Reviziile motorului obisnuiau sa fie complicate si consumau mult timp. Presupunea schimbarea punctelor de aprindere, ajustarea carburatorului – lista era nesfarsita. Nu in ultimul rand, trebuia facuta in mod regulat pentru a mentine bunastarea unei masini si pentru a functiona corect.
Au trecut 30 de ani si reviziile au devenit aproape inexistente. Electronice avansate au inlocuit componentele mecanice care necesitau ajustari constante. Viata e mult mai usoara, atat pentru sofer, cat si pentru mecanic.
Deci, ce presupune revizia in zilele noastre? In mod normal, face parte din ingrijirea permanenta de rutina, de obicei odata la aproximativ 15.000 de km.
Citeste si despre: semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei
In majoritatea timpului, cand un vehicul facut in ultimele decenii nu functioneaza corect, lumina de avertizare pentru verificarea motorului se aprinde. Totusi, in timp ce omul nu mai este un factor, vehiculele de astazi inca au cateva componente ce necesita revizie.
Toate vehiculele – in afara celor pe motorina si pur electrice – inca au asa ceva. Dar majoritatea dintre componentele asemanatoare au disparut. Distributorii, capacul de aprindere si (in multe cazuri) firele de la scantei au fost inlocuite de catre bobine individuale, facute sa reziste toata viata vehiculului.
Cablurile electrice s-au schimbat si ele. Daca cele traditionale obisnuiau sa reziste 30.000 de km, cele moderne platinate si din iridiu de obicei rezista pana la 100.000.
Motoarele cu combustie interna au nevoie de oxigen curat, deci filtrele de aer inca exista. Si nici nu s-au schimbat foarte mult. Cele din ziua de azi rezista aproximativ 60.000 de km.
Proprietarii masinilor nu au mai avut grija carburatorului pentru mai mult de 30 de ani. Distributorii sunt de asemenea iesiti din schema. Dar pana si acum 10 ani, revizia era mult mai complicata decat in zilele noastre. Urmatoarele componente au fost indepartate in ultimul deceniu.
Cum este mentionat si mai sus, in locul distributorului, masinile au acum bobine individuale de aprindere care stau deasupra bujiilor. Aceste parti sunt controlate direct de computerul motorului. Neexistand un distributor, sincronizarea motorului nu trebuie ajustata. Totul este controlat de catre computer.
Vehiculele obisnuiau sa fie facute asa incat combustibilul era conectat la motor, printr-un filtru. Combustibilul in exces era adus inapoi in rezervor. Vehiculele mai noi introduc un nou concept, numit sistem de benzina fara intoarcere. Precum implica si numele, nu exista cale de intoarcere a combustibilului.
Un calculator comanda pompei de benzina sa introduca cantitatea precisa de benzina de fiecare data. Prin urmare, nu exista filtru separat pentru benzina. Exista numai un filtru inauntrul rezervorului, care rezista pe toata durata de viata a vehiculului.
In trecut, vehiculele asiatice si europene aproape mereu aveau o curea de distributie. Intrucat se intindea, era nevoie sa fie inlocuita periodic. Schimbarea ei presupunea un chin in plus de cele mai multe ori, intrucat putea provoca daune nedorite motorului, in cazul in care nu era inlocuita corect.
Din fericire, motoarele de azi ofera sisteme precum supape variabile care presupun o sincronizare. Spre deosebire de curele, aceste parti nu necesita reparare constanta.
O revizie se refera in general la verificarea periodica a performantei componentelor motorului. Dar nu e acelasi lucru ca intretinerea de rutina. Vehiculele moderne inca au o multime de componente care necesita ingrijire constanta.
Indepartarea imensitatii de lichide a unei masini este imposibila. Precum stramosii lor, vehiculele de azi utilizeaza ulei pentru motor, lichid de transmisie si lichid de racire.
Desi multe din acestea sunt facute sa reziste mai multe, inca este nevoie de inlocuirea lor periodica. Unele masini aspira la lichide care rezista toata viata, deci pana si asta s-ar putea schimba.
Acesta este un alt produs care trebuie adaugat pe lista de intretinere. Componentele sale au inceput sa apara acum 10 ani. Sunt create pentru a purifica aerul din cabina, pentru a spori respiratia usoara a pasagerilor.
Desi nu sunt relevante pentru performanta motorului, ele se pot infunda si crea un miros neplacut, aerul nemaicirculand cum trebuie prin ventilatii.
Citeste si despre: motivele pentru care ar trebui sa respectati programul de revizii al masinii
Sursa foto: revistanah.com.ar, top10bestpro.com, readersdigest.ca, northwestautohouston.com
BlueMotion este o combinatie de tehnologii proiectate sa mareasca economia de combustibil si sa reduca emisiile de carbon.
In timp ce majoritatea oamenilor este de parere ca o baterie descarcata trebuie inlocuita, veti putea economisi bani doar reincarcand bateria.
Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.
In acest articol vom discuta despre beneficiile unei masini electrice si ale unei masini hibride, punand accentul pe autonomie, consum etc.
Ce reparatii poate repara codul P0850? Exista multe modalitati prin care un tehnician poate adresa o detectare a codului P0850. Ele includ:
Codul de eroare OBDII P0004 inseamna ca circuitul de control al regulatorului volumului/presiune de combustibil este ridicat.
Ce inseamna codul P0842? Definitia codului OBD-II P0842 ? Ce cauzeaza codul P0842? Care sunt simptomele codului P0842?
S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?
P0851 este un cod de diagnosticare a erorilor (DTC) pentru "Circuitul de intrare park / neutru al comutatorului de intrare"
Afla care sunt cele mai comune defectiuni ale sistemului de suspensie si la ce pericole te expui daca mergi cu o piesa a sistemului de suspensie defecta.
Durata medie de viata a unei astfel de baterii ar fi undeva la 320.000-350.000 km, ceea ce inseamna o durata de viata de aproximativ 10 ani la un condus mediu de 30.000 km pe an.
Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.
Cand accelerezi brusc dureaza 2-3 secunde pana cand roata din camera calda este invartita puternic de gazele de evacuare
Atunci cand butonul de kickdown este presat masina va schimba treptele superioare doar in limitare, niciodata inainte.
Ce se intampla daca ramai fara AdBlue? Cat mai poti sa mergi cu masina daca iti apare in bord indicatorul AdBlue.
Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.
Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.
Miscarea supapelor este tot timpul monitorizata si atunci cand apare o eroare in functionarea supapelor de admisie acest cod va aparea.
Fie ca alegi sa conduci o masina diesel sau una pe benzina, toate masinile au o limita de turatie. Dupa linia rosie motorul va exploda.
Noi iti recomandam sa instalezi o statie acasa astfel, in fiecare dimineata, masina va fi mereu gata de drum. Posibil va trebui sa incarci masina de 2-3 ori pe saptamana.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
Semnele sunt foarte asemanatoare cu ale unui ambreiaj defect. Sfatul nostru este: daca experimentati simptomele din articol mergeti la un mecanic.
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
Ce este garnitura de chiulasa, de ce se arde, care sunt semnele si simptomele unei garnituri defecte?
Aerisirea sistemului de franare este o lucrare de mentenanta care prelungeste viata franelor.
Timpul 1: Admisia, Timpul 2: Compresia, Timpul 3: Arderea si destinderea, Timpul 4: Evacuare.
Aceasta eroare scoate in evidenta o problema la circuitul de actionare a pozitiei arborelui cu came "A" (cilindrul 1)
Citeste si afla cum observarea semnelor unei curele de transmisie care functioneaza incorect te pot ajuta sa economisesti o gramada de bani.
Fumul poate avea culori diferite care sa nu indice de fapt nicio problema. Daca fumul este de culoare alba, s-ar putea sa existe anumite probleme grave.
Exista o multime de motive pentru ca bateria unei masini sa fie descarcata. In continuare va vom prezenta 5 cauze.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login