Motorul de 2.5 litri din seria EJ a aparut in 1995. EJ25 este cel mai mare motor printre alte motoare EJ - EJ15, EJ16, EJ18, EJ20 si EJ22. Motorul a devenit foarte raspanadit in toate modelele majore ale marcii.
Acest motor utilizeaza un bloc similar cu EJ20, care difera prin orificiul mai mare (99,5 mm) si cursa (79 mm in loc de 75 mm). Lungimea tijei de legatura este aceeasi, insa inaltimea de compresie a pistoanelor este mai mica cu 2 mm (30,7 mm in loc de 32,7 mm). Aceste modificari dau o deplasare de 2,5 litri ca rezultat.
Arborii cu came
Citeste si despre: motorul Ej20 de la Subaru
Puterea lui EJ20D este de 155 CP la 5600 rpm, dar din 1997 a obtinut noi pistoane, iar puterea sa a crescut pana la 165 CP. Acest motor a fost inlocuit in 1998 de motorul EJ251 mai modern. Motorul EJ251 are capete SOHC, pistoane noi si un raport de compresie mai mare (10,1: 1).
Motorul EJ252 a fost construit special pentru statul California; are un alt colector de admisie si clapeta de acceleratie pentru reducerea emisiilor.
galeria de admisie
EJ254 a continuat istoria EJ25D din 1998. Are si capul cilindrilor DOHC si sistemul AVCS pe arborii cu came. Motorul de 2,5 litri aspirat in mod natural a inceput sa inlocuiasca noi motoare FB25 incepand cu 2011.
EJ255 este o versiune turbo, lansata in 2004 ca motor pentru Forester. 2005-2006 Modelele Impreza WRX si Legacy au fost echipate si cu EJ255. Prima generatie de EJ255 are un bloc scurt pentru punti deschise, iar capetele DOHC AB650 cu sistem variabil de reglare a valvelor AVCS pe arborii cu came.
Raportul de compresie este de 8,4 (motorul STI din 2004-2006 are un raport de compresie de 8,2: 1). Motorul are turbocompresor TD04L de 0.8 bar. Rezultatul acestei configuratii este de 210 CP la 5600 rpm.
A doua generatie a EJ255 este folosita in WRX 2006-2008, Legacy 2007+ si Forester 2006+. Utilizeaza un bloc cilindric usor diferit si capete cilindrice.
JDM Forester STI a folosit turbocompresorul VF41, WRX III - VF52 (0,92 bari). Legacy GT pana in 2009 a folosit VH46 (0,96 bar, 250 CP la 6000 rpm). Dupa 2009, motorul Legacy GT utilizeaza turbocompresorul VH46 produs de 0,82 bari si 265 CP.
EJ257 este inca o versiune Turbo special conceputa pentru STI WRX. Motorul avea capete cilindrice DOCH, 16 valve si bazate pe bloc cilindric semi-inchis (2004-2006 EJ257 au impartit acelasi bloc EJ255).
Motorul echipat cu sistemul AVCS pe arborii cu came, turbocompresorul IHI VF48 (1 bar), DBW si pistoanele pentru raportul de compresie 8,0: 1. Puterea este de 280 CP la 5600 rpm.
cum functioneaza turbocompresoarele
Modelul STI din SUA a folosit turbocompresorul IHI VF39, iar puterea este diferita, modelele 04-07 - 293 CP si pentru 08-16 sunt 305 CP. Motorul WRX STI III EJ257 are un raport de compresie de 8,2: 1, AVCS pe arborii cu came de admisie si evacuare. Puterea acestui motor este de pana la 300 CP la 6000 rpm si cuplul este de 407 Nm la 4000 rpm.
Specificatii motor
Producator
Gunma Oizumi Plant
Anii de productie
1996-prezent
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material cap cilindru
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
Injectie de combustibil
Configuratie
Plat-4 (opus)
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
99.5
Cursa, mm
79.0
Capacitate, cc
2457
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi, versiuni cu aspiratie naturala si cu turbocompresor
Rata compresiei
9.5 (EJ25D 1996)
9.7 (EJ25D 1997-1999)
10.
Putere, HP
155/5600
components.ads.article.code15165/5600
165/5600
173/5600
170/6000
Cuplu
190 Nm/2800
220 Nm/4000
226 Nm/4400
225 Nm/4000
238 Nm/2800
Greutate motor
135 kg
Ordine de aprindere
1-3-2-4
Ulei de motor recomandat
0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
Capacitate ulei de motor, litri
4.0 (EJ25D, EJ25 2007+);
4.5 (2000-2007)
Aplicabilitate
Subaru Impreza, Impreza WRX STi, Subaru Forester, Subaru Legacy/Outback, Subaru Baja, SAAB 9-2X,
Probleme ale motorului EJ25 si fiabilitate
Motorul EJ25 de 2.5 litri are aceleasi probleme ca motorul de doi litri.
Citeste si despre: care este diferenta dintre uleiul 10w30 si 10w40
Sursa foto: armaspeed.com, twitter.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!