Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford-ul european a introdus Focus in 1998 pe piata europeana ca inlocuitor al Ford Escort. Decizia de a numi noua masina „Ford Focus” a fost luata la inceputul anului 1998, deoarece conducerea superioara a Ford planuise sa pastreze placuta de identificare „Escort” pentru noua sa generatie de masini de familie mici.

O problema de ultim moment a aparut in iulie 1998, cand un tribunal din Koln, raspunzand unui caz adus de editorul Burda, a ordonat Ford sa evite numele „Focus” pentru masinile de pe piata germana, deoarece numele a fost deja luat de una dintre reviste (Focus).

Cu toate acestea, aceasta disputa a fost solutionata, iar masina a fost lansata cu numele Focus. Focus MK1 a primit premiul de masina anului in Europa in 1999. In 2002, Ford a lansat versiunea sa de cea mai inalta performanta a Focus, numita Focus RS.

Acesta a venit cu un motor Duratec RS turbocompresor de 2,0 litri, un diferential cu alunecare limitata Quaife ATB, frane Brembo si o serie de alte modificari de performanta, combinate cu un aspect mult mai agresiv, si a fost disponibil doar in culoarea imperiala a Ford. 70% din componentele gasite pe Focus RS au fost unice, revizuite sau actualizate. Acest Focus RS original era disponibil doar in Europa, fiind construit un numar limitat de 4501 de masini.

 

Lasand la o parte istoria Focus-ului, sa vedem ce parere au posesorii acestui model despre masina in sine. Noi, cei de la Dailydriven am cumulat cateva pareri de la posesori de pe site-ul nostru.

La intrebarea: De ce ai ales sa cumperi Ford Focus 1.6 16V (100 Hp)?

 

Ionescu Bogdan a raspuns: "Am ales-o deoarece are calitate-fiabilitate si pret foarte avantajos."

Ionut Ungureanu a raspuns: "Model frumos si fiabil, aerodinamica, consum bun si piese ieftine. La momentul achizitiei avea numar mic de km parcursi. Tinuta in garaj, foarte intretinuta, ca noua."

Precup Bogdan a raspuns: "Am achizitionat-o ca prima mea masina, are suficienta putere pentru inceput, in plus are toate dotarile la care te astepti, ba chiar mai mult, a costat putin, intretinerea este ieftina."

In timp ce, Usasan Vlad a raspuns: "Sunt un fan al marcii Ford si am cunoscut alti proprietari de Ford Focus care mi-au recomandat acest model."

 

Citeste si despre: VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

 

Probleme comune la Ford Focus (1998-2004)

 

Am analizat mai multe review-uri de la posesori pentru a ne face o idee despre problemele acestor masini. Am tras o concluzie si problemele comune la Ford Focus ar fi:

Intrebat despre problemele ce apar la Focus, domnul Cristea Ciprian a raspuns: "Nu ma pot pronunta asupra fiabilitatii, pentru ca imi place sa o intretin la standarde maxime si cand aud ceva dubios imediat pleaca in service.

A avut parte de cateva interventii majore, cele mai mari fiind inlocuirea arborelui cotit si o segmentare. Odata cu ele am inlocuit si ambreiajul, tot ce inseamna garnituri si simeringuri, cuzineti si am reconstruit alternatorul.

Ea ar mai fi mers minim 2 ani fara aceste interventii, dar cum nu o voi vinde am decis ca merita. In afara de mofturile mele, care au mai inclus si un set de arcuri Eibach si amortizoare noi si originale, nu am avut parte de prea multe stricaciuni. Mare atentie la caroserie, caci tinde sa rugineasca."

Motorizari disponibile

Ford Focus ofera o gama larga de motoare. Asadar nu vom putea sa le prezentam pe toate aici. Va vom prezenta doar anumite motorizari pentru a va face o idee:

  • Ford Focus CL - ofera motoare 1,4 si 1,6 pe benzina si motor de 1,8 diesel;
  • Ford Focus LX - ofera motoare 1.4, 1.6 si 1.8 pe benzina si un motor 1.8 diesel;
  • Ford Focus Zetec - ofera motoare 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 benzina si un motor de 1.8 diesel;
  • Ford Focus ST170 - ofera motor 2.0 pe benzina;
  • Ford Focus RS - ofera motor 2.0 pe benzina.

 

Cum se conduce?

 

Este o masina care se simta sigura si agila pe masura ce isi schimba directia, punand un zambet pe fata si oferind o senzatie satisfacatoare de siguranta.

Daca sunteti ingrijorat de faptul ca o astfel de manevrare agila va duce la o masina care este incomoda din cauza denivelarilor, nu este necesar. Suspensia absoarbe cea mai mare parte din drum, iar calatoria este, de asemenea, controlata superb la orice viteza.

Modelele ST sunt cu 10 mm mai jos, ceea ce le face mai agile, dar din fericire, acest lucru nu va afecteaza nivelul de confort.

O suspensie adaptiva a fost, de asemenea, disponibila prin lista de optiuni, care isi variaza comportamentul in functie de modul de conducere pe care il selectati.

 

Fiabilitate

Ca sa ne facem o parere despre fiabilitate masinii, am intrebat posesorii de Focus cat de fiabila este masina pe care o conduc.

Paul Filip a raspuns: "Este o masina destul de fiabila, avand in vedere ca a mea are 330.000 de kilometri, consuma ceva ulei, dar in limitele normale ca sa spun asa, poate un litru de la schimb la schimb. Pe langa bucse, placute de frana, discuri sa zicem si telescoape care sunt consumabile, partea electrica nu este cea mai stralucita. Aici ma refer la alternator, care mi s-a stricat, dar am schimbat eu periile care m-au costat fix 5 lei si de aceea o incadrez la defectiuni minore. Printre alte defectiuni, am avut probleme cu electromotorul, care de asemenea a fost un easyfix la electrician, insa cea mai ciudata si enervanta defectiune a fost rulmentul de pe dreapta spate care s-a spart fara ca in prealabil sa scoata ceva sunet. Practic am ramas in drum. Am gasit la un magazin de piese auto butuc cu rulment si inel ABS gata montate, si tot acasa in maxim o ora le-am montat si de atunci nu am mai avut probleme."

Mircea Isaila a raspuns: "Radiator usor infundat (unul nou costa 200 de lei), termostat stricat. De asemenea, au fost si ceva probleme cu aerul conditionat. Toate reparatiile pot fi facute in regie proprie, fiind o masina cu constructie simpla."

Husasan Vlad a raspuns: "Anul trecut am schimbat complet franele si distributia, iar acum 3 ani am schimbat ambreiajul si cutia de viteze. Distributia a fost schimbata la termen, ambreiajul mai avea putin, dar prindea destul de sus pedala si cineva mi-a recomandat sa-l schimb, iar franele nu mai aveau o viata prea lunga."

Cat costa Ford Focus (1998-2004) la mana a doua?

Am aruncat o privire pe site-ul celor de la Autovit si am constatat ca preturile variaza destul de mult.

De exemplu un Ford Focus 1.8i din 2004 avand 220.000 de km il gasim la un pret de 2700 de euro. In timp ce un Ford Focus 1.8 tdci Ghia cu 300.000 de km in bord il gasim la un pret de 1150 euro.

Ca o concluzie finala am intrebat posesorii de Focus la ce ar trebui sa fie atenti cei care vor sa isi achizitioneze un Focus:

 

Ionut Ungureanu a raspuns: "Sunetul motorului, consumul de ulei si rugina, la culoarea fumului de la esapament, norma de poluare."

Paul Filip a raspuns: "Ar trebui sa fim atenti la rugina de sub masina, si aici ma refer la prinderile bratelor, telescoapelor si a motorului la caroserie. Si de asemenea la motor, acesta sa nu prezinte urme ale scurgerilor de lichide."

Cristea Ciprian a raspuns: "Mare grija la rugina. Zonele de risc sunt aripile, portierele si hayonul. Daca motorul bolboroseste sau consuma ulei, mergeti mai departe."

 

Citeste si despre: Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

 

Sursa foto: auto-abc.eu, pinterest.com

Articole similare
Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu a fost niciodata catalogat ca rivalul lui Ford, Bmw.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Ce este drept acest sistem de tractiune integral creste consumul, nu cu mult dar il creste. Dar din experienta propie va putem spune ca acest sistem merita.

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri.

Despre motorul duratec HE de la Ford

Despre motorul duratec HE de la Ford

Aplicabilitate: Ford S-Max, Ford C-Max Mk I, Ford Mondeo Mk III and Mk IV, Ford Focus Mk II, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Ford Galaxy Mk III.

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

EcoBoost 1.6L are un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve. Intre capul cilindrului si blocul motor exista o garnitura din otel inoxidabil multistrat.

Despre motorul DLD-416 de la Ford

Despre motorul DLD-416 de la Ford

Motorul de 1,6 litri face parte dintr-o familie de motoare diesel cu patru cilindri numita DLD, care include si DLD-414 de 1,4 litri, DLD-418 de 1,8 litri.

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

1.6 HDI probleme si intretinere

1.6 HDI probleme si intretinere

HDI, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Impreuna cu a doua generatie de 2.0L EcoBoost, in 2015, Ford a introdus versiunea 2.3L EcoBoost - cel mai puternic motor din familia EcoBoost.

Despre motorul TI-VCT de la Ford

Despre motorul TI-VCT de la Ford

Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici.

Ford incriminata pentru testarea emisiilor

Ford incriminata pentru testarea emisiilor

Departamentul de justitie al SUA a luat masuri dupa ce Ford a avertizat Agentia de Protectie a Mediului asupra potentialelor probleme in luna februarie.

Top 12 cele mai comune probleme auto

Top 12 cele mai comune probleme auto

Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.

Despre martorul "cheie" la Ford

Despre martorul "cheie" la Ford

Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench light).

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Despre motorul EJ25 de la Subaru

Despre motorul EJ25 de la Subaru

Motorul de 2.5 litri din seria EJ a aparut in 1995. EJ25 este cel mai mare motor printre alte motoare EJ - EJ15, EJ16, EJ18, EJ20 si EJ22.

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Semnele unui cap de bara defect

Semnele unui cap de bara defect

Care sunt simptomele unui cap de bara care sta sa cedeze? Cum iti dai seama ca s-a defectat capul de bara? Care sunt pericolele unui cap de bara defect?

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.

Bara stabilizatoare: Simptome, rol si cost de inlocuire

Bara stabilizatoare: Simptome, rol si cost de inlocuire

Barele stabilizatoare reprezinta o parte cruciala a suspensiei unei masini, deoarece fara acestea controlarea masinii dumneavoastra ar fi dificila.

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?

Despre F14D3 de la Opel

Despre F14D3 de la Opel

Motorul de 1.4 litri F14D3 este o versiune imbunatatita a motorului Opel X14XE. Multe detalii despre aceste motoare sunt interschimbabile.

Cum arata Volkswagen Golf 8?

Cum arata Volkswagen Golf 8?

Vw MK8 va fi lansat oficial anul acesta in vara, cu intarziere fata de rivalul sau principal Ford Focus, care a fost lansat in 2018.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Blocul cilindrilor motorului K7M este mai inalt decat blocul K7J pentru ca exista un alt arbore cotit, iar motorul a crescut cu o torsiune de 10,5 mm.

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Totul despre motoarele TDI

Totul despre motoarele TDI

Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).