Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

ABS-ul este un sistem de siguranta care foloseste senzorii de turatie roata pentru a preveni blocarea rotilor in timpul unei frane bruste.

Daca rotile se blocheaza poti pierde aderenta masinii si distanta de franare va creste considerabil pentru ca anvelopele tale vor fi tarate pe asfalt si in loc sa incetineasca masina ele aluneca foarte tare si maresc cu pana la 100% distanta de franare in caz de urgenta.

ABS-ul intra destul de rar si cel mai mult o sa ii simti prezenta atunci cand franezi tare pe gheata, zapada sau pe o suprafata cu foarte multa apa. Atunci cand sistemul isi face treaba va trimite impulsuri in pedala de frana care nu te vor mai lasa sa apesi frana pana la capat pentru a preveni blocarea completa a rotilor.

Citeste si despre: cauzele aprinderii martorului ABS

Exista vreun risc sa conduci cu martorul ABS aprins in bord?

Trebuie sa stii urmatoarele despre ABS si martorul sau din bord:

- Atunci cand pornesti masina, martorul luminos al ABS-ului va aparea pentru cateva secunde in bord, asta datorita faptului ca ECU testeaza functionarea acestui sistem de siguranta. Daca calculatorul de bord depisteaza vreo problema, va mentine martorul luminos aprins pana la remedierea problemei. Daca becul se stinge imediat inseamna ca doar a avut loc auto-testarea sistemului.

- Martorul luminos al ABS-ului se aprinde in timpul mersului. Asta inseamna ca sistemul a intampinat o problema si nu va mai functiona. In acest caz, franele functioneaza perfect, dar in caz de franare brusca se pot bloca. Va sfatuim sa trageti pe dreapta, sa opriti si sa porniti masina si sa observati daca martorul inca se aprinde. Daca ramane aprins, sistemul ABS trebuie inspectat de un specialist;

- Exista varianta in care si martorul ABS-ului, dar si cea a sistemului de franare sa fie aprinsi simultan. In aceasta situatie trageti masina pe dreapta si chemati o platforma pentru ca puteti avea o situatie in care franele nu mai functioneaza deloc.

- Daca martorul de bord al sistemului de franare este aprins dupa ce pornesti masina, verifica frana de mana. Aceasta poate fi ridica si de aceea martorul ramane aprins.

- Nu recomandam sa mergeti mult cu martorul ABS-ului aprins, implicit cu sistemul ABS defect. Acesta fiind un sistem de siguranta va poate salva viata sau in caz mai fericit, va va salva economiile care in caz de accident s-ar indrepta spre repararea barii din fata. Atunci cand ai o problema cu sistemul de franare trebuie neaparat sa te duci cu masina in service, nu incerca sa o repari acasa.

Citeste si despre: care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii

Sursa foto: trackdays.co.uk, carlsonqualitybrakeparts.com

Articole similare
“Check Engine” aprins in bord?

“Check Engine” aprins in bord?

Aprinderea acestui martor indica o problema undeva in sistemul de emisii si trebuie sa-i acordati o importanta destul de mare.

Martor de bord al airbag-ului aprins?

Martor de bord al airbag-ului aprins?

S-a aprins in bord martorul airbag-ului si nu se mai stinge? Afla ce probleme are masina si cum poti remedia situatia. Este periculos sa mergi asa?

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.

O scurta prezentare a sistemului ABS

O scurta prezentare a sistemului ABS

Cum iti dai seama ca a “intrat” ABS-ul? Cum functioneaza ABS-ul? Ce inseamna ABS? ABS vine la Anti-lock Braking System.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.

Cum sa verificati daca releul este bun?

Cum sa verificati daca releul este bun?

Daca ceva nu este in regula cu sistemul electric al masinii dumneavoastra, sunt sanse mari ca releul sa fie de vina.

Eroarea senzorului de presiune in roti

Eroarea senzorului de presiune in roti

In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.

Care este diferenta dintre RCA si CASCO?

Care este diferenta dintre RCA si CASCO?

Asigurarea masinii este extrem de importanta, a ales in ziua de azi, cand traficul este din ce in ce mai aglomerat, iar pericolele sunt la fiecare pas.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

Prioritatea in intersectii

Prioritatea in intersectii

Prioritatea de trece inseamna intaietatea la trecerea printr-o intersectie nedirijata a unui vehicul in raport cu celelalte care sosesc in acelasi timp din directii diferite.

Ce este OBD2?

Ce este OBD2?

Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Ce este cuplul motorului unei masini?

Ce este cuplul motorului unei masini?

Cuplul motorului este o caracteristica cel putin la fel de importanta intr-o masina precum puterea.

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Este legal sa ai geamuri fumurii la masina?

Este legal sa ai geamuri fumurii la masina?

In articolul de astazi vom vorbi despre geamurile fumurii. Acum a inceput sa fie din ce in ce mai la moda sa ai geamuri fumurii pe masina.

Cum sa preveniti furtul catalizatorului?

Cum sa preveniti furtul catalizatorului?

Convertoarele catalitice sau mai pe scurt catalizatoarele sunt usor accesibile hotilor care doresc sa obtina profit din metalele pretioase din interiorul acestora.

Butuc roata: Ce este butucul rotii si ce rol are?

Butuc roata: Ce este butucul rotii si ce rol are?

Butucul rotii este singura parte a autoturismului care tine roata si de aceea este foarte important sa te asiguri ca rotile sunt montate corespunzator.

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Amortizoarele uzate pot afecta grav controlul asupra unei masini si franarea. Acestea afecteaza anvelopele si calitatea drumului pentru pasageri.

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.

Pentru cat timp trebuie sa iti incalzesti masina inainte de a o conduce in perioada rece?

Pentru cat timp trebuie sa iti incalzesti masina inainte de a o conduce in perioada rece?

Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.