Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

Motorul M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32. Noul motor pare sa inlocuiasca motorul vechi, dar inca popular M50B20.

Blocul cilindric este realizat in intregime din aliaj de aluminiu cu stratul Nikasil pe garnituri. Motorul a primit noi pistoane si tije de legatura (lungimea este de 145 mm). Chiulasa M52B20 este din aluminiu cu un sistem DOHC cu 32-valve, cunoscut sub numele de cap de cilindru M50B20TU.

Motorul are mai intai sistemul VANOS variabil pe arborele cu came, si un colector simplu de admisie din plastic. Motorul utilizeaza duze de carburant de 154 cc.

Dupa 1998 motorul a primit noul nume - M52TUB20. Exista mansoane din fonta in interiorul unui nou bloc de cilindri din aluminiu. Tijele de legatura, pistoanele, sistemul de racire, totul a fost redezvoltat pentru acest motor.

Acum aceasta versiune actualizata are sistem dublu-VANOS, colector de admisie geometrica variabila numit DISA si corp electronic de acceleratie. Specificatii pentru arborele cu came M52TUB20: durata 244/228 grade, cursa supapei 9,0 / 9,0 mm.

Modelul M52B20 a fost inlocuit in 2000 de succesorul sau din seria M54 - motorul de 2,2 litri M54B22.

Citeste si despre: motorul M40B18 de la BMW

Specificatii motor

Motorul este produs de Steyr Plant intre anii 1994-2000 cu un bloc motor fabricat din fonta si o chiulasa din aluminiu. Propulsorul este alimentat doar cu benzina si are o constructie 6 in linie cu 32 supape, arbore cu came DOHC, pistoanele au diametru de 80 mm si o cursa de 66 mm. 

Capacitatea cilindrica este de 1991 cc, motorul este in 4 timpi natural aspirat si vine cu o rata a compresiei de 11:1. Acesta genereaza 148 CP la o turatie maxima de 5900 rot/min si un cuplu de 190 Nm la 4200 rot/min.

Aplicabilitate

BMW E36 320i, BMW E39 520i, BMW E46 320i, BMW E39 520i, BMW Z3.

Probleme ale motorului M52B20 si fiabilitate 

Motorul nu are probleme specifice, doar cele cu seria M52. Gasiti mai multe informatii despre ele in recenzia motorului M52B28.

Citeste si despre: motorul M5B28 de la BMW

Sursa foto: youtube.com, carthrottle.com

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0692

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 1 de racire a motorului - tensiune ridicata.

Brat suspensie: Ce este bratul suspensiei si ce face?

Bratele suspensiei nu trebuie sa se miste mai mult decat le este permis prin constructie. Orice joc al bratelor vor da senzatia unei masini instabile.

Cod eroare OBD2 P0874

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de presiune a lichidului de transmisie - circuitul C - tensiune oscilanta.

Cod eroare OBD2 P2031

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a gazului de esapament - senzorul 2, bancul 1.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.