De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

E clar din start ce este in neregula cu fraza de a conduce masina fara combustibil. Insa poate de multe ori pornim la drum si nu intelegem exact riscurile la care ne expunem atat pe noi cat si ceilalti pasageri, sa nu mai vorbim de masina in sine.

In primul rand, facem greseala de a crede ca putem estima cu o precizie mare cat combustibil mai avem ramas in rezervor. Insa adevarul e ca rezervorul va ramane un mister pentru oricare sofer, si de multe ori chiar si atunci cand credem ca ne mai tine lejer 50 de kilometri se poate sa ne inselam amarnic si sa ramanem fara combustibil undeva in pustietate.

 

Citeste si despre: ce se poate strica cand ramai fara combustibil

 

 

Nu e un scenariu tocmai de invidiat. Pe langa acestea insa, in momentul in care masina ta incepe sa ramana incet incet fara combustibil acest lucru se va reflecta in mod neplacut asupra motorului. Si ce inseamna o masina fara motor? Poti sa o arunci direct la gunoi.

Ca sa iti dai seama din statistici cam cat de putin stiu oamenii cu adevarat despre masini, afla ca intr-un studiu facut in 2015 s-a dovedit ca peste 827.000 dintre soferi ignora cu lejeritate martorul de bord care indica faptul ca incep sa ramana fara combustibil.

Celalalt lucru de luat in seama este ca multi soferi considera ca nu exista niciun pericol in a circula cu masina o data ce martorul de bord ce arata lipsa de combustibil s-a aprins. Pe deasupra, multi poate considera ca mai pot trage de masina asa cativa kilometri buni, pana gasesc o benzinarie care sa convina buzunarului. 

 

 

Cele mai bune motive pentru care sa nu circuli niciodata cu prea putin combustibil

 

 

Va afecta pompa de combustibil

 

Poate nu cu totii stim, insa pompa de combustibil, dupa cum spune si numele, are un rol extrem de important, acela de a pompa combustibilul. In acest fel, primeste si lubrifierea necesara de la combustibilul pe care il pompeaza.

Astfel, in momentul in care nu mai exista destul combustibil in rezervor, aceasta pompa va incepe sa isi ia cantitatea necesara de lubrifiere din aer, de nicaieri adica si pompa se va supraincalzi si de multe ori se va arde. In acest caz, poti sa ai ultimul racnet de masina aparuta pe piata ca oricum nu va mai conta.

Cheltuielile si pagubele care te asteapta vor fi mult mai mari. In cazul in care doresti sa iti faci un obicei din a merge fara prea mult combustibil la bord, trebuie sa te pregatesti sufleteste ca pompa ta de combustibil sa se strice cat de curand. Insa in cazul in care continui sa circuli fara combustibil chiar si dupa ce schimbi aceasta pompa, probabil nu vei avea nevoie de trasee foarte lungi pentru a necesita din nou o schimbare. 

 

Citeste si despre: ce poti face atunci cand ramai fara benzina/motorina

 

 

Economia de combustibil va fi afectata

 

Poate ai citit in mai multe locuri sau chiar ti-au zis si alti soferi ca poti circula lejer si dupa ce martorul de bord s-a aprins, nu inseamna ca trebuie sa ai 100% incredere in acest lucru.

De fapt, cat de bine functioneaza economia de combustibil tine de o gramada de alti factori, cum ar fi ce fel de combustibil pui de obicei in masina si mai ales felul, stilul tau de a conduce. E o idee buna sa poti face macar o estimare cand vine vorba de nivelul de combustibil ce poate incapea in rezervorul masinii tale, pentru a nu fi luat prin surprindere dupa un drum mai lung.

 

Adevarul e ca daca nu iei in considerare acest aspect, de multe ori martorul de bord te va lua prin surprindere desi poate deja ai circulat destul cu masina incat aceasta sa fi consumat intreaga cantitate de combustibil pe care ai luat-o.

Insa gandeste-te la aceasta varianta: mergi linsitit cu masina, se aprinde martorul de bord, il ignori si iti continui drumul si masina te lasa in plop, in mijlocul drumului, se opreste dintr-o data. Suna destul de rau, nu? 

 

Probleme la motor

 

In cazul in care circuli cu masina ta chiar si cand aceasta iti da de inteles ca nu prea mai ai combustibil, pot aparea probleme destul de grave, la care nici nu te-ai gandi in mod normal. Cand masina ramane aproape in totalitate fara combustibil, acest lucru duce la sedimentarea de mizerii in rezervor.

Astfel, cu cat lasi nivelul de combustibil sa scada mai mult si mai mult, cu atat mai multe mizerii se vor depune in motorul tau. Si ce inseamna acest lucru? Ca masina ta va folosi un combustibil care nu mai este pur sau curat.

Insa nu doar acest lucru. O data mizeria ajunsa in combustibil, aceasta are cale libera spre a ajunge si la motor. In cele din urma acest lucru isi va pune amprenta asupra tobei de esapament, metoda de evacuare, si in cel mai rau caz motorul tau poate si muri. De fapt, poate contrar asteptarilor, acest motiv este unul dintre cele mai populare pentru care motoarele se opresc subit. 

 

Astfel, data urmatoare cand ti se aprinde martorul de bord care sugereaza faptul ca masina ta incepe sa nu mai aiba indeajuns combustibil, poate ar fi o idee buna sa faci un drum pana la cea mai apropiata benzinarie pentru a evita alte pagube materiale mai mari pe viitor.

Daca vrei ca masina ta sa aiba un motor cat mai rezistent si sa eviti alte daune materiale, nu lasa benzinaria pe ultima suta de metri si ia mereu in serios orice martor de bord. 

 

 

Citeste si despre: sfaturi de urmat inainte de a pleca la drum lung

 

 

 

Sursa foto: autolinkmx5.com, autoguru.com.au, howstuffworks.com

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate