Dezapezirea si pregatirea masinii de drum iarna

Dezapezirea si pregatirea masinii de drum iarna

Iarna este un anotimp cu temperaturi scazute si precipitatii sub forma de zapada. Asa cum oamenii trebuie sa se protejeze impotriva racelilor, si automobilele au nevoie de atentie in aceasta perioada a anului. O data cu primul fulg ce se arata din cer, fiecare sofer trebuie sa se pregateasca pentru ce va urma.

Nu conteaza daca sezonul rece este in curs de schimbare in acest moment. Proprietarii de autoturisme ar trebui sa cunoasca aceste aspecte inainte de a-si dezapezi pentru prima data masina. Urmatoarele informatii pe care vi le oferim trebuie cunoscute din timp, indiferent ca vine primavara cu pasi inceti.

 

Citeste si despre: pregatirea masinii pentru drum in orice anotimp

 

Dezapezirea automobilului

 

In primul rand, daca ninge abundent si zapada se depune pe masina, proprietarul va trebui sa o inlature cumva inainte de a putea pleca la drum. Vom prezenta, in continuare, pasii care trebuie urmati pentru a dezapezi masina corect.

 

Pasul 1: Depinzand de locul unde este parcata masina, trebuie sa va faceti loc prin zapada pentru a ajunge la ea si pentru a reusi sa plecati cu ea de pe loc. Va fi nevoie de o lopata, forta si rabdare.

 

Pasul 2: Se dezapezeste usa din stanga fata (cea a soferului) pentru a se putea intra in masina. Se inlatura zapada cu grija cu o perie speciala neabraziva. Trebuie curatata, in primul rand, partea de deasupra usii (de pe plafon) si cele din stanga (de pe stalpul A) si dreapta (stalpul B). Ideea principala este sa nu intre zapada in masina in momentul in care se deschide usa.

 

Pasul 3: Se porneste masina si incalzirea pe temperatura maxima, indreptata spre parbriz. Se porneste, de asemenea, dezaburirea de la luneta pentru a ajuta la topirea zapezii. 

 

Pasul 4: Se continua dezapezirea automobilului cu indepartarea zapezii de pe plafon, parbriz, capota motor, faruri, grila radiator si centrala, bara fata, laterala stanga, luneta, capota portbagaj sau hayon, stopuri, bara spate si laterala dreapta. A nu se uita de dezapezirea rotilor. Daca este posibil, trebuie indepartata zapada din spitele jantelor.

 

Pasul 5: Masina fost complet dezapezita si dezghetata. Fiind deja pornita de cateva minute bune, se poate pune in miscare spre destinatia dorita.

 

 

Sfaturi utile privind dezapezirea masinii

Am mentionat mai sus pasii necesari pentru dezapezirea corecta a unei masini, insa nu am amintit cateva aspecte esentiale ale acestui proces, cum ar fi:

 

In cazul in care a fost ger peste noapte si zapada de pe masina a inghetat, se utilizeaza un spray de degivrare pentru a topi gheata care blocheaza usa soferului. Apoi se trece la Pasul 2. Cat timp motorul iese din soc si incepe sa se incalzeasca, se incearca pe cat posibil dezghetarea masinii cu ajutorul spray-ului de degivrare si a racletei de gheata.

Important! Nu folositi racleta de gheata pe elementele de caroserie deoarece puteti produce zgarieturi si craparea lacului. Utilizati racleta doar pe geamurile masinii, fara insa a apasa cu prea multa forta. Si geamurile se pot zgaria.

In cazul in care ploaia inghetata si-a facut aparitia, totul se complica. Se poate incerca spargerea ghetii pentru a deschide usa soferului sau a pasagerului (care dintre ele pare sa aiba gheata mai subtire) cu manerul periei de dezapezit. Se loveste in gheata cat de usor se poate pentru a nu produce stricaciuni sau indoituri la nivelul caroseriei. Daca se reuseste deschiderea unei usi, se poate porni motorul si lasa incalzirea sa isi faca treaba.

Important! Nu incercati sa dezghetati masina prin aplicarea loviturilor de pumn sau de picior in diferitele elemente de caroserie. Puteti produce daune care vor necesita reparatii, posibil costisitoare.

Intotdeauna se va incepe cu pornirea motorului, a caldurii si a dezaburirii de luneta. Este un punct foarte important deoarece aceste trei aspecte ajuta la topirea zapezii si reduc timpul de dezapezire.

 

Citeste si despre: la ce ajuta dezaburirea iarna

 

Atunci cand se dezapezesc parbrizul si luneta, se va tine cont de ridicarea stergatoarelor si curatarea corespunzatoare a zonei unde stau. In acelasi timp, pentru a nu le strica lamele de cauciuc, acestea se vor curata foarte bine de zapada sau gheata. Cel mai ok ar fi sa folositi un spray de degivrare in acest caz.

Important! Evitati sa lasati cantitati mari de zapada pe masina. De ce? Raspunsul este cat se poate de logic: in momentul in care circulati pe drumul public, zapada va incepe sa se topeasca si bucatile care vor cadea vor ajunge, de fapt, pe parbrizul masinii din spate provocand:

 

O posibila sperietura

Un posibil accident daca parbrizul masinii respective se sparge

Alte situatii neprevazute care depind de viteza, locatie, moment al zilei etc.

 

Atunci cand vremea rece isi face simtita prezenta, fiecare proprietar de automobil trebuie sa fie mereu in expectativa si sa urmareasca conditiile meteo. Dezapezitul masinii poate dura, in medie, intre 10 si 15 minute, dar trebuie efectuat ca la carte pentru a nu provoca daune la exteriorul masinii.

 

Citeste si despre: la ce ajuta sistemul webasto

 

Sursa foto: rd.com, popsci.com, m.imgur.com

Articole similare

In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o presiune ridicata a uleiului, cu siguranta trebuie sa remediati in cel mai scurt timp problema.

Codul eroare OBD2 P0036 se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 1 – senzor 2 ).

Acest cod se refera la eroarea circuitului MAF a fluxului de aer de masa ( nivel scazut ).

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control a vidului in sistemul pilotului automat - tensiune scazuta.