Este bine sa pui cutia in Neutru cand astepti la semafor?

Este bine sa pui cutia in Neutru cand astepti la semafor?

In momentul in care pe piata auto a aparut primul autoturism cu transmisie automata, intreaga lume auto a fost revolutionata, deoarece condusul a devenit mult mai usor si comfortabil, performantele masinilor au crescut considerabil, iar soferii care sunt la inceput de drum invata mult mai usor sa conduca, in timp ce si siguranta acestora in trafic a fost imbunatatita.

Cu toate acestea, inventia a adus noi provocari soferilor, deoarece manipularea gresita sau simpla defectare a unei cutii de viteze automata produce daune financiare considerabile, in raport cu cele ale unei transmisii manuale care sunt mult mai mici.

Foarte multi soferi cred, in mod eronat, mai ales cei care au condus in trecut autoturisme mai rudimentare, ca daca coboara o panta si pun schimbatorul in treapta neutra vor economisi combustibil. Cu toate acestea, prin aceasta miscare, nu numai ca nu economisiti combustibil, dar autoturismul va incetini, iar in cazul in care aveti nevoie sa accelerati nu va fi posibil. Mai mult, controlul asupra masinii va fi redus, iar intr-o situatie neprevazuta nu veti putea actiona in timp util.

O alta greseala facuta de foarte multi soferi este sa schimbe viteza ( intre 1 si marsarier ) in timp ce autoturismul este inca in miscare. Nu recomandam acest lucru nici in cazul cutiilor manuale, dar la transmisiile automate daunele provocate pot fi cu adevarat grave. In cazul in care ati mers in marsarier, opriti complet masina inainte de a muta schimbatorul in viteza. Daca utilizam aceasta metoda des vom uza prematur componentele cutiei de viteze si costurile de reparatie vor fi foarte mari.

In cazul unei transmisii automate nu este indicat sa turati motorul autoturismului atunci cand acesta este in neutru. Nu veti face decat sa uzati prematur benzile de transmisie, iar acestea sunt foarte scumpe daca doriti sa le inlocuiti. Introduceti intotdeauna schimbatorul in “drive” inainte de a accelera.

O alta situatie care are radacini in stilul de condus pe care il aveau soferii acum 30-40 de ani este trecerea schimbatorului de viteze in punctul mort atunci cand va aflati la semafor sau in coloana. Spre deosebire de o transmisie manuala, in acest caz nu este necesar sa facem acest lucru, indiferent daca credem ca prelungim durata de viata a componentelor cutiei sau scadem consumul de combustibil, deoarece nu este cazul. Mai mult, vom utiliza schimbatorul mult mai des decat este practic nevoie, ceea ce va uza mult mai rapid componentele sale.

Nu in ultimul rand, nu incercati sa treceti schimbatorul in parcare pana masina nu este oprita complet. Cel mai probabil autoturismul nici nu va permite sa efectuati o astfel de miscare. Cu toate acestea, nu ar trebui sa incercati asa ceva, deoarece atunci cand angrenati treapta de parcare, un element de blocare este introdus in transmisie pentru a impiedica orice alta miscare. In cazul in care cuplati inainte ca masina sa fie oprita, se va produce un soc si acest element se va rupe.

Nici unul dintre aceste comportamente nu pare asa de grav sau de important la prima vedere, iar in cazul in care realizam o data o astfel de greseala, cel mai probabil nu se va intampla nimic. Cu toate acestea, repetarea unui astfel de obicei poate produce daune semnificative masinii si va pot expune la pericole grave in timp ce va aflati in trafic.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...