Fara taxa auto in Bucuresti, mai multe parcari platite

Fara taxa auto in Bucuresti, mai multe parcari platite

Schimbare de opinie – Primarul Capitalei, Nicusor Dan, nu gaseste oportuna taxa auto in Bucuresti, ci doreste cresterea numarului de locuri de parcare platite

Problema parcarilor din Bucuresti nu mai este demult o enigma pentru niciun sofer al capitalei, nemaiamintind aici de conducatorii auto care sunt de-a dreptul exasperati de imposibilitatea gasirii unui loc de parcare in momentul tranzitarii Capitalei.

Aceasta problema s-a acutizat in ultimii ani, gasirea unui loc de parcare fiind o adevarata aventura pentru soferii care utilizeaza autoturismul in Municipiul Bucuresti, acesta fiind si motivul pentru care se impune gasirea unei solutii urgente care sa dea rezultate imediate.

Trebuie cunoscut faptul ca proportia locurilor de parcare raportate la numarul de autovehicule inregistrate in capitala este de aproximativ 1:4, valoare clar disproportionata, identificarea unui spatiu liber in vederea stationarii consumand timp si nervi seriosi conducatorilor auto aflati in trafic.

Acesta este si motivul pentru care se impune o revolutie in domeniul parcarilor capitalei. La inceputul mandatului sau, Nicusor Dan facea promisiunea identificarii unei strategii vizand locurile de parcare din localitate, strategie care acum, dupa aproximativ 2 ani si ceva, se afla inca aproape de implementare.

Astfel, conform stirileprotv.ro, Primarul General al Capitalei, Nicusor Dan, a venit luni, 20.06.2022, cu declaratia conform careia implementarea unei taxe auto pentru Bucuresti incepand cu anul 2023 nu este de bun augur pentru conducatorii auto din localitate, alternativa constand in extinderea parcarilor din oras, parcari pentru care se va percepe taxa.

Acum ceva vreme, Primaria Municipiului Bucuresti declarase faptul ca intentioneaza sa creasca de trei ori in urmatorii doi ani numarul locurilor de parcare cu taxa din zona 0 a Bucurestiului; de asemenea, se intentiona lasarea libera a trotuarelor, masinile stationate pe acestea devenind, conform celor declarate, istorie.

Anuntul privind „Revolutia din parcare“ fusese facut de Stelian Bujduveanu, in timpul unei conferinte de presa a PNL Bucuresti: „Desfiintam parcarea gratuita. Dorim sa facem ordine pe strazile din Bucuresti. Avem parcari publice goale si langa trotuare pline de masini.“

De asemenea, viceprimarul Stelian Bujduveanu atrasese atentia asupra faptului ca rata de ocupare a parcarilor cu plata este sub 20%: „astazi exploatam maxim 12.000 de parcari publice, impartite pe 3 zone. Este regretabil si rusinos cum au fost exploatate, ele genereaza acum venituri de 60.000 lei/zi venituri. Gradul de ocupare este sub 20%. Ne-am propus sa triplam numarul de parcari in urmatorii 2 ani. Se avizeaza noi locuri de parcare in fiecare zi.“

Oficialul mai mentionase faptul ca ulterior darii in folosinta si a acestor noi locuri de parcare, veniturile din parcari ale municipalitatii vor creste la 1 milion de lei pe zi. De asemenea, discursul sau a punctat necesitatea eliberarii trotuarelor Municipiului Bucuresti: „vom elibera trotuarele de masini“.

Mai mult, viceprimarul Capitalei a mentionat faptul ca organizarea noilor spatii destinate parcarii autovehiculelor se va face odata cu profesionalizarea si digitalizarea serviciului de parcare; de asemenea, se va apela la modalitati de sanctionare a tuturor celor care nu se subordoneaza regulilor: „Prin programul de investitii vom digitaliza serviciul, vom proteja traficul pietonal si interzicem parcarile pe trotuare. Facem ordine in aceasta activitate, crestem capacitatea de parcare in zona centrala si aducem venituri suplimentare pentru oras.(…) Vom elibera trotuarele de masini. Nu vom permite ca masinile sa parcheze pe trotuare.“

Mentionam faptul ca in momentul de fata ora de parcare pentru zona centrala a Municipiului Bucuresti, respectiv pentru bulevardele mari este taxata cu 5 ron.

Digi24.ro a intrat luni seara in posesia raspunsului Primarului Nicusor Dan, cu privire la nejustificarea instituirii taxei auto in Capitala incepand cu anul 2023. Astfel, acesta a declarat urmatoarele: “taxa auto este o propunere, a fost o propunere a administratiei anterioare. Acum este o propunere formata de niste consilieri generali, foarte bine, am tot respectul pentru orice fel de propunere de dezbatere. In opinia mea, nu este solutia pentru Bucuresti. Solutia pentru Bucuresti, in opinia mea si exista un acord politic pe asta, este o taxare a parcarii proportionala cu importanta locului public pe care se se parcheaza si strategia noastra merge in directia asta. Adica nu e normal sa ai o parcare subterana sau cum avem la Straulesti o parcare care e goala si dupa aceea pe toate stradutele pe care vii catre centru sa ai o parcare gratuita. Atunci evident ca nimeni nu o sa-si lase masina la marginea orasului” (news.ro).

Potrivit stirileprotv.ro, acesta nu a venit insa cu niciun fel de informatie legata de taxa la care se gandeste pentru parcarea pe strazile Capitalei: “Asta se intampla peste tot, in orasele occidentale. M-am gandit la o suma, dar nu o sa o public inainte sa am un acord cu Consiliul General, pentru ca e decizia Consiliul General (…) Noi in momentul de fata avem avem 2 tipuri de taxe de parcare. Avem, pe de o parte, parcarile de resedinta, care sunt in zonele rezidentiale, sunt administrate de primariile de sector si avem parcarile din zona centrala sau a marilor bulevarde, care sunt administrate de Primaria Municipiului Bucuresti si in care stiti ca o ora de parcare costa in esenta 5 lei. Ceea ce se ce se va intampla in viitorul apropiat este extinderea acestei retele de parcari platite. Nu spun ca pretul va ramane acelasi, asta e o decizie pe care o s-o luam”.

sursa foto: https://www.digi24.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?
Ce este serviciul de detailing auto si cat costa?

Majoritatea persoanelor aleg sa isi intretina autoturismele cat mai bine, pentru ca inteleg ca acestea reprezinta o investitie si...

Conducerea auto în timp ce ești distras este mult mai periculoasă decât cred oamenii, potrivit unor cercetări recente.
Conducerea auto în timp ce ești distras este mult mai periculoasă decât cred oamenii, potrivit unor cercetări recente.

În anul 2021, peste 3.500 de șoferi din Statele Unite au pierit în accidente rutiere asociate cu conducerea distrasă, fiind princi...

Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto
Intoarcerea este interzisa: raspuns corect chestionar auto

Intrebarea din chestionar este formulata in felul urmator si ai 3 variante de raspuns. Intoarcerea este interzisa: 1.A: pe drumur...

Oprirea este interzisa: raspuns corect chestionar auto
Oprirea este interzisa: raspuns corect chestionar auto

Cauti varianta corecta dar si o explicatie pentru chestionarul auto care se refera la: Oprirea este interzisa? Daca da, ai ajuns u...