Despre motorul EJ20 de la Subaru

Primul motor EJ20 cu turbocompresor este EJ20G. Acest motor are capete cilindrice DOHC si jeturi de pulverizare cu ulei pentru pistoane, pentru racire, pistoane cu raport redus de compresie (8: 1) si duze de 380cc. Motoarele HLA EJ20G in stil cupa sunt dotate cu valve usoare si cu intercooler simplu racit cu aer.

Puterea este de la 220hp / 6400 (Subaru WRX Wagon) la 275hp / 6500 (Subaru WRX STI Version II). Motoarele pentru transmisie automata au primit turbocompresorul Mitsubishi TD04, pentru transmisia manuala motorul a fost echipat cu TD05. Impreza WRX STI si WRX sedan au turbocompresor TD05H. Impulsul - 0,8 bar (WRX 240 CP si WRX STI versiunea I, 250 CP), 0,87 bar (STI versiunea II, 260 CP), 0,93 bar (STI versiunea II, 275 CP).

Motorul EJ20G cu stil cu buson a fost instalat in japoneza Impreza WRX sau Impreza Turbo europeana 1997-1998.

Noul motor turbo EJ20K a fost lansat in 1996. Are un colector de admisie redesenat, un intercooler mai mare, pistoane noi (raport de compresie 8: 1), duze de combustibil 505 cc si un nou ECU. Pentru Subaru WRX, motorul a fost echipat cu turbocompresorul TD04, turbocompresorul Subaru WRX STI - IHI RHF5HB (1,07 bari).

In 1998, ca motoare cu aspiratie naturala, producatorul a inceput sa produca motoarele de faza II: EJ205 pentru Impreza WRX si EJ207 pentru Impreza WRX STI. Aceste motoare au capete noi de cilindri cu canale de admisie recuperate, pistoane usoare. Arborele cu came pentru ambele motoare: faze 256/256, valve 9.27 / 9.17 (8.25 / 8.61 pentru autovehicule JDM).

Turbocompresoarele pentru motor Impreza WRX EJ205 sunt TD04 (1,0 bari). Motorul EJ205 pentru Impreza II a fost echipat cu sistem variabil de valve AVCS pe arborii cu came si sistemul TGV (valve generatoare de tambur) in galeria de admisie pentru reducerea emisiilor. Raportul de compresie este de 9: 1 pentru acest motor.

Motorul EJ207 pentru STI are pistoanele (raportul 8: 1) si turbocompresor. STI GD a folosit IHI VF30 (VF35 pentru JDM WRX Type RA) care sufla 1.1 bari. WRX STi Spec C Tip RA are IHI VF34. Din 2003, STI are VF37. VF42 a fost instalat pe motorul EJ207 pentru WRX STI S203 si S204.

Fiecare motor STI vine cu pistoane forjate. Noul motor FA20DIT de 2.0 litri a inlocuit motoarele EJ20 cu turbocompresoare.

 

Citeste si despre: motorul EJ20 de la Subaru

 

Specificatii motor

Producator: Gunma Oizumi Plant

Anii de productie: 1989-prezent

Material bloc cilindru: Aluminiu

Material cap cilindru: Aluminiu

Tipul combustibilului: Benzina

Sistem de alimentare: Injectie de combustibil

Configuratie: Boxe (Plat-4)

Numarul de cilindri: 4

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 92.0

Cursa, mm: 75.0

Capacitate, cc: 1994

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbosuflanta

Rata compresiei: 8.0 (EJ205 WRX/EJ207/EJ20G/EJ20K), 9.0 (EJ205)

Putere, HP: 220-328/6400-7200

Ordine de aprindere: 1-3-2-4

Ulei de motor: 0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40

Capacitate ulei de motor, litri: 4.5 (WRX/STI 1993-2000), 5.0 (WRX/STI 2000-2007)

 

Aplicabilitate

Subaru Impreza WRX, Subaru Impreza WRX STI

 

Probleme ale motorului EJ20 si fiabilitate

Consumul de ulei. Motivul este segmentii blocati. Acest lucru este foarte comun pentru EJ20 cu turbocompresor. Este foarte recomandat sa utilizati ulei de motor si combustibil de inalta calitate.

Motorul turbo EJ20 este mult mai fiabil decat motorul turbo de 2,5 litri datorita mansoanelor mai groase si o racire mai buna a unui bloc de cilindri.

 

Citeste si despre: motorul EJ25 de la Subaru

 

 

Sursa foto: jspecauto.com, bringatrailer.com

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate