Dupa un accident cu Dacia Spring, un conducator auto oscileaza daca sa mai repare sau nu masina

Dupa un accident cu Dacia Spring, un conducator auto oscileaza daca sa mai repare sau nu masina

Dupa cum bine cunosc pasionatii din domeniul auto, Dacia Spring este prima masina electrica construita in Romania, la Mioveni. Acesta este un autoturism de talie mica, avand in dotare un motor de 45 de cai putere si un acumulator avand o putere de 27.4 kW/h. Masina ofera o autonomie de 230 de kilometri.

Indiferent de faptul ca modelul in sine nu este un exemplu al dinamicii auto printre autoturismele electrice, mica masina Dacia Spring se dovedeste a avea un mare succes printre soferii romani. Astfel, in conditiile in care pretul de achizitie este relativ mai mic, mai ales in conditiile deducerilor acordate de catre stat, multe persoane aleg acest model electric drept masina de oras.

Potrivit ziare.com, posesorul unui autoturism Dacia Spring, implicat recent intr-un accident de circulatie, si-a expus problema in mediul online, pe grupul Dacia Spring Romania din platforma de socializare Facebook, solicitand cateva puncte de vedere pasionatilor in domeniu cu privire la oportunitatea repararii autoturismului: „Zilele trecute am avut un incident, iar masina a ajuns cu sasiul deviat vreo 10 cm, motorul nu mai porneste, bordul este stramb, cutia de viteze nu mai schimba fata/ spate, roata de pe dreapta nu mai vireaza. Merita reparata? Se pricep cei de la Dacia sa repare motoarele si cutia?“

Acesta a venit cu completari potrivit carora atat autoturismul proprietate personala, cat si cealalta masina implicata in accident aveau incheiate polite Casco.

In baza proprietarului, accidentul de circulatie s-a produs astfel: „A pornit in tromba, eu ma aflam in miscare, doamna avea cedeaza trecerea. Honda Acord de 1 an, este si ea cu toata fata sparta, motorul nu a mai pornit.“

(…)

“Daca ai Casco, esti fericit”.

Potrivit sursei citate, comentariile pasionatilor au fost impartite, dupa cum le punem la dispozitia cititorilor nostri in cele ce urmeaza:

„Nu se repara nimic, toate se schimba. Daca s-a indoit parte din sasiu e dauna totala. Daca ai Casco esti fericit, poti comanda alta, daca nu, imi pare rau pentru tine“;

„Ia-ti alta. Pierzi timp si iese o lucrare de mantuiala. Plus ca nu ti-o mai face nimeni ca noua. Trage pe firma de asigurari, ca de-aia ai platit“;

„Ei ar trebui sa poata face orice la produsul lor. Sa stie din scoarta in scoarta cum se repara. Daca merita, tu decizi. Poti sa ii intrebi, sa faca o constatare si sa iti estimeze costurile“;

„E o dauna normala, nu te speria de ce zic “inginerii” de pe aici, doar ca sasiul, daca intr-adevar s-a indoit, nu mai merita reparat. Restul pieselor se schimba. Piesele buffer si-au facut treaba si au amorsat din impact, dar uneori nu ai ce sa faci si este strambat si sasiul. E doar un fier, bine ca nu sunt probleme de sanatate“;

„Ti se va da dauna totala intr-un final, dupa mai multe expertize si stat cu lunile. Problema e ca daca nu ai 1 an de la achizitie va trebui sa returnezi prima de la stat. Deci ramai si tu cu vreo 8-9 mii in cel mai fericit caz“;

„Cu sau fara Casco, eu nu as mai repara-o“;

“Tata avea casco (2800 lei an) si la 1500 km parcursi ai masinii a adormit la volan (a intrat in 2 masini parcate cu 90 km/h …. Spring-ul e avariat de 66.000 ron si nu a primit dauna totala, ei au spus ca trebuia sa fie dauna mai mare de 70% din pret, au preferat sa o repare ei, sincer nu stiu cat de masina va mai fi dupa reparatie, inca asteapta cei de la Dacia piesele, au zis ca au primit 85% din ele si nu se apuca de ea pana cand nu le primesc pe toate”;

“Se poate repara. Daca o declara dauna totala, este rentabil sa accepti, pastrezi epava (in acest caz primesti ceva mai putin, tot merita), iar cu restul vinzi pe bucati. Va fi cerere pentru toate componentele”;

“La ce spui tu acolo e game over. Dauna totala. Ce faci mai departe, e alta poveste. Sau masina. Succes si capul sus!”;

“Exclus sa accepti sa fie reparata, daca nu este din vina ta!!! Alta noua!”.

Costurile unui autoturism Dacia Spring, potrivit promotor.ro

Foarte multi conducatori auto sunt interesati de costurile pe care le implica un astfel de autoturism, acesta fiind si cazul unui barbat, mediatizat de promotor.ro, proprietar de Dacia Spring, care a oferit cateva informatii utile cu privire la masina.

Astfel, acesta a scos din buzunar pentru achizitia masinii, in octombrie 2021, suma de 8026 euro, valoare de piata redusa dupa aplicarea deducerilor acordate de catre statul roman.

Pe langa acesti bani, potrivit celor declarate de proprietar, asigurarea RCA se ridica la suma de 446 ron, asigurarea facultativa CASCO ajunge la 509 ron, iar extra garantia costa 2842.68 ron.

In ceea ce priveste reviziile, mentionam faptul ca acestea sunt minime in cazul autoturismelor electrice. Astfel, vorbim despre o revizie la atingerea pragului de 30000 km., care s-a ridicat la suma de 200 ron.

Este de la sine inteles faptul ca, pe langa toate acestea, este nevoie si de achizitia unui set de cauciucuri pentru iarna, care ajung la pretul de 760 ron, in baza celor declarate de catre proprietar.

Ratiunea achizitiei unei masini electrice este aceea de a limita fenomenul poluant, in acelasi timp oferind o varianta de condus economic. Astfel, in cei 46753 km. parcursi proprietarul de Dacia Spring a scos din buzunar pentru energie electrica suma de 2099.57 ron; aceasta presupune ca s-au cheltuit aproximativ 5.09 ron la suta de kilometri rulati.

Potrivit propriilor declaratii, proprietarul a folosit masina frecvent, acesta ruland inclusiv pe Transalpina si pe Transfagarasan. Cu toate acestea, proprietarul mentioneaza faptul ca acumulatorul din dotarea autoturismului are capacitate destul de mica, ceea ce obliga soferul la incarcari frecvente, ceea ce nu este placut in cazul parcurgerii unor distante prea mari.

Conducatorul auto incheie cele declarate cu o nota de umor, afirmand faptul ca „pauzele lungi si dese (sunt), cheia marilor succese!“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...

Care este cel mai accesibil model Dacia Logan achizitionat din reprezentanta?
Care este cel mai accesibil model Dacia Logan achizitionat din reprezentanta?

Mare parte dintre conducatorii auto romani considera faptul ca modelul Dacia Logan este un autoturism accesibil financiar, motiv p...

Cea mai ieftina Dacia Spring aproape 6.500 de euro! Anuntul este pe OLX
Cea mai ieftina Dacia Spring aproape 6.500 de euro! Anuntul este pe OLX

Dacia Spring este masina pe care si-o doresc toti cei care vor sa circule intr-un mod economic. Chiar daca exista si multe voci ca...

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!
Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _ Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditii...