelor de aplicare a legii RCA. (…)

Ce am scapat din vedere la vremea respectiva a fost ca o parte din participantii la dezbaterea din Parlament vizau deja o afacere si anume umflarea costurilor de manopera, masini de schimb la preturi imposibil de imaginat si ceea ce inseamna costul cu piesele si subansamblele“.

In vederea dezvoltarii unei relatii bune service – client, va recomandam sa acordati atentie catorva aspecte, precum deschiderea service-ului fata de client (ne referim aici la transparenta si capacitatea acestuia de comunicare cu proprietarul autoturismului), profesionalismul, bunavointa acestuia in vederea efectuarii de teste postinterventie la autovehicul, certificarile obtinute si garantiile oferite postinterventie.

Referitor la comunicare va recomandam sa identificati atelierele auto care ofera informatii concise, pre si postinterventie, cu fisa de diagnoza si referinte clare cu privire la rolul si principiul de functionare al componentelor care fac obiectul interventiei / inlocuirii / reparatiei.

Referitor la certificari, se recomanda verificarea aparaturii utilizate de catre atelierul auto, recunoasterea acestuia de catre Registrul Auto Roman si experienta acestuia in repararea marcii dumneavoastra de masina.

Referitor la garantii, va recomandam sa cautati service-urile care ofera garantia lucrarii efectuate, in acest fel avand linistea unei reverificari / interventii ca urmare a reparatiei masinii dumneavoastra, daca face obiectul.

Proiect de OUG privind introducerea in legislatie a notiunii de „preturi de referinta“ pentru valoarea orelor de manopera din service-urile auto

Reamintim cititorilor nostri faptul ca, acum numai o luna, vorbeam despre posibilitatea ca legislatia in domeniul asigurarilor RCA sa fie completata cu notiunea de „preturi de referinta“ pentru valoarea orelor de manopera din service-urile auto, potrivit unui nou Proiect de lege.

Potrivit specialistilor, aceste valori de referinta sunt de o mare importanta, in conditiile in care prin intermediul lor se impiedica practica preturilor mari solicitate in atelierele auto. Mai mult, valoarea despagubirilor oferite pentru repararea masinii intrate in service se va stabili si in functie de valoarea orei de manopera din fiecare judet in parte.

Astfel, potrivit zch.ro, „preturile de referinta ale manoperei practicate in tara noastra vor fi calculate anual pentru fiecare judet, vor fi orientative si vor fi publicate de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania“.

Citeste si...
Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur
Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Exista anumite probleme sau defectiuni auto pentru a caror rezolvare este bine sa obtineti asistenta din partea unui mecanic autor...

Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?
Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?

Astazi vom vorbi despre un subiect pe care toti conducatorii auto ar trebui sa-l stie. Vom vorbi despre radierea autovehiculelor....

Colantare auto: avantaje si dezavantaje
Colantare auto: avantaje si dezavantaje

In primul rand trebuie sa intelegem ce reprezinta infolierea si ce reprezinta colantarea auto, deoarece sunt doi termeni folositi...

Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?
Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?

Platesti luna de luna asigurarea, desi nu pare ca te ajuta cu ceva. Daca nu ai fost implicat niciodata intr-un accident, sau esti...