Durata de viata rezervor de combustibil auto

Durata de viata rezervor de combustibil auto

Cu totii stim ce este rezervorul de combustibil si ce rol are, insa cati stiu cand trebuie inlocuit?

Rolul lui este unul crucial, el trebuie sa depoziteze benzina sau motorina care pune in miscare orice autoturism. Pe langa depozitare, trebuie sa protejeze combustibilul.

Un rezervor care curge este un adevarat pericol, atat pentru mediul inconjurator cat si pentru pasageri si masinile de langa. Din aceste motive, rezervoarele trebuie sa fie fiabile si sa dureze o perioada semnificativa de timp.

Materialul din care este construit rezervorul este un element foarte important cand vine vorba de durata de viata. Rezervoarele moderne sunt din plastic.

Citeste si despre: cata benzina trebuie sa am in mod normal in rezervor

Ce materiale sunt/au fost folosite pentru fabricarea rezervoarelor de combustibil?

Producatorii au folosit rezervoare de combustibil din otel la inceput. Dupa au optat pentru aluminiu si in prezent se foloseste HDPE, un plastic puternic, durabil si foarte rezistent in cazuri de soc si caldura extrema.

Acest material a fost perfect pentru producatori, pentru ca HDPE-ul este foarte maleabil la temperaturi mari si practic au putut crea orice forma din acest material si neavand cusaturi sau puncte de imbinare, nu exista puncte slabe.

Care este durata de viata a rezervoarelor in functie de materialele din care sunt confectionate?

Rezervoarele metalice, primele folosite in istorie, erau inlocuite dupa 10 ani. Cele din aluminiu sau otel, daca nu sunt lovite pot rezista mai bine de un deceniu, insa dupa acea perioada trebuie verificate atunci cand faci revizia masinii. Daca ajung sa corodeze trebuie inlocuite cat de curand posibil.

Rezervoarele din HDPE pot rezista toata viata masinii, neavand metal ele nu corodeaza si in caz de lovituri sunt foarte rezistente. Ele pot suferii doar in conditii de temperaturi exteme.

Citeste si despre: este sigur sa conduci fara capacul rezervorului

Sursa foto: automotiveward.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea scazuta a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.

Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.

Asta e problema legata de uzura neuniforma a cauciucurilor. Poate nu observati cand se intampla, dar anvelopele se uzeaza constant.