Etriere: cand trebuie schimbate si probleme comune

Etriere: cand trebuie schimbate si probleme comune

Sistemul de franare al unei masini are cateva componente printre care si etrierele. Practic etrierele apasa puternic pe placutele de frana care la randullor apasa pe discul de frana in acest mod realizandu-se franarea.

Tipuri de etriere

O masina poate avea etriere fixe sau etriere flotante sau mobile.

Cele fixe, fiind fixate perfect pe articulatie, sunt cele care distribuie forta de franare perfect uniform pe suprafata unui disc de franare, contribuind atat la oprirea in siguranta a automobilului cat si la o oprire lina ce va fi confortabila pentru pasageri.

Pentru ca sunt destul de scumpe, au devenit obisnuite doar la masinile de productie noua si de clasa superioara.

Cele flotante sau mobile sunt situate intre suportii etrierului dar nu sunt fixate de ele. Fiind mai ieftine, cu mai putine piese si mult mai usoare sunt considerate ca fiind mult mai eficiente si durabile decat cele fixe, din acest motiv fiind mult mai comune la automobile.

Ce probleme intalnim la etriere?

Este improbabil sa schimbati vreodata etrierele pentru ca la sistemul de franare, uzura se acumuleaza in mod obisnuit la placutele de frana si la discurile de franare. Asta la masinile care sunt utilizate constant.

La cele care sunt folosite rar este posibil sa apara probleme pentru ca daca masina sta in repaus mult timp si in conditii rele poate aparea rugina, se pot acumula reziduuri sau exista posibilitatea de a se lipi pur si simplu placutele de frana de discuri.

Acest din urma aspect poate aparea indeosebi la cele de pe spate in cazul in care automobilul este tinut cu frana de mana ridicata.

Obligatoriu verifica starea etrierelor la un specialist atunci cand sesizezi ca la franare masina trage intr-o parte. Sistemul de franare este unul dintre cele mai importante sisteme ale unui automobile si iti poate salva viata intr-o situatie periculoasa.

Sursa foto: autoanything.com

Citeste si...
Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...