Motorul M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32. Noul motor pare sa inlocuiasca motorul vechi, dar inca popular M50B20.
Blocul cilindric este realizat in intregime din aliaj de aluminiu cu stratul Nikasil pe garnituri. Motorul a primit noi pistoane si tije de legatura (lungimea este de 145 mm). Chiulasa M52B20 este din aluminiu cu un sistem DOHC cu 32-valve, cunoscut sub numele de cap de cilindru M50B20TU.
arborele cu came
Dupa 1998 motorul a primit noul nume - M52TUB20. Exista mansoane din fonta in interiorul unui nou bloc de cilindri din aluminiu. Tijele de legatura, pistoanele, sistemul de racire, totul a fost redezvoltat pentru acest motor.
Acum aceasta versiune actualizata are sistem dublu-VANOS, colector de admisie geometrica variabila numit DISA si corp electronic de acceleratie. Specificatii pentru arborele cu came M52TUB20: durata 244/228 grade, cursa supapei 9,0 / 9,0 mm.
Modelul M52B20 a fost inlocuit in 2000 de succesorul sau din seria M54 - motorul de 2,2 litri M54B22.
Specificatii motor
Motorul este produs de Steyr Plant intre anii 1994-2000 cu un bloc motor fabricat din fonta si o chiulasa din aluminiu. Propulsorul este alimentat doar cu benzina si are o constructie 6 in linie cu 32 supape, arbore cu came DOHC, pistoanele au diametru de 80 mm si o cursa de 66 mm.
motorul este in 4 timpi
Aplicabilitate:
-
BMW E36 320i;
- BMW E39 520i;
- BMW E46 320i;
-
BMW E39 520i;
- BMW Z3.
Probleme ale motorului M52B20 si fiabilitate
Motorul nu are probleme specifice, doar cele cu seria M52. Gasiti mai multe informatii despre ele in recenzia motorului M52B28.
Sursa foto: youtube.com, carthrottle.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!