Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

Motorul M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32. Noul motor pare sa inlocuiasca motorul vechi, dar inca popular M50B20.

Blocul cilindric este realizat in intregime din aliaj de aluminiu cu stratul Nikasil pe garnituri. Motorul a primit noi pistoane si tije de legatura (lungimea este de 145 mm). Chiulasa M52B20 este din aluminiu cu un sistem DOHC cu 32-valve, cunoscut sub numele de cap de cilindru M50B20TU.

arborele cu came

Dupa 1998 motorul a primit noul nume - M52TUB20. Exista mansoane din fonta in interiorul unui nou bloc de cilindri din aluminiu. Tijele de legatura, pistoanele, sistemul de racire, totul a fost redezvoltat pentru acest motor.

Acum aceasta versiune actualizata are sistem dublu-VANOS, colector de admisie geometrica variabila numit DISA si corp electronic de acceleratie. Specificatii pentru arborele cu came M52TUB20: durata 244/228 grade, cursa supapei 9,0 / 9,0 mm.

Modelul M52B20 a fost inlocuit in 2000 de succesorul sau din seria M54 - motorul de 2,2 litri M54B22.

Specificatii motor

Motorul este produs de Steyr Plant intre anii 1994-2000 cu un bloc motor fabricat din fonta si o chiulasa din aluminiu. Propulsorul este alimentat doar cu benzina si are o constructie 6 in linie cu 32 supape, arbore cu came DOHC, pistoanele au diametru de 80 mm si o cursa de 66 mm.

motorul este in 4 timpi

Aplicabilitate:

Probleme ale motorului M52B20 si fiabilitate

Motorul nu are probleme specifice, doar cele cu seria M52. Gasiti mai multe informatii despre ele in recenzia motorului M52B28.

Sursa foto: youtube.com, carthrottle.com

Citeste si...
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...

Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...